Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andy Randy
Aha ok.....

Fast det kanske är läge att se över kassalikviditeten om 2st bärbara orsakar dessa problem

kassalikviditeten är det inget problem med. men det finns inget överskott just nu till inköp av inventarier som det heter Det som finns nu går till material (byggföretag)

Visa signatur

Bärbar Acer Aspire 5021WLMi 1.25 GB Minne (Infineon 1Gb & Orginal 256 MB)
Hjälp min sida att bli ännu mer utökad, klicka på annonserna. http://www.acer5020.info.se

Permalänk
Medlem

INGEN som fått sin dator än då?
Som KAN NOG för att gör en reccension?!? saknar som en...
Annars måste jag ju införskaffa den och sedan testa mig fram!

Visa signatur

Kapten Falköga slår till igen! =)

Permalänk

Att: Johan303

Man "kan" uppgradera sin bärbara med t.ex. en ny skärm, men just uppgradering med ny skärm är, i mina ögon, så dyrt. Så jag inte ville göra det. Men det är klart, att har man pengar nog, så kan man få det gjort.

Att: DrDuM

Det är mycket svårt att svara på, då jag måste veta en del mer om företaget; så det lättaste är nog att ringa till mig på 011-440 6888 imorgon, så kan vi prata om det där.

Visa signatur

Allt jag skriver härinne är mina personliga tankar, och inte vad PC-Direct officiellt menar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rune (PC-Direct)
Att: DrDuM

Det är mycket svårt att svara på, då jag måste veta en del mer om företaget; så det lättaste är nog att ringa till mig på 011-440 6888 imorgon, så kan vi prata om det där. [/B]

Okej. tack för ditt svar. kanske det blir så att jag ringer om jag får tid. jobbar ju själv hela dagen imorrn.

Visa signatur

Bärbar Acer Aspire 5021WLMi 1.25 GB Minne (Infineon 1Gb & Orginal 256 MB)
Hjälp min sida att bli ännu mer utökad, klicka på annonserna. http://www.acer5020.info.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rune (PC-Direct)
Att: Johan303

Man "kan" uppgradera sin bärbara med t.ex. en ny skärm, men just uppgradering med ny skärm är, i mina ögon, så dyrt. Så jag inte ville göra det. Men det är klart, att har man pengar nog, så kan man få det gjort.

Hehe, det var nog det jag trodde. Skärmupplösningen var egentligen det enda jag var tveksam mot när jag gjorde min beställning. Nu är jag iofs i en position så att jag inte kan vänta i 3 månader till tills de nya modellerna med bättre upplösning dyker upp så jag ångrar knappast min beställning. Men det var värt att fråga iaf

Visa signatur

GGS-Data M860TU Corsair-GTS, 15.4" WSXGA+ (1680x1050), P9500, 2GB DDR3, 250GB 7200rpm, 9800M GTS

Permalänk
Medlem

Då har man fått sin, har inte hunnit spela något med den än, men fick 2044 poäng i 3dmark. Battlefield kommer imorgon så då får jag se ifall skärmen släpar efter.

Det är min första bärbara så jag har inget att jämföra med direkt. Men det kändes riktigt B att inte få någon instruktionsbok i papper utan den låg som pdf på drivrutinsskivan, har man betalat nästan 18 tusen så vore det fint att få med.

Permalänk

soft, va hade du för burk då ? langa upp lite bilder också och skriv en halvdan recension, bara vad du tycker om den. Oavsett om du har erfarenhet av bärbara lr ej, många osm vill veta

Visa signatur

ris är nyttigt för hälsan

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sjögren
Då har man fått sin, har inte hunnit spela något med den än, men fick 2044 poäng i 3dmark. Battlefield kommer imorgon så då får jag se ifall skärmen släpar efter.

Det är min första bärbara så jag har inget att jämföra med direkt. Men det kändes riktigt B att inte få någon instruktionsbok i papper utan den låg som pdf på drivrutinsskivan, har man betalat nästan 18 tusen så vore det fint att få med.

