BF2 tråden, använd gärna denna

Permalänk
Medlem

Har en fråga, om någon ropar efter en medic eller en engineer, hur ska man då hitta dom? Syns det på minimapen?

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2000+
Har en fråga, om någon ropar efter en medic eller en engineer, hur ska man då hitta dom? Syns det på minimapen?

Du ser dom som ikoner i vanliga vyn, precis som baserna med avstånd och det.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunden
Du ser dom som ikoner i vanliga vyn, precis som baserna med avstånd och det.

Okej, tack för det snabba svaret

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Medlem

är det någon annan än mig som ofta får mushack ? vad kan jag göra för att fixa detta?

Permalänk
Medlem

Någon som vet vad det kan vara för fel när man får en svart bild och sedan blinkar tillbaka till skrivbordet? Jätteonstigt tycker jag, för det funkat förut, hemma och nu på DH funkar det inte... Reforce har jag disablat så det är inte det...

Visa signatur

must!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lezziter
Ska testa runt lite, är det bra slänger jag in den på SweC Platoon

Spelade lite på Glassgubbarns server (de ska ju ha modden installerad) och tyckte det flöt på mycket bra!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jo, jag tycker BF2 suger. Men med BF2++ så är det faktiskt roligt att spela.

Visa signatur

"Alla barn hade stabila datorer förutom Lidia för hon hade chipset från nvidia"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Isis
är det någon annan än mig som ofta får mushack ? vad kan jag göra för att fixa detta?

får lite smått ibland, fast gäller typ inte bara musen, hela kontrollerna låser sig i nån sekund ibland när man springer omkring, lite småjobbigt :/

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem

Råd vid köp av grafikkort!!

Jag sitter med en P4 2.2GHz, 1Gig pc 2100 ram, och ska köpa mig ett grafikkort för att kunna spela BF 2. min budget e begränsad till 2000:- till Grafikkortet, jag har kollat runt och vet inte vilket jag ska inhandla (såg Gainward GeForce 6600GT 256MB GDDR3 AGP8X, "Ultra/1980" Tv-out,DVI, Retail på webben för 1895kr)
men så läste jag på http://dlx.gamespot.com/pc/battlefield2/moreinfo_6127244.html
där det står :
- Video Cards
Battlefield 2 only supports the following video cards:
Radeon X700 (PCIe)
Radeon X600 (PCIe)
GeForce 6600 (PCIe) <--------------------<< inte agp då eller?
GeForce PCX 5900 (PCIe)
GeForce 5800 Series (AGP)
ATI Radeon X800 XT Platinum Edition
ATI Radeon X800 PRO
ATI Radeon 9800 Series
ATI Radeon 9600 Series
ATI Radeon 9550 (RV350LX)
ATI Radeon 9500 / 9700 Series
ATI Radeon 8500 Series
ATI Radeon X300 Series
NVidia GeForce 6800 Ultra
NVidia GeForce 6800 GT
NVidia GeForce 6800
NVidia GeForce FX 5950 Series
NVidia GeForce FX 5900 Series
NVidia GeForce FX 5700 Series

Har hittat två kort som verkar intressanta:

LeadTek Geforce 6800, 128MB DDR, TV-Out, 8X AGP eller

Gainward GeForce 6600GT 256MB GDDR3 AGP8X, "Ultra/1980" Tv-out,DVI, Retail

Behöver hjälp och råd med vad för kort jag ska ha,
snälla ni som har mer kunskap, hjälp mig med detta, börjar bli desperat och otålig

Mvh Jocke

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Isis

Jag upplever bara mini-lagg i hela spelet pga min uppkoppling, dock mycket konstigt då jag har 8/1Mbit ...

Permalänk
Medlem

V1King: BF2 funkar felfritt med 6600gt agp. Man har bara glömt att inkludera det i listan.

Permalänk
Medlem

ett mycket prisvärt kort är 6800LE klockat och upplåst, många har problem med det me n jag kör allt på max iaf.

Visa signatur

|AMD Ryzen 7 9800X3D| |ASrock B850 Steel Legend| |Kingston Fury Beast 32GB CL30@6000MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |NZXT C1200 Gold ATX 3.1| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Det är så när jag spelar bf2 så kan spelet bara låsa sig, efter någon minut blir skärmen bara svart, så är det bara strata om datorn. Detta kan hända under de första minuterarna eller efter några timmars spelande. Vad ska man göra? Detta uppstod även i BFV, men endast under själva flygningen, mitt övriga system står i sign., jag är väldigt upprörd över felet, jag tror att det är ett hårdvarufel på mitt ramminne eller mitt grafikkort. Läste att en person hade samma fel som jag med ett Powercolor x800xt pe. Detta känns extra jobbigt när man väntat på spelet så pass länge, och så fungerar det inte som planerat.

