Permalänk
Medlem

GTA köpt

Hej, jag har köpt det nya GTA, som är en dvd-skiva, men när jag försöker att gå in på dvd:n så kan inte dvd-läsaren läsa in dvd:skivan.....

Det är inte bara spelet som inte fungerar, utan den kan helt plötsligt inte läsa in en enda dvd-skiva,,,,, vore tacksam för svar....

Tack på förhand.....

Visa signatur

[Intel Quad 9450 @ 3.30] [Asus Rampage Formula] [2x2048 Crossair PC6400]
[Powercolor HD 4870 Crossfire] [Corsair TX750]
[Seagate Barracuda 320 GB]

Permalänk
Medlem

Då är den väl trasig, om inte en enda dvd fungerar.

Permalänk
Medlem

Brukar din CD-rom vanligtvis kunna läsa DVD-roms eller?

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hipshot
Brukar din CD-rom vanligtvis kunna läsa DVD-roms eller?

Naj naj! Han skrev aldrig CD-läsare! Det enda han gjorde var att kalla sin DVD-skiva för en CD.

Permalänk
Medlem

nu är det återgärdat

Visa signatur

[Intel Quad 9450 @ 3.30] [Asus Rampage Formula] [2x2048 Crossair PC6400]
[Powercolor HD 4870 Crossfire] [Corsair TX750]
[Seagate Barracuda 320 GB]

Permalänk
Medlem

hej hej igen; min kopmpis skrev frågan åt mig!!! dvd- spelaren kan läsa cd-skivor precis som vanligt men dvd-skivor vill han inte ta, varken dvdfilmer eller gta som ja skulle installera nu! någon som vet varför den inte vill läsa dvd-skiverna?

mvh tobbe

Visa signatur

softizz

Permalänk
Medlem

Vad är det för modell?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

den heter; samsung dvd-rom sd-616T

Visa signatur

softizz

Permalänk

testa att blåsa ur den ifall det har kommit damm på lasern.. annars kan du använda en rengörings skiva om du har en sån.. finns oxå en risk att lasern har gett upp totalt.. och då borde du få en ny på garantin om den finns kvar

Visa signatur

Error: Keyboard not attached. Press F1 to continue.
< AMD Ryzen 7 5700X | ASUS ROG Strix B450-E | Corsair Vengeance RGB PRO 4x8GB 3200MHz | Sapphire Radeon RX 7700 XT >

Permalänk
Medlem

GoosE__929; du tror inte det kan va något med mjukvaran då?

men det står ju att enheten fungerar korrekt å att alla drivrutinr är okey så de ska la inte va nått fel med den den delen!!

får la försöka göra rent den då å se om de funkar!!

Visa signatur

softizz

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av softizz
GoosE__929; du tror inte det kan va något med mjukvaran då?

men det står ju att enheten fungerar korrekt å att alla drivrutinr är okey så de ska la inte va nått fel med den den delen!!

får la försöka göra rent den då å se om de funkar!!

aaahh.. sry, läste slarvigt igen.. förstod att den inte kunde läsa nånting alls.. men testa tanka nya drivrutiner och ominstallera DVD'n isf

Visa signatur

Error: Keyboard not attached. Press F1 to continue.
< AMD Ryzen 7 5700X | ASUS ROG Strix B450-E | Corsair Vengeance RGB PRO 4x8GB 3200MHz | Sapphire Radeon RX 7700 XT >