Permalänk

Hur är kylningen? Kan man klämma in en Amd 64 3200+ och nått grymt graffe!

Visa signatur

Macbook Vit | Macbook Unibody | D80 | iPod Touch | iPhone 3GS

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Filleokus
Hur är kylningen? Kan man klämma in en Amd 64 3200+ och nått grymt graffe!

Jag har en A64 3200+ i den och kör med den boxade kylaren.
Grafikkort får man nog in ett 6800u iaf =p

Permalänk

Vad är det för temps då?
Men vad har du för graffe?

Visa signatur

Macbook Vit | Macbook Unibody | D80 | iPod Touch | iPhone 3GS

Permalänk
Hedersmedlem

Cpu 32 grader idle 28 grader i case
har allrig litat på Sånna program.
Just nu sitter jag med ett Gf4 mx440
men jag ska beställa ett Ati9800

Permalänk

Låter faktiskt som ganska intresseanta temps...

hmm

Permalänk
Hedersmedlem

cool and quiet är såklart igång också =P
datorn är i allmänt jävligt tyst nu när jag bytt nätagg till ett Antec Truepower, alla fläktar går på 7 v

*edit*
Efter att ha spelat San andreas i 40 min så ligger den på 39 grader ganska så godkännt ändå =p

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av doodeley
Du cycklar sämre med en tandem för 50kr än en sportcyckel för 25tusenkr.

bevisa.

Permalänk
Medlem

www.shuttle.com . har en och den har varit shysst utan problem , Men det är ju barebone , Kanske inte det du tänkte på ?

Permalänk
Medlem

Blir det nån review eller? Har iaf beställt en, coolare låda går inte hitta!

Visa signatur

XEED Lanbox / Gigabyte GA-K8NMF-9 / AMD 64 3000+ venice / 2gb Twinmos ddr400 / Gainward geforce 7800 GT / SB Audigy 2 ZS !

Permalänk
Discokungen

Det värsta är ju ändå att man får med ett exakt likadant nätagg som jag har i min nya dator ^^ Hade dock varit kul att få leka runt med lanboxen....

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk

Funderar på att köpa en, men jag är rädd att den ska bli överhettad =/, menar kan ju va dålig luft cirkulation.

Visa signatur

Macbook Vit | Macbook Unibody | D80 | iPod Touch | iPhone 3GS

Permalänk
Medlem

Om inte en shuttle barebone blir överhettad lär inte denna bli det heller.

Får en http://www.styggapojken.com/product.htm?product_id=78839&sear... plats utan att ta i nätagget?

Visa signatur

XEED Lanbox / Gigabyte GA-K8NMF-9 / AMD 64 3000+ venice / 2gb Twinmos ddr400 / Gainward geforce 7800 GT / SB Audigy 2 ZS !

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Filleokus
Funderar på att köpa en, men jag är rädd att den ska bli överhettad =/, menar kan ju va dålig luft cirkulation.

tro mig det är jätte bra luftcirkulation i chassit

Permalänk

MAD64: Aha få se hur det bliIr med köpet!

Nån resenscion?

Visa signatur

Macbook Vit | Macbook Unibody | D80 | iPod Touch | iPhone 3GS

Permalänk
Medlem

Fick min idag, första jag tänkte var: Har jag slängt ut 2500 på den här? Jaja, vi får väl se hur den blir när bygget är klart! Byggkvalitén är iaf helt ok. Lite trist att det inte följde med en täcklucka för floppyplatsen.

Visa signatur

XEED Lanbox / Gigabyte GA-K8NMF-9 / AMD 64 3000+ venice / 2gb Twinmos ddr400 / Gainward geforce 7800 GT / SB Audigy 2 ZS !

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Quinx
Fick min idag, första jag tänkte var: Har jag slängt ut 2500 på den här? Jaja, vi får väl se hur den blir när bygget är klart! Byggkvalitén är iaf helt ok. Lite trist att det inte följde med en täcklucka för floppyplatsen.

Jo jag tyckte samma sak..
får väll köpa mig en svart floppy

Permalänk

upp me bilder o lite mer info e också sugen på den.. man får köpa moderkort brevid va ?

Visa signatur

Dell Inspiron 9300 :: Intel Pentium M 1.86Ghz 533Mhz 2Mb @ 1.05V(0.7V@6x) :: 2048Mb DDR2-533 :: 256MB GeForce 6800 Go :: Fujitsu 100GB (5,400 rpm) :: NEC 6550A 8X DVD+/-RW :: 17" UltraSharp WXGA+ : Stock 3dmark05 = 3497 (OC 4496): 3dmark06 = 2226 (OC)

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ultima
Är det bara jag som inte tycker att det är snyggt?

Jag håller nog med...

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Piledahlaren
upp me bilder o lite mer info e också sugen på den.. man får köpa moderkort brevid va ?

Datorbutiken.com har både chassit löst och ett färdigbyggt paket

Chassi
http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=X-LANBOX

Färdig dator
http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=C-XLA1-DEL

Permalänk
Medlem

Efter att ha testat den lite så är jag rätt så missnöjd.