Varför vill du ha papper? E ju det första som hamnar nånstans o samlar damm

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rice_boiler
soft, va hade du för burk då ? langa upp lite bilder också och skriv en halvdan recension, bara vad du tycker om den. Oavsett om du har erfarenhet av bärbara lr ej, många osm vill veta

Instämmer Rice_boiler. Ett antal har fått denna underbara (?) maskin, men inte fan finns det någon rescension ännu.
Jag funderar skarpt på och köpa denna, men först vill jag ha någolunda bilder/text.
Vad är detta? ;O

Permalänk

Tror inte skärmen på 6515:an lider av några märkbara eftersläpningar, inte så det uppfattas som störande. Det är endå en 16ms skärm! (notera att jag Inte äger en 6515 men detta är vad jag tror)

Skärmen var det starkaste argumentet när jag tänkte köpa den datorn, men 5021:an var mycket bättre i förhållandet pris/prestanda (men trots det har man lite smått ångest att man lägger så mycket pengar på en bärbar dator när min stationära fortfarande "hänger med" och man kunde haft pengarna till såå mycket annat

Ska bli intressant och se om någon recenssion på 6515:an dyker upp!

Visa signatur

Powercolor Radeon 9700 Pro - Epox 8rda+ - Barton 2500+ @ 3200+ - 1024Mb DDR PC3200 - Antec 1030b -2st hd, 200Gb tot

Permalänk
Medlem

Hehe. jag lovar iallafall så fort jag får min (förhoppningsvis om det inte strular ihop sig) så ska jag lägga upp en fin recension på en nice hemsida med detaljerad information

obs. löften är till för att brytas eller uppfyllas..

Visa signatur

Bärbar Acer Aspire 5021WLMi 1.25 GB Minne (Infineon 1Gb & Orginal 256 MB)
Hjälp min sida att bli ännu mer utökad, klicka på annonserna. http://www.acer5020.info.se

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DrDuM
Hehe. jag lovar iallafall så fort jag får min (förhoppningsvis om det inte strular ihop sig) så ska jag lägga upp en fin recension på en nice hemsida med detaljerad information

obs. löften är till för att brytas eller uppfyllas..

tack för ditt uttalande, nu känner jag mig genast tryggare

Visa signatur

ris är nyttigt för hälsan

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rice_boiler
tack för ditt uttalande, nu känner jag mig genast tryggare

någon måste ju göra er osäkra människor ännu osäkrare..

Visa signatur

Bärbar Acer Aspire 5021WLMi 1.25 GB Minne (Infineon 1Gb & Orginal 256 MB)
Hjälp min sida att bli ännu mer utökad, klicka på annonserna. http://www.acer5020.info.se

Permalänk

Duger inte den här? på Danska men ändå!

http://www.tweak.dk/tests2.php?id=567

Visa signatur

Stefannorr: Dell 9300-1,86 ghz-1024 -60 GB/7200-NEC 6500-Nvidia Geforce 256 mb-17 WXGA

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av stefannorr
Duger inte den här? på Danska men ändå!

http://www.tweak.dk/tests2.php?id=567

nah, vi vill ha en sweclockare som skriver

Visa signatur

ris är nyttigt för hälsan

Permalänk
Medlem

Hehe känns som att en viss sweclockare kommer ha en stor inverkan på hur många datorer zepto och pc-direct kommer sälja inom den närmaste tiden..

Visa signatur

{fujitsu siemens amilo 1630}{amd 64 3000+}{ATI MOBILITY Radeon 9700 128 mb}{1024 Mb}{60 gb hdd}

Permalänk
Medlem

Jag har iallfall inte tid att skriva en recension, är nöjd med allt frutom två saker... Batteri tiden är ca 1h när man kör med wlan, eller så är det jag som inte vet hur man sätter datorn på energisparfunktion... Det andra är att mediakontrollerna i fronen inte alls är till för att spela dvd (kanske mp3) medans datorn är avstäng som Rune sa. Kanske är det något jag missat? annars så är allt super. Och man kan få ut 5.1 ljud genom s\pdif, behöver bara köpa en optisk kabel med miniplug.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr_Sash
Jag har iallfall inte tid att skriva en recension, är nöjd med allt frutom två saker... Batteri tiden är ca 1h när man kör med wlan, eller så är det jag som inte vet hur man sätter datorn på energisparfunktion... Det andra är att mediakontrollerna i fronen inte alls är till för att spela dvd (kanske mp3) medans datorn är avstäng som Rune sa. Kanske är det något jag missat? annars så är allt super. Och man kan få ut 5.1 ljud genom s\pdif, behöver bara köpa en optisk kabel med miniplug.

