Permalänk
Medlem

Ännu en kille som behäver hjälp ;D

Tjena, är 16 år å föräldrarna ska skilja sig, då räcker det ju såklart inte med bara en dator, utan man vill ha en per hus. Alltså ska jag få en ny.
"Inte dyrare än den förra" säger pappa, och det är alltså runt 12-13000.

Jag har lite koll på saker och ting, jag kan bygga ihop själv osv, alltså behöver man inte pröjsa massa extra för sånt tjafs, plocka ihop de bästa/prisvärdaste delarna bara

Så om någon av er orkar ta lite tid och hjälpa mig vore det guld värt, helt seriöst! ;D

Vad jag ska använda datorn till är främst spel, men jag tänkte även på en del fimredigering, och då är väl ett geforce-graffekort och intel-processor att föredra, har jag hört.
Men det gör inget om ni säger att jag borde ta en AMD 3200+ Venice ;D
Operativsystem behöver ingå, samt lite förslag på olika skärmar, men det är inte så viktigt.

En hel del hårddiskutrymme önskas, samt ett tyst och lätt chassi.
Ni kan få skjuta upp priset en liten bit om det är absolut nödvnändigt.
Tror dett var nog med information, om ni saknar/vill veta något om vad jag önskar så är det bara att skriva å kalla mig något dumt ;D

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

ska du ha med skärm, mus , tbord m.m.??

om du inte ska det har jag ett AMD altenativ och ett intel altenativ du kan titta på

AMD
http://komplett.se/k/shoplist.asp?mode=receive&si=263626&su=9...

intel
http://komplett.se/k/shoplist.asp?mode=receive&si=263629&su=8...

om jag glömt nåt så säg till..jag skulle själv ta amd dä datorn är främst för spel.

EDIT: blev fel där vänta lite

EDIT2: fixat

Visa signatur

🎮 ⇢ R7 5800X3D • MSI B450 Gaming Pro Carbon • 64 GB Vengeance LPX • Sapphire Nitro+ 7900 XT
⌨️ ⇢ AKB Vero • Mekanisk Fjell
🖱 ⇢ DeathAdder V3 Pro • Xlite V2
🔈 ⇢ DT 1990 Pro • HD6XX • JDS Labs Element 3

Permalänk
Medlem

Tack så hemskt mycket ;D
Ska kolla vad du har hittat för godskaer ;D

Skärm tbord mus osv kan jag nog fixa själv, då sådana saker oftast är mycket individuella och man går efter egen känsel osv. Tror jag ska köpa en razer å en till qpad ;D

Men tips på TYSTA tangentbord skadar inte ;D

Dessa var ju helt underbara, ska fan tjacka AMD-bygget.
Men hur tror du det där grafikkortet blir vid filmrendering? En småsak bara

Permalänk
Medlem

inget OS eller skärm där Zmutch..

ja tycker du kan ta en klenare prolle som 3200+
och kanske ett 800XL iställe för XT å sen köpa
en nice skärm..

Permalänk
Medlem

Hugina, vad kostar ett billigt OS, runt 7-800 eller?
Hur mycket skillnad är det på en XL och XT, går det att låsa upp pipelines på ett billigare osv? Hur gör man det.

Permalänk
Medlem

ska du ha med en skärm??

om du ska he med en skärm så droppa ner till en 3200+ venice och ett X800XL eller 6800GT beroende på hur ekonomin ser ut sen ta en bra 17" tft eller en 19" tft...OS är inte så dyrt ca 900 kr kostar väl det...
om man inte redan har....

har ett bra tips på tyst tangentbord Logitech Media keybord
http://komplett.se/k/ki.asp?sku=303427&cks=SPK

har ett själv är kanon

jag tror X850XT funkar kanon till filmredigering ser ingen anledning till att det skulle vara dåligt finns bara 3 kort som är bättre i pcie om man bortser från SLI och det är 7800GTX, X850XT PE och X800XT PE så det är ett grymt kort

Visa signatur

🎮 ⇢ R7 5800X3D • MSI B450 Gaming Pro Carbon • 64 GB Vengeance LPX • Sapphire Nitro+ 7900 XT
⌨️ ⇢ AKB Vero • Mekanisk Fjell
🖱 ⇢ DeathAdder V3 Pro • Xlite V2
🔈 ⇢ DT 1990 Pro • HD6XX • JDS Labs Element 3

Permalänk
Medlem

Ett väldigt tyst tangentbord är också Logitech Ultra X Flat.

Visa signatur

must!

Permalänk
Medlem

Hmm, men hur ska jag göra om jag ska få in skärm å lite småsaker under 12000:-, någon som kan bjuda på konkret shit? vore underbart ;D