Förklaringar kring ATi Xenos

Permalänk

jag anser detta så här enligt MAlo ska det sitta Nvidia gfx chip i alla konsoller nu råkar PS3 ha grafik chip från Nvidia som ska vara vassare än det som kommer ut till PC nu.

men det är så här att ett tv spel kräver inget OS!!!! som PC gör.

varför Malo anser Ps3 kraftfullare är för att sony ska gått ut med att säga att det skavara ett multimedia system vilket förklarar att den behöver mer minne till allt vad en multimedia system nu kan behöva

så är inte fallet med 360 då det är ett rent tv spel inget annat så den kommer vara så vass att ingen dator idag klår den i grafik

men va vet jag inget utan detta är vad jag läst om

men det återstår att se vilket av konsollerna som är vassast ska nog köpa båda så ja bryr mig inte

Visa signatur

|- ASUS P6T deluxe v2-|- Intel Corei7 920 stock speed stock cooling-|- XFX HD4890 i CF|- Corsair dominator 1600mhz DDR3 -|- ANTEC P190-|- samsung 226bw-|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av birdman
Ta reda på vad dessa är:

Unified Shader Core
48 ALU’s for Vertex or Pixel Shader processing
10MB eDRAM Framebuffer
Unified Memory Architecture (UMA)

"Xenos" är ett orginal grafikkort byggt speciellt för konsolen men "RSX" är ett PC-grafikkort som de har anpassat till konsolen. "RSX" är gränsad på "bara" 256MB och samma för "Cell" men "Xenos" och "Waternoose" (X360 CPU) kan dela på 512MB 50-50/60-40/70-30...

Vet inte om du visste det men RSX har access till XDR-minnet via FlexIO-bussen på 36GB/s

Visa signatur

Every day sends future to past

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Legoloppa
jag anser detta så här enligt MAlo ska det sitta Nvidia gfx chip i alla konsoller nu råkar PS3 ha grafik chip från Nvidia som ska vara vassare än det som kommer ut till PC nu.

men det är så här att ett tv spel kräver inget OS!!!! som PC gör.

varför Malo anser Ps3 kraftfullare är för att sony ska gått ut med att säga att det skavara ett multimedia system vilket förklarar att den behöver mer minne till allt vad en multimedia system nu kan behöva

så är inte fallet med 360 då det är ett rent tv spel inget annat så den kommer vara så vass att ingen dator idag klår den i grafik

men va vet jag inget utan detta är vad jag läst om

men det återstår att se vilket av konsollerna som är vassast ska nog köpa båda så ja bryr mig inte

Inget OS!!! det är klart den har men inte lika stort som Windows men vad har det med saken att göra när man spelar spel på PC:n så är det inte mycket annat som körs visst det finns en hel del i minnet men det påverkar inte bandbredden som jag gnäller om.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM