Permalänk
Medlem

Fan va nice det ser ut med flödesindikatorn
Jag tycker du borde använda den i systemet även fast den kanske saktar ner flödet lite

Visa signatur
Permalänk

tackar jo den blev snyggare än jag trodde

Visa signatur

CPU: Intel extreme QX6850 // Moderkort: Asus striker extreme// Minnen: Corsair Dominator 8500C5DF 4096MB // Grafik: 2x Asus 8800gtx sli //
Power: Corsair Hx 620W // Kylning: Vatten // Chassi: Lian li

Permalänk

Du hur går det egentligen?
Tycker du har hållt på i 100 år snart ju

Visa signatur

HP Pavilion dv7-3130eo laptop | Netgear Readynas Duo 1TB | Benq W1000+ 100" | Xbox One

Permalänk

jodå heheh det går väll framåt iallafall jo men det tar lite tid eftersom det är en dator jag inte använder typ som jag bygger det till och att jag bygger bra lite då och då när man känner sig sugen och orkar. nu måste jag bara bestämma mig för färger också.

Visa signatur

CPU: Intel extreme QX6850 // Moderkort: Asus striker extreme// Minnen: Corsair Dominator 8500C5DF 4096MB // Grafik: 2x Asus 8800gtx sli //

Permalänk
Medlem

hehe en fråga bara vad använder man för att "slipa" ner undersidan av blocket så det blir så där otroligt blankt?? skit fint byggt btw

Permalänk
Medlem

trevligt att du har börjat med vattenkyklningen då tråden från början handlar om det

Visa signatur

I R teh s0eT

Permalänk

Jag hade tänkt att kanske köpa likadan pump som du har. Men vilka nipplar använda du ? De som finns hos gtek eller?

Visa signatur

Amd 64 3000+ @ 1836mhz. 3x512mb minne. X800xt PE AGP. Kyls med Zalman reserator 1 Plus. 80+100+120+120=420Gb hårddisk. Dual screen. Sambeställaren:)
[SwecC]Mammuten @ BF2. Min signatur är ju helt enkelt bäst :D Inte ändrad sedan 2003/2004.

Permalänk

Snälla kan inga komma mer tips och ider angående färgvalet i och utanpå burken och vad man kan göra så fronten blir lite snyggare?

Andra tips är också välkommna för jag vill verkligen bygga klart nu men det står helt still i skallen på mig nu heheh

Får skylla på värmen man blir lite tokig när man står i en verkstad där det är 26-30 grader varmt inne och så ska man svetsa också hehe

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Svart färg i burken och GUL färg utanpå. Fin kombo.

-k0nsl

Visa signatur

Intel® Core i7-2600K @ 5.1GHz (Cuplex Kyros XT) | ASRock Z77 Extreme4 | 16GB RAM | Asus HD DirectCU 6870 (MCW55) | 2x OCZ Agility 3 RAID 0 (Linux Mint / Zorin OS).

Permalänk

Orange!

volvo safran

Permalänk

Snälla kom gärna med flera färgförslag för nu har jag fått tillbaks byggarlusten hehe
Har en burk lila metalic hehe

Visa signatur

Permalänk

Du ska han en UVreaktiv VIT insida å en mattsvart utsida .. så matt som möjligt så skulle du bara ha UV i chassiet å måla flödesindikatorn i en stark UV färg (eller) sätt en diod som lyser upp flödesindikatorn .. skulle bli skitnajjs

Permalänk
Hedersmedlem

Imponerande bygge.

Visa signatur

Driver Darsgärde Lantbruk

Permalänk

Silent Sphere: Din färgide låter mycket intressant faktiskt tänkte ha grön färg i vattnet och 2 uv rör.

Scrooge: Tackar

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag tycker bara leka liite ljus i vatten men skippa för mycket ljus annars.

Visa signatur

(OSkar000) Morn\: jag trodde du såg ut som en liten ful skäggig nörd

Permalänk
Permalänk

Kunde inte hålla mig utan att va tvungen att koppla ihop systemet och testa det innan jag gör klart bygget ifall det inte skulle funka eller nått.
Så här ser det ut nu men detta är inte alls som det ska bli sen men jag bara slängde ihop det nu för ajg vill testa nu i veckan o se hur det fungerar

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ser jäkligt snyggt ut måste jag säga. måste bara fråga ska tanken sitta där den är nu eller ska den knökas in i lådan? blir isf väldigt trångt:D men man slipper borra.
hur går det med lamborghini dörrarna till den?

Permalänk

Sitter och funderar på var jag ska sätta tanken funderar på att ha den där bak men att borra hål och flytta in den lite.

Har tyvärr inte fixat några gångjärn ännu till dörrarna

Visa signatur

Permalänk
Medlem

något jag tänkte på var om pumpen kanske gick att flytta in lite så du kan lägga tanken på botten inuti datorn.
Skulle då också bli väldigt snyggt om du gorde endast ett litet fönster längst ner som är ungefär i storlek med tanken.

Permalänk

Ja kanske det får se vad jag hittar på

Visa signatur

Permalänk
Medlem

jag tänkte lite såhär:

kanske inte den finaste bilden. men men snabbt gjort iaf

Permalänk
Medlem

Ser bra ut det med.

Visa signatur

Sys 1 AMD Phenom II x4 965 BE @ 4.1 Ghz | Asus M4A89GTD PRO | XFX Radeon HD 6870 x 2 Crossfire | Corsair XMS3 8 GB | Intel 520 SSD 120GB | Fractal Design R2 Titanium | Logitech X-530 5.1
Sys 2 Intel Quad Core Q8300 @ 3,1 Ghz | ASUS P5QL PRO | Gainward 275 GTX | Corsair Dominator CM2X 8500 4GB | WD Raptor 150 GB |

Permalänk

Jo det kan ju bli bra får kolla lite sen hehe tack för tipset

Visa signatur

Permalänk
Medlem

no problemo men då får du se till att fixa alla dessa små hål som du har på sidan av chassit och sedan göra ett litet rektangulärt fönster med runda hörn där nere. så det matchar det andra fönstret,

Permalänk
Medlem

Uppdatera gärna tråden med n fullkomlig guide hur man ska göra, jag ska härma dig din fuling

Hur funkar det med så mycket luftbubblor som du har ?
Ska inte vara så bra har jag hört.

Visa signatur

Aspire X-Qpack black/green |-| AMD64 4000+ |-| X1900XTX 512MB |-| 2GB RAM PC3200 |-| MSI m-atx 7.1 |-| 420w

Permalänk

Får se om jag orkar skriva ihop något hehe

luftbubblorna hoppas jag försvinner snart för nu är det skumbad ca 5cm av tanken

Visa signatur

Permalänk

Kommer nog bli riktigt bra när det blir klart!
Jag ser inget större problem med att ha tanken på utsidan, det går säkert att hitta på någon cool lösning, särsklit om du ska använda dig av rost och metall-look.
Lite inspiration om du inte har läst den redan: http://forums.bit-tech.net/showthread.php?t=52568

Visa signatur

--== Quiksilver ==--

Permalänk
Medlem

jo iofs men datorn blir ju isf minst 5 centimeter större. plus att ska man på lan ofta rekomenderar jag inne. man vet ju aldrig vad annat folk kan göra.
Och flyttar man mycket på datorn kan det ju även vara så att man slår i den och skaffar sig själv en spricka i tanken.

Permalänk

Ville först ha den på taken men sen kom jag på att det blir ju lite svårt när kylarn sittter där heh
så jag får se om det itne blir golvet ändå eller på baksidan.

Visa signatur