Permalänk
Medlem

Jag kanske inte var skiträdd på följande, men hjärtat fick sig en jävla omgång.

--
Half-Life 2
Ravenholm-akten. Konstant obehaglig. De ylande monstrerna som flyger runt satte ju hjärtat i extas, då jag inte hade någon ammo kvar.
Ja, spelet är kvar.

--
CS och Battlefield 1942/Desert Combat.
Dessa spel spelar jag vardagligen, och jag är mer eller mindre 1337. Dock händer det med jämna mellanrum att det är helt dötyst, sitter med hög volym, och helt plötsligt kommer en gubbe framför sig och börjar lossa salvor. Jävlar vad man hoppar till då. Speciellt om man är trött en sen kväll..
Ja, Spelen är definitivt kvar.

--
Far Cry
När man går i ventelationerna och sånna där fulingar kommer. Speciellt de som är mer utvecklade med vassare klor.

När man hör ett stort über-monster. Shit shit shit...
Bland de sista banorna när man åker ifrån hur jävla många som helst. Eller sista banan då lavaskiten kryllar av dem.
Spel = kvar.

--
Jedi Knight, Dark Forces II
När jag spelade detta var jag inte så gammal. Man var alltid rädd när man gick på stålbalkar, eftersom djupet var ett faktum då man gick fel.

Det jag minns mest är hur ledsen jag blev när jag råkade döda en mekaniker som såg ut som en bulle i ansiktet, och han gav ifrån sig ett sånt oskyldigt "Mjooooo". Jag tyckte synd om honom.

Var väl max 9 år.

Spelet är kvar. Ligger i min låda alldeles bredvid mig.

Permalänk
Inaktiv

Silent hill 2
Helt sjukt jobbigt spel alltså.. Sen när man kommit in i storyn kan man inte sluta spela heller.
Dom som säger doom3 mm har nog aldrig spelat silent hill serien..

Permalänk
Medlem

Inte nu mer men när jag var yngre så fanns det två som skrämmde mig som tusan.

Exhumed och Resident Evil till sega saturn.
stämmingen, skriken av monster som man inte vet var är och sedan hoppar på en utan förvarning.
Ja

Permalänk
Medlem

Spelade Doom III, ett monster hoppar fram och var på väg ur stolen helt instinktivt fick efter det världens adrenalinpump. Spelet i sig skrämde mig inte alls så jag är minst sagt förbluffad.

Doom3
^^
Ja

Silenthill-liren är en annan sak där var man rätt skraj hela tiden, jäkla psykologiska saker Men kontrollerna till PC drog ner hela spelkänslan då jag mest satt och var irriterad på knapparna hela tiden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rosered
Vampire the masquerade bloodlines
Ett uppdrag då man ska gå och hämta ett halsband i ett hemsökt hus, hela stämningen med huset, de viskande rösterna och den döda frun som liknade hon i "the ring".
Nope

Wööörd! *ryser*

Permalänk
Medlem

Doom II

Det kom sånna där monster huvuden å ljuden från de kom mot mig på vissa banor å skrämt skiten ur mig, kände hur kallskräcken tagit över huvet å åkt längst neverna.. Brrr de var goda tider för 10 år sedan...

Japp klart man har kvar det

Permalänk
Medlem

Alien vs Predator (inte 2!!)
BEEP BEEP BEEEP osv ...
Nej - Spelet är såppas gammalt och avklarat så det knappast har någon funktion på min dator längre

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Resident Evil
När de där jäkla hunderna hoppar in genom fönstret strax till höger om entréen, hoppade till riktigt ordentligt, var runt 12 år då ^^
Jadå, dock har jag det till PC och det jag testade i början var PS

Visa signatur

A few years ago I hated life. Now I understand it was mutual

Permalänk
Inaktiv

Metal Gear Solid (Playstation)
1: Vargarnas grotta
2: Psycho Mantis Rum
i obruten förpackning

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vetebulle
Alien versus Predator 2.