Köpte ett MSI RS480M2-IL moderkort och en 3000+ cpu, kör med en Arctic Cooling 64 Ultra TC. CPU tempen ligger på mellan 65-70 grader !!!! Bytte iofs ut Adda fläkten i nätdelen till en betydligt tystare Everflow, men det kan väl inte spela nån roll på temperaturen på processorn? Fläkten på nätdelens undersida och cpu fläkten ligger mot varandra och misstänker att det luft från det varma nätagget blåser rakt ner i cpu-kylaren. Vet inte vad jag ska göra riktigt. Dom flesta kylare är för höga för att få plats. Och Zalmans stora passar inte på detta moderkortet eftersom processorsockeln är för nära chassiväggen

Någon som har ett bra förslag?

Visa signatur

XEED Lanbox / Gigabyte GA-K8NMF-9 / AMD 64 3000+ venice / 2gb Twinmos ddr400 / Gainward geforce 7800 GT / SB Audigy 2 ZS !

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Quinx
Efter att ha testat den lite så är jag rätt så missnöjd.

Köpte ett MSI RS480M2-IL moderkort och en 3000+ cpu, kör med en Arctic Cooling 64 Ultra TC. CPU tempen ligger på mellan 65-70 grader !!!! Bytte iofs ut Adda fläkten i nätdelen till en betydligt tystare Everflow, men det kan väl inte spela nån roll på temperaturen på processorn? Fläkten på nätdelens undersida och cpu fläkten ligger mot varandra och misstänker att det luft från det varma nätagget blåser rakt ner i cpu-kylaren. Vet inte vad jag ska göra riktigt. Dom flesta kylare är för höga för att få plats. Och Zalmans stora passar inte på detta moderkortet eftersom processorsockeln är för nära chassiväggen

Någon som har ett bra förslag?

jag kör Amd`s boxade fläkt, och jag håller mig på 37 grader

Permalänk
Medlem

Beställde nytt moderkort (Gigabyte ga-k8nmf-9) och en zalman 120mm fläkt. 34 grader,e väl helt ok...

Visa signatur

XEED Lanbox / Gigabyte GA-K8NMF-9 / AMD 64 3000+ venice / 2gb Twinmos ddr400 / Gainward geforce 7800 GT / SB Audigy 2 ZS !

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Quinx
Bytte iofs ut Adda fläkten i nätdelen till en betydligt tystare Everflow, men det kan väl inte spela nån roll på temperaturen på processorn? Fläkten på nätdelens undersida och cpu fläkten ligger mot varandra och misstänker att det luft från det varma nätagget blåser rakt ner i cpu-kylaren.

Hmm, kan du lägga upp ett par bilder så man får en känsla för hur trångt det är? Jag är lite förvirrad över hur du menar oxå: fläktar på nätdelens undersida brukar väl suga ut luft och inte blåsa in? (vet ej hur just det här nätagget ser ut dock)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Menade inte att det blåste luft från nätagget, helt rätt att det suger luft på undersidan, bara att plåten på nätagget blir så varm så cpu-fläkten inte fick någon "frisk" luft. Har inga bilder just nu, ska plocka ihop datorn igen så ska jag fota sen.

Visa signatur

XEED Lanbox / Gigabyte GA-K8NMF-9 / AMD 64 3000+ venice / 2gb Twinmos ddr400 / Gainward geforce 7800 GT / SB Audigy 2 ZS !

Permalänk
Hedersmedlem

Lite bilder för er som vill funderar på att om det går att ha litte vassare Grafikkort eller större kylare.

Som ni ser så finns det gott om plats för grafikkort det som sitter i nu är ett 6800 nu, Kylare vet jag inte vilka som får plats men en Zalman borde man kunna klämma in där,

Ursäkta dom dåliga bilderna,
la dom stora så ni skulle se lättare

//Mad64

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ultima
fast iofs så lär det kunna bli rätt så snyggt om man gör om fronterna på dom externa enheterna så dom matchar fronten och fixar lagom med ljus inuti
Sen så är ju plexit i fronten på bilden längst upp i tråden rätt så kladdig vilket gör att iaf jag automatiskt tycker det är en aning fult...

Lipa då och spring hem till mamma bara,ta en bättre bild själv och lägg upp då om ni är så dryga f-r f-n((

Visa signatur

Fractal Design Refine R2 Asus Commando(1901) Q6600@3600mhz@Vattenkylning Corsair HX620W 4Gb 2x2 dominator 8500 Powercolor HD4870X2 Ikari Laser WD MyBook 500Gb@E-Sata 3dmark06@20436+/-
Win xp sp3/win 7 ultimate

Permalänk
Medlem

hur många pins äre på nätagget?

Visa signatur

Microsoft Surface 3-

Permalänk
Citat:

[i]
Nej? Det är snyggt, till skillnad från ditt fyrkantiga höghus liknande 2000kronors chassi som fått prislappen pga en avdragbar moderkortsplåt. [/B]

Mitt kostade 2500kr o det har ingen avdragbar moderkortsplåt -.-

Visa signatur

"Söker ständigt hjälp :("