BF2 tråden, använd gärna denna

Permalänk
Medlem

Jag får vara lite elak och kasta in lite hårdvara i diskussionen igen. Jag har svåra problem att få en konstant hög fps i BF2. I nuläget så kör jag lägsta och off på allt i 800x600x120 och då ligger fps'en på 85-100. Så fort jag ökar några inställningar så får jag drops vilket är rätt störande.

Sitter på en nyinstallerad P4 burk, 3.2ghz med 1gb pc3200, 1 raptor som systemdisk och 6800gt/gs @ 400/1100. Testat tre olika drivare, de som följde med demot, de senaste som släpptes samt Omegas. Någon som har tips på vad det kan bero på? Känns som att grafikkortet ändå borde klara high på allt samt högre upplösning utan problem.

Ja, jag är en materialspelare så det slipper ni flama mig för. Tilläggas är att jag hellre spelar med 80 fps konstant än mellan 80-100 så det hoppar. Vet även att detta är ett lagspel där man inte bör fokusera på fps, men vad ska man göra då man är besviken på hur det fungerar?

För övrigt, finns det någon typ av mouse filter inställning i BF2?

Edit: Kan tillägga att jag inte har några skumma objekt i autostarten/msconfig. Ej heller någon extra tjänst som ligger i bakgrunden och suger. Datorn är virussökt genom NAV05 samt all form av Adware/Spyware inte existerar.

Vet inte om det är relaterat men jag får 4871 poäng i 3DMark05, vilket får vara hyffsat för en oklockad burk.

Misstänker att det blir att köpa mer minne, men det har jag inte råd med just nu. Blåste mina sista kronor på grafikkortet samt nytt Sennheiser headset.

Visa signatur

ETT @ CPU: i7-10700K - RAM: 64GB - GPU: RTX 3080 - MON: 32" 1440p 144Hz
TVÅ @ CPU: i9-9900K - RAM: 64GB - GPU: GTX 1660 Ti - MON: 49" 1440p 120Hz
TRE @ CPU: i7-6700K - RAM: 16GB - GPU: GTX 1080 - MON: 27" 1080p 144Hz
FYRA @ CPU: i7-11700 - RAM: 128GB - GPU: RTX 3060 - MON 49" 1440p 120Hz
FEM @ CPU: i7-11800H - RAM: 16GB - GPU: RTX 3070 - MON 15,6" 1440p 165Hz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av midiland
Varför försöker demot uppdatera directx när jag har nyaste directx 9.0c ? Det låser sig nämligen.

Kanske inte fungerar på mitt 9200SE?

jodå...
har själv ett 9200se, in på inställninga för grafikkortet och dra ner AGP hatigheten från 8x till 4x så funkar det perfekt sen...

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HypeX
swec-platoon.no-ip.org

Tack

Visa signatur

| A64 3200+ @ 2600 Mhz | MSI K8N Neo2 | 1GB Corsair TWINX4400 @ 260Mhz 2.5-4-4-8 | HD 120+120 | Powercolor x800Pro vivo | SuperPi 32sec |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RedFLip
jodå...
har själv ett 9200se, in på inställninga för grafikkortet och dra ner AGP hatigheten från 8x till 4x så funkar det perfekt sen...

vad påvärkar agp hasstigheten när det gäller directx???

Visa signatur

|AMD Ryzen 7 9800X3D| |ASrock B850 Steel Legend| |Kingston Fury Beast 32GB CL30@6000MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |NZXT C1200 Gold ATX 3.1| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Murvel
Jag får vara lite elak och kasta in lite hårdvara i diskussionen igen. Jag har svåra problem att få en konstant hög fps i BF2. I nuläget så kör jag lägsta och off på allt i 800x600x120 och då ligger fps'en på 85-100. Så fort jag ökar några inställningar så får jag drops vilket är rätt störande.

Provat det här? Jag hade samma problem med vissa inställningar och att tömma den där cachen hjälpte.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av korda
Prova .org.

DOH!

Visa signatur

Don't drink and drive, you might spill your drink.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devil May Cry
vad påvärkar agp hasstigheten när det gäller directx???

Du kommer aldrig få det att funka med 8x..
jag har senaste directx och hade 8x, då kom jag aldrig till menyn men när jag drog ner hastigheten löste det sig direkt..

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

Jag har nyss upptäck en sak på BF2, det är mycket roligare att lira på minsta kartan med typ tio personer i var lag. Man slipper alla "jag ska nog prova på helikoptern"-spelare, det är endast pansarvagnar och infanteri. Det blir grymt högt tempo och man får verkligen tänka, som Squad Leader finns det även härligt utrymme för taktiska manövrar eftersom att lagkänslan blir typ tusen gånger större än om man lirar med 32 pers i var lag.