Hela Marine-delen av spelet var väl ganska skrämmande rakt igenom, men den absolut första delen tog det mig flera år innan jag vågade spela igenom. Så jävla kusligt när man landar där och det är helt övergivet och tyst, och man bara går runt och väntar på att en alien ska slita tag i en vilken sekund som helst... men det tar fan ett bra tag innan något kommer.

Sket fan knäck i flera dagar.

Samma här.

Man gick och gick, eller snarare smög med ficklampan i högsta hugg.
Men dom jävlarna kom ju aldrig, när dom väl kom så va det inte så överdrivet läsigt längre, så jävliga va dom inte ...

EDIT: ohh ja, listan

Alien versus Predator 2
Känslan av att vänta på en alien som marine
Nepps.

Permalänk

När jag var yngre så var jag jävligt rädd för de avhuggna händerna i Blood. Så fort jag hörde "I'll swallow your soul" så kastade jag fjärrstyrda dynamiter vilt omkring mig medans jag rusade till en säker plats för att detonera dem.

Jepp, jag har det men CD:n är paj.

Permalänk
Medlem

Resident evil på playstation ( kommer inte ihåg vilket det var ) men iaf så klarade jag det när jag var 6 år ;D
Nepp

Edit: Kommer inte ihåg det läskigaste

Permalänk
Medlem

# Counter-Strike.
# När jag insåg vad det var för folk som spelade spelet.
# Ja.

Visa signatur

They invented "SUV" because they can't call them Jeep
"Tycker alltid att du är lite tjurskallig när du skriver till mig och andra.. har jag fel?" - tcntad
"Du är fan min idol på Sweclockers Martiis. Tack för att du finns!" -
Crippa90

Permalänk
Avstängd

Farcry ..Man går i en djungel å plötsligt hoppar det fram en j*vla mutant å man hör dom i dom bakre högtalarna i mitt surround system...Helt skrämmande

Permalänk
Medlem

Silent hill 2

helt klart... jag och min brorsa brukar bråka om vem som skulle spela... här var det tvärtom :P.

Har inte kvar spelet.

Visa signatur

i5-4200u 1,6ghz|8gb ddr3|GT750m 4gb

Permalänk
Medlem

1. Alien vs Predator
2. BEEP BEEP BEEEP *IN YOUR FACE*
3. Jag tappade bort skivan.

Jag måste tyvärr hålla med Jonte-san om SS2, jag klarade inte av att spela det då jag skaffade det. Kartonger samlar damm i farsan garage idag.

Visa signatur

Damn it feels good to be a gubbe.

Permalänk
Hedersmedlem

Half-Life
Första gången jag spelade det 1999 och sprang runt bland diverse läskiga saker. Assasin kommer jag ihåg var läskiga.
Ja.

Sen måste jag tillägga att hela Tomb Raider serien 1-4 är rätt så läskiga. Mest därför att man inte har riktigt kontroll på miss Croft. och att vissa fiender bara springer fram med ett svärd och är lsäkiga

Visa signatur

Grundare/VD, Kakaw.se – kvalitetschoklad på nätet.

Permalänk

* Resident evil 2 tror jag det var
* Något monster/hund hoppar genom ett fönster helt oväntat
* lånade det

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xylocain
--
CS och Battlefield 1942/Desert Combat.
Dessa spel spelar jag vardagligen, och jag är mer eller mindre 1337. Dock händer det med jämna mellanrum att det är helt dötyst, sitter med hög volym, och helt plötsligt kommer en gubbe framför sig och börjar lossa salvor. Jävlar vad man hoppar till då. Speciellt om man är trött en sen kväll..
Ja, Spelen är definitivt kvar.

usch vad jag ogillar "jag är 1337".

onT: Silent Hill 4
När man är nere i en källare o man hör massa konstiga ljud, "sket ner mig" flera gånger.. sen spelade jag aldrig det mera
Har inte kvar spelet

