Betala med VISA Electron

Permalänk

Betala med VISA Electron

Tjena, jag har en fråga som är ganska simpel igentligen. Det är så att jag ska försöka betala för World War 2 Online med mitt Electron. Jag väljer att jag ska betala med Electron och skriver in exakt dom rätta uppgifterna men det är 1 sak jag är osäker på och det är "Name Card Holder:_______", vad ska man skriva där?.

Tack, sorry för den här tråden men jag är verkligen desperat.

Visa signatur

Snabbare än Bolt på Jolt ⚡

Permalänk

Hum varför inte ditt eget namn?

Visa signatur

CHASSI: Addtronics 7896a | MB: DFI LanParty-UT| HDD: 1 Maxtor 80 gig @ ata133 | CPU: AMD X2 3800+ @ 2500 mhz [250*10] | [color="blue"] Minnen[/color]: Gskill 2x1024 |GFX: XFX 7800gt

Permalänk

Funkar inte.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Testa med EFTERNAMN, FÖRNAMN.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Lånar tråden lite för att fråga om man kan använda electron för att genomföra köp på nätet, t.ex insättning på pokerkonton?

Visa signatur

Dell: P4 3,2 EE, 1024m DDR 400 mhz, Leadtek 6800LE 16/6, 345/830,
2*120gb SATA, Dell 19" TFT
3dmark03: 11600 3dmark05: Feta artifakter :(

Permalänk
Medlem

man kan väll inte föra över pengar via internet med ett VISA Electron kort?

Visa signatur

[AMD 2600+] [280 GB] [GeForce FX 5600 Ultra] [1024 Mb DDR]

http://galleri.sweclockers.com/galleri_visa.php?chassi_id=364...

Permalänk
Medlem

Electron fungerar inte överallt som betalning, det måste stå att de har stöd för electron eller solo osv osv för att det ska vara funka.

Visa signatur

Min signatur, inte din, MIN.
Bort med tassarna O.o

Permalänk
Medlem

"Visa Electron is very easy to use. Whether you use it at an ATM or to make a purchase online or at an electronic merchant, Visa Electron works just like other Visa cards wherever Visa Electron cards are accepted."

.. från Visa:s hemsida , verkar vara så att Electron korten inte räknas som vanliga Visa kort för då hade det väl stått "wherever Visa cards are accepted"

Permalänk
Medlem

Du måste kolla på villkoren om Electronkorten från just din bank.
I mitt fall, Nordea så har dom gjort så man inte har nån 3siffrig kod, dvs då kan man inte betala på internet

Permalänk

Alltså, "Name Card Holder". Har testat Banknamn, mitt namn osv. Funkar inte. :'(

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Skriv dit ditt namn precis som det står på kortet.

Visa signatur

Ryzen 7 5700X3D | Gigabyte B550 Gaming X V2 | 32 GB HyperX Beast 3600 MT/s | Asrock RX 9070 | 1 TB Kingston Fury Renegade | 2 TB Samsung 860 EVO | EVGA G2 750W | FD Define R5 Ti | 2 x 27" MSI MAG274QRF-QD

Permalänk
Medlem

visa electron fungerar att handla över intenet med i alla länder utom just sverige. man ska tydligen inte få med den där verifieringskoden som gör att köpet godkänns, kolla själv på ett visa-kort och jämför det med ditt electron-kort. finns redan en diskussion på worldofwar.se där du kan läsa mer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iDEOT
visa electron fungerar att handla över intenet med i alla länder utom just sverige. man ska tydligen inte få med den där verifieringskoden som gör att köpet godkänns, kolla själv på ett visa-kort och jämför det med ditt electron-kort. finns redan en diskussion på worldofwar.se där du kan läsa mer

Skulle du kunna länka till den diskussionen? Jag tycks inte kunna hitta den.

Det är synd att man inte kan betala med Visa Electron på t.ex wow. Det har gjort att jag inte spelat något på länge. Jag vill inte betala 250kr för två månader när man kan få sex månader för ~600kr via internet. Men om visa electron fungerar på internet för de som bor i "utlandet", borde det inte gå att få verifieringskoden av den svenska bank man har då? Eller är det att skaffa ett vanligt visa som gäller?

Har länge stört mig på att man kunde registrera wow med ett electron-kort men sen när man skulle betala så gick det inte.

Visa signatur

WS: i5 2500K@4,7GHz| Noctua NH-D14 | Asus Maximus V Gene | Asus HD7850@1450/1050 | 8 GB Corsair XMS 3 | Corsair CX V2 600W | OCZ Agility 3 120GB | Fractal Design R3 | Dell U2412M
Server: AsRock FM2A85X-ITX | AMD A4-6300 | 8GB | Kingston V300 60GB | 12TB HDD | Fractal Design Array R2
HTPC: Sapphire Pure Fusion | 4GB | OCZ Agility 2 40GB | Fractal Design Array R2

Permalänk

Internetbank kan du överföra pengar med för o betala ditt WW2online spelande .

Permalänk
Medlem

Re: Betala med VISA Electron

Citat:

Ursprungligen inskrivet av pull
Tjena, jag har en fråga som är ganska simpel igentligen. Det är så att jag ska försöka betala för World War 2 Online med mitt Electron. Jag väljer att jag ska betala med Electron och skriver in exakt dom rätta uppgifterna men det är 1 sak jag är osäker på och det är "Name Card Holder:_______", vad ska man skriva där?.

Tack, sorry för den här tråden men jag är verkligen desperat.

Har du kollat med din bank att internet betalning inte är spärrat, så hade jag ett tag (vet inte riktigt varför) men snacka med dom om hjälp, dom bör veta hur/vad du ska göra

Visa signatur

AMD 9800x3d || 64GB DDR5 || EVGA RTX 3080||

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Q'aman

Det är synd att man inte kan betala med Visa Electron på t.ex wow.
Har länge stört mig på att man kunde registrera wow med ett electron-kort men sen när man skulle betala så gick det inte.

öh? quote från wow europe

"# Payment is accepted in Euros and English pounds and includes the following methods: Major credit cards: Visa (including Electron), MasterCard, American Express, JCB."

Permalänk

Name Card Holder: är det inte där namnet på kortets "ägare" alltså det namn som står på kortet skall stå? lr är det jag som har fel?

Visa signatur

Error: Keyboard not attached. Press F1 to continue.
< AMD Ryzen 7 5700X | MSI MAG B550 Tomahawk | Corsair Vengeance RGB PRO 4x8GB 3200MHz | Sapphire Radeon RX 7700 XT >

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
öh? quote från wow europe

"# Payment is accepted in Euros and English pounds and includes the following methods: Major credit cards: Visa (including Electron), MasterCard, American Express, JCB."

Jo, men som sagt är de svenska electron-korten annorlunda och går inte att betala med.

Visa signatur

hmm