1h med wlan?!?!?!?! arghh det är ju ingenting!

Visa signatur

ris är nyttigt för hälsan

Permalänk

Hmmm. 1H med Wlan?

Zepto Danmark har fått över 2½h med wlan aktivt, och medan dem satt och skrev i ett officeprogram.

Men det kräver man går in och gör en optimering, då Nvidia har gett Zepto fel drivrutiner (el. rättare drivrutiner utan powermizer).

ftp://ftp.pc-direct.se/Znote6515WD/Power%20opt/

Här finns både optimeringsguide samt de program man skall använda, tyvärr kan Zepto endast göra detta för kunder som har beställt 6515WD med OS, andra måste göra det själva.

Det med multimedieknapparna till at avspela DVD fungerar, men kräver man installerer programmet "Instant media on" (el. likn. namn, har inte cd liggnde framför mig just nu), som är ett program som gör en ny partition, och gör man kan använda datorn till at spela MP3 el. se DVD utan att starta OS. Men detta program skall installeras genom att man bootar från den cd som programmet ligger på.

Visa signatur

Allt jag skriver härinne är mina personliga tankar, och inte vad PC-Direct officiellt menar.

Permalänk
Medlem

Tyvärr så kan ni inte vänta er någon recension av mig iallafall. blev ju nekad kredit av zepto så det får bli en acer istället!
30 000 kr kan man ju spendera på lite annat (2 datorer = 30000 kr)

Visa signatur

Bärbar Acer Aspire 5021WLMi 1.25 GB Minne (Infineon 1Gb & Orginal 256 MB)
Hjälp min sida att bli ännu mer utökad, klicka på annonserna. http://www.acer5020.info.se

Permalänk

jahapp, där ser man, dom gjorde en chockhöjning i pris
500 kr dyrare nu så ni bara vet
fan då, man kanske skulle lagt en beställning förr förra veckan, jag som trodde priset skulle sjunka med tiden.....shit happens

Visa signatur

ris är nyttigt för hälsan

Permalänk
Medlem

Priset rör sig med dollarn, därför ökar det ibland även om komponenterna blir billigare medans tiden.
Å andra sidan kan du alltid slå till på rabatterbjudandet vi precis lade in.

Visa signatur

Spelutvecklingslärare LBS

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rune (PC-Direct)

ftp://ftp.pc-direct.se/Znote6515WD/Power%20opt/

Här finns både optimeringsguide samt de program man skall använda, tyvärr kan Zepto endast göra detta för kunder som har beställt 6515WD med OS, andra måste göra det själva.

fanns inget på den länken ?

Permalänk

inte alltför mkt till rabatt enligt mig, här är en dator konfigurerad hos pc-direct.se

Produkt Antal Styckpris Totalt Ta bort
Znote 6515WD Value
- 15.4" WXGA+ 1280X800 med Crystal clear teknologi (6515WD)(100246)
- 1,73 GHz Intel Pentium M 740 - 533 FSB (120521)
- Zepto 1024 (2X512) MB PC3200 (130060)
- Hitachi 60 GB 8MB cache 5400 RPM (140007)
- Combo DVD/CD-RW til Znote 6515WD ( x x / x x ) (150020)
- Intel® PRO/Wireless 2915ABG - 54Mbit (nytt kort med högre säkerhet)
- Inget (jag står själv för installering, support, uppdatering av operativsystem)
- SE (Svenskt) Tangentbord Znote 6515WD
- 2 års garanti (6 mån batteri)
11.819,00 kr 11.819,00 kr

Uppdatera
Totalsumma exkl. moms 11.819,00 kr
Moms 2.954,75 kr

Beställ
Totalsumma
inkl. moms 14.773,75 kr

___________________________________________________________

och här har vi en från zepto.se med deras erbjudande på

900501 Online Rabatt Idag kr. 990:- ex. moms
100246 15.4" WXGA+ med Crystal clear teknologi (6515WD)
120521 1.733 GHz Intel® P-M 740 2MB Cache
140008 60 GB 7200 Omdr 8 MB Cache Hitachi
150020 Combo DVD/CD-RW Brännare 6515WD
130060 1024MB PC3200 Org. Zepto (2x512)
200200 Inget (jag står själv för inst., support, uppd. av OS)
170046 SE (Svenskt) (6515WD)
260014 Intel® PRO/Wireless 2915ABG 54Mbit
300200 2 års garanti (batteri 6 mån)