Visa signatur

Ryzen5 3600XT - Asus PRIME B450-plus - MSI 1080 Armor 8GB OC - Corsair Vengeance 16 GB 3000Mhz - WD Black NVMe 1TB

Permalänk
Medlem

Verkar som om dom flesta inte spelat Project Zero I och II. De spelen spöar tom silenthill spelena

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av meat4u
Verkar som om dom flesta inte spelat Project Zero I och II. De spelen spöar tom silenthill spelena

Håller med dig till 100%,
har kvar dem men inte vågat spela klart dem.

Visa signatur

9800PROAIW bytes mot 6600le/gt

Permalänk
Medlem

DOOM III
Blir ofta lite rädd i de flesta first-person spelen när man springer ifrån någon övermäktig fiende och inte vet hur nära han e. I DOOM III blev jag så rädd att det nästan var jobbigt att spela.

Permalänk
Medlem

EverQuest
Blev rädd för hur sjukt beroende man kan bli av ett dataspel
Har kvar skivorna, men inte kontot

Permalänk
Medlem

Alone in the Dark 1
7th guest
11th Hour

Phantasmagoria <-- mest skrämmande som jag har testat...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MOrKiz
Alone in the Dark... kommer ihåg ettan precis som det var igår.. det var på den tiden de verkligen kunde göra spel

Andra bra är 11th Hour o 7th Guest.... samt Phantasmagoria 1 & 2

Phantasmagoria.. Jävla äckelspel med massa skivor

Fan va läskigt det var när någon blev mördad i trädgården!

Visa signatur

Home, sweet home Sidan för ALLA!

Permalänk

super mario bros 3

Visa signatur

-[ {AMD X4 955} {Crosshair III} {6870 2gb} {Corsiar 4Gb DDR3} ]-

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Underbarnet
Håller med dig till 100%,
har kvar dem men inte vågat spela klart dem.

i agree

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Morannon
DOOM III
Blir ofta lite rädd i de flesta first-person spelen när man springer ifrån någon övermäktig fiende och inte vet hur nära han e. I DOOM III blev jag så rädd att det nästan var jobbigt att spela.

Hehe, det där känner man igen

Visa signatur

Laptop: Zepto Znote 3215W | Intel C2D T7250 2.0ghz | 2GB ram | Intel X3100 GPU | 120 GB 5400rpm hdd | Intel 4965 AGN | 9-cell batteri
Kamera: Nikon D80 + batterigrepp | Nikkor AF-S DX 18-55mm 3.5-5.6G VR | Nikkor AF-S 70-300/4.5-5.6 G VR IF-ED | Nikkor AF 50mm 1.8D | Nikon SB-600 blixt

Permalänk
Avstängd

Join us! join us nooow!

Bäst hittills:
Thief 3: Deadly Shadows banan "Shalebridge Cradle". Läs bara ifall du har spelat igenom banan:
http://gillen.cream.org/wordpress_html/?page_id=618
Näst bäst:
Thief 1: The Dark Project banan "Return to the Cathedral". Första gången jag mötte en haunt och det satans stället låser in en och man måste hjälpa en prästvålnad till evig vila för att kunna lämna stället.

Sedan så måste jag nämna ett fansen har skapat några riktigt ruggiga banor med hjälp av editorn till Thief1 och 2. Ex: Calendras Legacy (Thief2) har en ruggig bana där ett osynligt monster kommer för att hämnas sin död från förra fan mission vid namn "Calendras Cistern" (Thief 1). Börjar kallsvettas när jag hör dess läten.

Spelen finns kvar.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk

The Sims 2
De där lilla Alien barnet som en kille föder på nått sätt ( jätte läskigt )
Ja

Nä skojar bara

Silent Hill 2
Scenerna/musiken/stämningen/Storyn/ALLT!
Ja

Lätt de läskigaste spelet i historien... finns inget annat