Try it! .

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Janols
Jag har nyss upptäck en sak på BF2, det är mycket roligare att lira på minsta kartan med typ tio personer i var lag. Man slipper alla "jag ska nog prova på helikoptern"-spelare, det är endast pansarvagnar och infanteri. Det blir grymt högt tempo och man får verkligen tänka, som Squad Leader finns det även härligt utrymme för taktiska manövrar eftersom att lagkänslan blir typ tusen gånger större än om man lirar med 32 pers i var lag.

Try it! .

Japp, 16 players mappen äger :). Härligt när båda lagen ligger på varsin sida av vägen och sjuter

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kennel
Provat det här? Jag hade samma problem med vissa inställningar och att tömma den där cachen hjälpte.

Testat nu, det hjälpte föga men tack för tipset ändå. Ska nog ta och ominstallera datorn och testa lite annat. Någon som har annat tips på klockren drivare för 6800 till BF2?

Visa signatur

ETT @ CPU: i7-10700K - RAM: 64GB - GPU: RTX 3080 - MON: 32" 1440p 144Hz
TVÅ @ CPU: i9-9900K - RAM: 64GB - GPU: GTX 1660 Ti - MON: 49" 1440p 120Hz
TRE @ CPU: i7-6700K - RAM: 16GB - GPU: GTX 1080 - MON: 27" 1080p 144Hz
FYRA @ CPU: i7-11700 - RAM: 128GB - GPU: RTX 3060 - MON 49" 1440p 120Hz
FEM @ CPU: i7-11800H - RAM: 16GB - GPU: RTX 3070 - MON 15,6" 1440p 165Hz

Permalänk
Medlem

hahaha spelade nyss bf2 demo hos en polare för första gången fan va bra det är det är ett klart köp värt spel har planerat på köpa det ett tag men nu när man spelar det så längtar man ännu mer mohahaha grymt bra och botarna va inte så dumma dom inte som bf1942 och bfv

_tekken_

Visa signatur

Signatur raderad, max tre rader och max två färger. Se reglerna. - Vicotnik

Permalänk

Hittat en ny sak att bli bitter på, iofs rör det sig om TK-penalty igen. Har fått en förkärlek för att köra runt med tank och röja och det är inte det som är problemet, jag skjuter inte mina egna. Jag kör tydligen över dom. Och så klart skall det straffas fastän man säger förlåt. Lagom spring så dj*vla nära tanken då? Man ser ju inte riktigt bra runt sig till att börja med, räcker bra med problemen som uppstår av motståndarnas SF/AT/EN.

Visa signatur

That's just my opinion, I could be wrong...
> C2Q Q6700 > 8GB PC6400 > Gigabyte 965P-DQ6 > HD4870X2 & HD4650
> Lian Li PC-201B > Corsair HX620 > 10.46TB > HP LP3065 & 2x HP LP2065

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Murvel

Sitter på en nyinstallerad P4 burk, 3.2ghz med 1gb pc3200, 1 raptor som systemdisk och 6800gt/gs @ 400/1100. Testat tre olika drivare, de som följde med demot, de senaste som släpptes samt Omegas. Någon som har tips på vad det kan bero på? Känns som att grafikkortet ändå borde klara high på allt samt högre upplösning utan problem.

Ja, jag är en materialspelare så det slipper ni flama mig för. Tilläggas är att jag hellre spelar med 80 fps konstant än mellan 80-100 så det hoppar. Vet även att detta är ett lagspel där man inte bör fokusera på fps, men vad ska man göra då man är besviken på hur det fungerar?

För övrigt, finns det någon typ av mouse filter inställning i BF2?

Edit: Kan tillägga att jag inte har några skumma objekt i autostarten/msconfig. Ej heller någon extra tjänst som ligger i bakgrunden och suger. Datorn är virussökt genom NAV05 samt all form av Adware/Spyware inte existerar.

Vet inte om det är relaterat men jag får 4871 poäng i 3DMark05, vilket får vara hyffsat för en oklockad burk.

Misstänker att det blir att köpa mer minne, men det har jag inte råd med just nu. Blåste mina sista kronor på grafikkortet samt nytt Sennheiser headset.

Jag har samma problem !!!!!! 4300 i 3DMark05 och ändå lagg !!! Jag kan bara spela på low typ...

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem

Knugge eller vad han hette chefade med helin kan jag lova
Man börjar bli lite småless på den där banan nu.

