Permalänk

Ipod - Program vara

Haloj,

Tänkte slippa ägna en massa tid på semestern för att få fram kunskap som folk sitter på här. Så jag undrar helt enkelt vilket program som är bäst till för att överföra filer.

En sak jag märkt är en mapp jag har med blandande artister.
Den mappen lägger itunes över och lägger då låtarna enskilt under artist. Tex ett soundtrack som heter Snatch vill jag ha i mappen Snatch och inte inlagt efter artist.

Jag har bara testat lite snabbt och provat 2 program.

Tjho så länge.

Visa signatur

Life is a bitch, fuck it.

Permalänk

Program - vara eller inte vara. Det är frågan.

Själv använder jag ingen programvara, då jag slipper det med min H10.

Visa signatur

- "ZyberZone är min nya hjälte." - LazyDroog, 2004-09-12 13:23
- "Saying that Java is nice because it works on all OS's is like saying that anal sex is nice because it works on all genders"

Permalänk
Medlem

Använder iTunes av följande anledningar
- Kodar mina favoritskivor till 128kbit AAC vilket låter mycket bra
- Smart playlists = suveränt för att välja vad som ska synkas om man har mer musik än vad som ryms på iPoden
- Snyggt, väl fungerande katalogisering

Permalänk
Medlem

mappar på en iPod?

du måste skämta....

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Re: Ipod - Program vara

Citat:

Ursprungligen inskrivet av claes_rocky
En sak jag märkt är en mapp jag har med blandande artister.
Den mappen lägger itunes över och lägger då låtarna enskilt under artist. Tex ett soundtrack som heter Snatch vill jag ha i mappen Snatch och inte inlagt efter artist.

Då talar du bara om för iTunes att det är del av en samling så sorteras det mappvis på album istället för mappvis artist->album.
Är ju bara en klickruta i tag-inställningarna så det kan ju inte vara svårt att missa.

iTunes är suvvo, det dissas bara av massa muppar aldrig kollat på det utan bara har massa förutfattade meningar eller går på hearsay

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk
Medlem

Itunes använder jag mig av, smidigt, trevligt och enkelt.
Har testat lite olika program, men efter ett tags testande så har jag kommit fram till att Itunes är ändå det program som funkar bäst.

Visa signatur

Internet är som ett stort bibliotek, men med en full bibliotekarie.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZyberZone
Program - vara eller inte vara. Det är frågan.

Själv använder jag ingen programvara, då jag slipper det med min H10.

Följdaktligen en helt onödig post eftersom tråden tydligt handlar om iPod och programvara till den, ingenting annat.

Använder iTunes till vardags, men har även en licens på Anapod.

Permalänk

Tackar... skall kolla lite mer i settings.

Visa signatur

Life is a bitch, fuck it.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av claes_rocky
Tackar... skall kolla lite mer i settings.

Inte i inställningar. Markera dina låtar och ta visa info, då får du upp så att du kan redigera ID3-taggarna. Där finns en checkbox för "Del av en samling" ("Part of a compilation"). Den klickar du i.

Permalänk
Medlem

Använder iTunes, tycker det är smidigt och bra. Använde det även innan jag köpte iPod.

Visa signatur

The only problem with Microsoft is they just have no taste. They have absolutely no taste. And I don't mean that in a small way, I mean that in a big way, in the sense that they don't think of original ideas, and they don't bring much culture into their products.

Permalänk
Medlem

Använder också itunes, men har också winamp med ipod plugin liggande på ipoden så man kan använda den hos polare som inte har itunes.

Visa signatur

Bla bla bla

Permalänk

Hur är man funtad när man frivilligt väljer att INTE använda iTunes?

Jag kan fan inte fatta det...

Permalänk
Medlem

Jag tål inte itunes helvetet, så jag kör med Ephpod som min kära bror introducerade mej till.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av network23
Hur är man funtad när man frivilligt väljer att INTE använda iTunes?

Jag kan fan inte fatta det...

Jag kan förstå om man avstår iTunes pga minnestuggandet, för det är brutalt. Och alla kan ju inte gilla allt. Jag har använt iTunes sedan det släpptes för Mac OS 9, och jag kan inte se något program som jag hellre använder till vardags.

Sen är det ju som vanligt. Det är inte ofta man ser någon som säger "programmet är helt ok", utan det är antingen rosenskimrande, eller helt åt helvete.

Permalänk
Medlem

Flickvännen använder iTunes, själv tycker att det suger stenhårt... Har dock inte idats fixa något bättre åt henne.

Visa signatur

Lyssna till vad jag menar, inte vad jag säger!
|| Win11 x64 -- AMD Ryzen 7 3700x @ 3.6GHz -- Noctua NH-U14S -- Asus ROG Strix B450-F Gaming -- Zotac GeForce RTX 3070 Twin Edge OC -- Kingston HyperX Fury Black DDR4 2x16GB @3600MHz -- Samsung 970 EVO Plus 1TB M.2 SSD -- Corsair RM750x 2021 ||