Delsumma 12.215,00 kr
Moms 3.053,75 kr
Totalt 15.268,75 kr

_____________________________________________________________

lustigt? d tycker jag med

Visa signatur

ris är nyttigt för hälsan

Permalänk
Medlem

Borde man inte fått det där instant on media programmet till datorn... Hittar ingen info om det har du exact namn?

Permalänk
Medlem

Jag har fått min nu... jag har väl åtminstone ganska bra koll på prylarna så det är inte omöjligt att det ramlar upp en liten recension under helgen från mig...

En sak behöver jag svar på först isf: Hur gör jag för att lägga in bilder i inlägget? (Har f.ö. inte heller någonstans att lägga upp.)

Permalänk
Medlem

[.img]adress till bild[./img] utan punkterna

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jocke82
Jag har fått min nu... jag har väl åtminstone ganska bra koll på prylarna så det är inte omöjligt att det ramlar upp en liten recension under helgen från mig...

En sak behöver jag svar på först isf: Hur gör jag för att lägga in bilder i inlägget? (Har f.ö. inte heller någonstans att lägga upp.)

Http://surl.se erbjuder fri uppladning

Permalänk
Medlem

Ok här kommer en mini recension.

Jag sitter med denna setup:

Pentium m 1.8
2x512 i ram
60g 7200 rpm hd
dvdbrännare
dockningssation

-Skärmen
min första platta skärm, skarp och bra i färgerna vad jag sett hittills. Jag har inte märkt ngn eftersläpning och då har jag spelat wc3 och bf2. Jag har inte hittat ngn död pixel än helller, finns det några så är lyser de inte i någon färg utan är svarta. Upplösningen känns lagom för skärmens storlek.

-Vikt
Den känns inte tung att ta med men den är inte heller en flugviktare.

-Prestanda
jag kör bf2 på max inställningarna förutom skuggorna för de buggar med drivrutinerna och blir stora svarta rutor. Det flyter på helt ok i mina ögon. Fick 2000 poäng i 3dmark 05, säger mig ingenting om det är bra eller inte. Skärmen blir längs kanterna för att köra rätt propotioner när jag kör 1024x768.

-Brännaren
jag har brännt ett par filmer, inga problem hitttils iaf, min stationära spelare svalde dessa skivor utan problem.

-Ljud
Jag kör digitalt till min förstärkare funkar smärtfritt, har inte testat än att köra en film för att se ifall man får ut det digitala ljudet lätt. Kör man med hörlurar i hörlurskontaken så hör man bakgrunds skrik och tjut, men det var det även på min bror compaq så det är kanske mer eller mindre standard på bärbara? Med de inbyggda högtalarna så hör man inte detta.

-Knappar, kontakter och dockningstation
en jäkla massa kontakter finns det saknar dock en tangentbort kontakt på datorn. Inte har jag hittat någon information om hastigheten på firewire porten än heller. Med multimedia knappen så kan jag bara starta winamp men inte byta låt eller göra något annat, Så där krävs det något program som styr dessa knappar antar jag. Dockningstationen är smidig då jag lätt tar med mig datorn till andra, bara klicka ur datorn och packa ner när man har 2 laddare och slipper dra ta plugga ur nätverksladd, högtalar sladd osv. Knappen för att stänga av wlan känns bra att ha så man känner kontroll över att ingen annan ska kunna hitta datorn i ett trådlöst lan.

Något betyg tänker jag inte sätta på den men jag kan säga att jag är så nöjd jag kan bli hittills iaf, inte har jag hittat något stort fel på den

Permalänk

fan va nice, gutt thx ska du ha

När du startar bf2 laggar det då en stund eller flyter det på direkt?

och ljudet, vad menar du med bakgrundsskrik och tjut?

Visa signatur

ris är nyttigt för hälsan