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk, 7800X3D, RTX 3080, 32GB DDR5 6000MHz, MSI MPG A850G

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av samurai
Knugge eller vad han hette chefade med helin kan jag lova
Man börjar bli lite småless på den där banan nu.

Jepp, trött på den blir man. Tack och lov kan man byta storlek, det känns nästan som en ny bana då!.

Permalänk

jag blir så jävla trött på ati nu...o bf2...spelet krashar ju fan hela tiden..ibland hinner jag bara komma in i spelet så krashar de..ibland funkar det i 20 minuter ibland 10..men de ska fan krasha alltid! o jag har inte kunnat spela 1 hel timme någon gång... nu får man ångra att man valde ati =/

Permalänk
Relik 📜

Jag börjar kunna den känns det som..

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje -> R7 5700X3D - Prime B450-Plus - RX 7900 XTX - 32 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robster1986
jag blir så jävla trött på ati nu...o bf2...spelet krashar ju fan hela tiden..ibland hinner jag bara komma in i spelet så krashar de..ibland funkar det i 20 minuter ibland 10..men de ska fan krasha alltid! o jag har inte kunnat spela 1 hel timme någon gång... nu får man ångra att man valde ati =/

hehe.. det lär ju knappast vara ati:s fel då det är många som har ati och för dem fungerar det utmärkt. Har du klockat något så prova att ta bort klockningen helt, testa även minnena med memtest86. Hjälper inte det kolla över din kylning. Använder du senaste catalyst?

Visa signatur

Battlefield: sscrappyy

Permalänk
Medlem

Tycker spelet är helt underbart.

Permalänk
Medlem

japp skitgrymt.. jag va lite skeptisk i början men nu så nu är det fetegrymt!

plake: fungerar det bra på din burk? jag har nämligen en dator över med en barton 2600+ som jag funderar på att sätta i ett beg 9800pro.

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Och du skyller på ATI? Dom har ju inte särskillt mycket med spelutvecklningen att göra.

Men det krashar för mig ibland också. Bilden blir korrupt och allt stannar. Har dock märkt nu att det bara är att vänta nån halv minut, så går det igång sen igen. Därefter så upplever jag det inte igen förrän jag startat om datorn och börjat spela igen.
Dessa allvarligare buggar lär försvinna i första patchen till spelet. Så det kommer ju inte finnas där för alltid:rolleyes:

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av toffe
hehe.. det lär ju knappast vara ati:s fel då det är många som har ati och för dem fungerar det utmärkt. Har du klockat något så prova att ta bort klockningen helt, testa även minnena med memtest86. Hjälper inte det kolla över din kylning. Använder du senaste catalyst?

jag har testat 3 olika catalyst, jag har bytat kylpasta på kylning o rensat damm... jag har inte klockat, har till och med testat att underklocka.....JÄVLA SKIT är vad det är!! lust att kasta grafikkortet i väggen nu! minnena testade jag för ett tag sen o de va inget fel på dom.. (ska nog få 2x1024 istället för 2x512 snart så om de nu skulle va minnena lär jag märka de då) men nu är jag säker på att det är grafikkortet / ati...eller att det är inblandat iaf... här är några exempel på vad som kan hända när jag spelat i några minuter

-Vissa delar av grafiken t ex allt tuom ett tak blir kolsvart sen stängs spelet eller alternativt stannar i över 10 sekunder för att sen stå att jag blev disconnected

-Datorn startar bara om helt plötsligt

-Jag blir bara disconnected pga PB har upptäckt nåt fel om nån win32 module..men detta är ett kännt problem med PB och inte min dator..

-Spelet krashar bara till skrivbordet

-Spelet stannar bara till och sen går det igång igen fast "på låtsas" då står det "there is a problem with your connection" sen blir jag disconnected..

HUR KAN DET VARA MÖJLIGT ATT HA SÅ MYCKET PROBLEM MED SITT FAVORITSPEL!?

blir tokig
...

tror inte ens jag har kunnat spela över 20 minuter nån gång utan att de har hänt något av ovanstående... och iiiiingen har ju någon lösning iheller =/

edit: bravo så du menar att om spelet krashar ska jag vänta i några minuter så startar det igen? haha näe men mitt spel hänger sig aldrig bara sådär o stannar..antingen hänger de sig o krashar eller hänger sig så jag blir disconnected...så jag kan inte bara vänta..och detta händer varje gång jag spelar...kvittar om jag startar om datorn eller inte.. =/

Permalänk
Medlem

okej hehe... trubbel trubbel alltid trubbel

kan du så prova med ett par andra minnen, gärna över 1gb.
är det det enda spelet som du har problem med?

jag måste ha en jäkla tur då med andra ord för spelet buggar inte, krashar inte och flyter som en dröm.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av toffe
japp skitgrymt.. jag va lite skeptisk i början men nu så nu är det fetegrymt!

plake: fungerar det bra på din burk? jag har nämligen en dator över med en barton 2600+ som jag funderar på att sätta i ett beg 9800pro.