Visa signatur

amd64 3000+ @ 2000mhz,socket 939 MSI K8T NEO2, Radeon x800xt PE Powercolor 256 vivo Idle 35c~, 2x 512 DDR kingston 400mhz (Dualchannel), maxtor 80GB 7200rpm, Nec duallayer DVD-RW CPU- idle: 35 ~ cpu full: 51 ~ . 3dmark 05: http://service.futuremark.com/compare?3dm05=653428 NY: 61103dmarks

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av katanaa
får lite smått ibland, fast gäller typ inte bara musen, hela kontrollerna låser sig i nån sekund ibland när man springer omkring, lite småjobbigt :/

Likadant för mig, förhoppningsvis så fixas allt sånt här till final versionen.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Får samma sak som du rewel, efter nån timmes spelande låser sig allt totalt. Får starta om datorn för den svarar inte alls. Händer dessutom enbart i BF2 så det verkar va något fel med demot.

Visa signatur

AMD64 3000+ ,1gb ram , geforce 6600

Permalänk
Medlem
Visa signatur

^^

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phyrex
128 spelare @ 16player map. http://www.mtkonline.com/mbpics/battlefield2.jpg

skitsnack?

Visa signatur

A64 3500+ @ 2,2GHz - 1024MB @ DualDDR400 - AV8 - 3d Eye - GF6800 GT, 60 GB Seagate - Barracuda

Permalänk
Medlem

No idea, snodde från annat forum. Det ser lite småskumt ut.

Bots.

Visa signatur

^^

Permalänk
Hedersmedlem

Jag kan inte connecta till platoon-servern, står nått om fel ip-nummer eller liknande när jag skriver in swec-platoon.no-ip.com i "connect to ip"...

Visa signatur

Don't drink and drive, you might spill your drink.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hilton
Jag kan inte connecta till platoon-servern, står nått om fel ip-nummer eller liknande när jag skriver in swec-platoon.no-ip.com i "connect to ip"...

Prova .org.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phyrex
128 spelare @ 16player map. http://www.mtkonline.com/mbpics/battlefield2.jpg

Haha...fram med artilleriet bara

Visa signatur

- AMD 2500+ @2,41Ghz - ABIT Nf7-s - Leadtek GeForce 6800GT 256mb - 2x TwinMOS 512mb - 2x IBM 120gb + 1x Seagate 200gb hdd - Hyundai L90D+ 19" TFT

Permalänk
Relik 📜
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ra1
skitsnack?

Det går att ändra en fil så man kan köra 128.. Så nog är det möjligt...

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje -> R7 5700X3D - Prime B450-Plus - RX 7900 XTX - 32 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Sköna 3 fps man lär ha på en 128 spelare server

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk, 7800X3D, RTX 3080, 32GB DDR5 6000MHz, MSI MPG A850G

Permalänk
Medlem

det tråkigt att det vanliga battlefield grejjen är kvar, man tar ett plan nån annan spränger planet då, (teamate)

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem

Det är då man använder Page Down knappen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av atWa
det tråkigt att det vanliga battlefield grejjen är kvar, man tar ett plan nån annan spränger planet då, (teamate)

detta slipper du oftast iafl på swec-platoons server...

Permalänk
Medlem

Här är ett test på hur bra spelet funkar på olika maskinkonfigurationer: http://hardware.gamespot.com/Story-ST-x-2147-x-x-x

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D / ASRock B650M PG Riptide / ASRock AMD Radeon RX 7900 XT Phantom Gaming 20GB OC / 32GB DDR5-6000Mhz Corsair Vengeance RGB EXPO / 2TB WD Black WDS200T3X0E / Corsair iCUE H150i Elite LCD XT / Corsair RM850x / Corsair 3000D RGB Airflow

Permalänk
Medlem

Ingen som har slängt upp en server? Skulle vara kul att spela mot er

Visa signatur

| A64 3200+ @ 2600 Mhz | MSI K8N Neo2 | 1GB Corsair TWINX4400 @ 260Mhz 2.5-4-4-8 | HD 120+120 | Powercolor x800Pro vivo | SuperPi 32sec |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Musa
Ingen som har slängt upp en server? Skulle vara kul att spela mot er

swec-platoon.no-ip.org

Permalänk
Medlem

Varför försöker demot uppdatera directx när jag har nyaste directx 9.0c ? Det låser sig nämligen.

Kanske inte fungerar på mitt 9200SE?