Ja, det funkar mycket bättre än vad jag trodde! Kör medium på grafiken men har bara spelat en gång. Ska testa lite högra imorgon.

Permalänk
Citat:

jag har testat 3 olika catalyst, jag har bytat kylpasta på kylning o rensat damm... jag har inte klockat, har till och med testat att underklocka.....JÄVLA SKIT är vad det är!! lust att kasta grafikkortet i väggen nu! minnena testade jag för ett tag sen o de va inget fel på dom.. (ska nog få 2x1024 istället för 2x512 snart så om de nu skulle va minnena lär jag märka de då) men nu är jag säker på att det är grafikkortet / ati...eller att det är inblandat iaf... här är några exempel på vad som kan hända när jag spelat i några minuter

-Vissa delar av grafiken t ex allt tuom ett tak blir kolsvart sen stängs spelet eller alternativt stannar i över 10 sekunder för att sen stå att jag blev disconnected

-Datorn startar bara om helt plötsligt

-Jag blir bara disconnected pga PB har upptäckt nåt fel om nån win32 module..men detta är ett kännt problem med PB och inte min dator..

-Spelet krashar bara till skrivbordet

-Spelet stannar bara till och sen går det igång igen fast "på låtsas" då står det "there is a problem with your connection" sen blir jag disconnected..

HUR KAN DET VARA MÖJLIGT ATT HA SÅ MYCKET PROBLEM MED SITT FAVORITSPEL!?

blir tokig
...

tror inte ens jag har kunnat spela över 20 minuter nån gång utan att de har hänt något av ovanstående... och iiiiingen har ju någon lösning iheller =/

edit: bravo så du menar att om spelet krashar ska jag vänta i några minuter så startar det igen? haha näe men mitt spel hänger sig aldrig bara sådär o stannar..antingen hänger de sig o krashar eller hänger sig så jag blir disconnected...så jag kan inte bara vänta..och detta händer varje gång jag spelar...kvittar om jag startar om datorn eller inte.. =/

Vänta på patcharna då. Iaf på fullversionen. Dice säger att den inte kommer vara lika buggig som demot. Sen har säkert ATI med några fixar i sina kommande drivrutiner som släpps en gång i månaden. Du kan ju inte skylla på grafikkortet när det uppenbart är ett mjukvarufel.

Funkar det lika dåligt i andra spel?

Edit: Brorsan kör för övrigt med ett likadant grafikkort utan några som helst problem i BF2 demot.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo
Vänta på patcharna då. Iaf på fullversionen. Dice säger att den inte kommer vara lika buggig som demot. Sen har säkert ATI med några fixar i sina kommande drivrutiner som släpps en gång i månaden. Du kan ju inte skylla på grafikkortet när det uppenbart är ett mjukvarufel.

Funkar det lika dåligt i andra spel?

Edit: Brorsan kör för övrigt med ett likadant grafikkort utan några som helst problem i BF2 demot.

nja normalt är de inga problem i andra spel men ibland (väldigt sällan men de har hänt typ 5 gånger på en längre tid) att VPU-Recover kickar in... när jag spelar WoW... om ni känner de till de.. så först slocknar skärmen o kommer igång igen o då står de att vpu recover har varit igång..nästa gång de händer dör skärmen tills jag startar om datorn... men annars har jag inga problem i andra spel...

det är lite därför jag gnäller på grafikkortet för det har klyddat lite på sista tiden..kan dock vara så att jag har otur med mjukvaran såklart. hoppas verkligen att de fixas i hela versionen för jag ska såklart köpa det men att leva med detta tänker jag inte göra! spelade precis..o när man har som roligast..tror ni inte de krashar? jo för fan så klart!

Permalänk
Medlem

usch vad kul det är på Swecs server , kan inte fler dra in ? senast var vi bara 4 st =/

Permalänk
Medlem

Har inga problem med mitt XT800XToch senaste catalyst.

runt 50 fps med allt på max i 1280x960

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HypeX
swec-platoon.no-ip.org

Ska det vara något speciellt portnummer? Kommer inte in . :/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dräparen
Ska det vara något speciellt portnummer? Kommer inte in . :/

Nej, det är org. port