Hjälp med hur många U jag ska ha i ett 19 ""

Permalänk
Medlem

Hjälp med hur många U jag ska ha i ett 19 ""

Hejsan alla glada

i dag har jag en ny utmaning till er.

Det är så här jag har en dator hemma som jag vill göra om till
server.

Det är en:

3.06 ghz
512 i ram ddr
160 gig hårdisk
Gforce 4400

Nu undrar jag vad jag ska välja för server chassi för denna.

Det jag vet är att den ska vara 19 "" eftersom jag har ett rack som är just på 19 "".

Sedan kommer en fråga till.

Är det möjligt att bygga ett eget chassi i Aliminium eftersom jag har
stora tillgångar till detta.

Om det är möjligt så skulle jag vilja veta hur man går till väga om det finns någon som redan har gjort det så är jag ivrig på att veta hur du gjorde.

//MvH Alexander

Permalänk

Jag skulle nog säga att det enklaste är att köpa ett billigt chassi. Om du inte har byggt chassi förut, är det kanske lite svårt att börja från "scratch" och börja bygga en låda, liksom.. Iofs så kan man ju se det som ett tillfälle att LÄRA SIG att bygga ett chasi, så varför inte egentligen? Om du nu har tillgång till aluminium liksom Tänker mest att jag själv inte hade orkat lägga så mycket tid på utseendet av en serverdator.. Så jag hade nog ändå köpt ett billigt chassi!

Visa signatur

Gigabyte B560M Aorus Pro | i5 11400 | 16GB Corsair Vengeance DDR4 | FireCuda 520 M.2 NVMe 1TB | ASUS GTX 1080 8GB ROG STRIX | Corsair Strafe RGB mkII Cherry MX Red | Razer Deathadder V2

Permalänk
Medlem

Jo du har rätt men jag menar inte att jag ska ha ett snyggt chassi utan det ska bara bli ett chassi.

Du säger ett billigt 19 "" chassi vart kan man hitta det ?

Permalänk
Medlem

köp en billig burk som inte är högre än typ 17 tum (43cm) sen så sliter du bort fronten eller bara plockar bort den.
Nu tar du fram alun och klämmer dit en ny front som passar fin i dit 19" rack.
Klart...

Visa signatur

=-Datorn:Athlon 64 2249mhz (9x250) s939(Primestabil 3 dygn), Abit KN8 Ultra Pci-e, 2x512 mb Kingston PC-3200 ,Powercolor X800GTO 16, Seagate 200Gb+250Gb+250Gb, Antec Lanboy,Zalman Cnps 7700 & NB47J, Seasonic S12 430w=-=Soffleksakerna:Viewpia 32" LCD (Mördad Av Postverket),Xbox 360 Pe, Dilog DT355-=

Permalänk
Medlem

Vet du några billiga ? länk ?

Permalänk
Permalänk
Medlem

Snyggast och bäst blir det väl att köpa ett chassi.
Sedan är ju frågan hur mycket plats chassit får ta och hur mycket det får kosta.

Permalänk
Medlem

http://www.datanova.se/
Kolla fyndhörna!

Visa signatur

Stationär: Intel core i5 2500K, MSI Z68A-GD65(G3), 16 Gb ram, MSI GTX 560 Ti 448 cores 1280 Mb SLI, 120 Gb SSD, ca 7 Tb hd, Win 7 Pro x64
Bärbar: ACER 8943G Intel Core I5 430M, 8 Gb ram, Radeon HD5850 1 Gb, 60 Gb ssd + 500 Gb hd, Win 7 Pro x64
Platta: Huawei Mediapad 7", 1,2 Ghz dualcore, 8 Gb ram, 3G, Android 3.2

Permalänk

Re: Hjälp med hur många U jag ska ha i ett 19 ""

Citat:

Ursprungligen inskrivet av qgSilent
Hejsan alla glada

i dag har jag en ny utmaning till er.

Det är så här jag har en dator hemma som jag vill göra om till
server.

Det är en:

3.06 ghz
512 i ram ddr
160 gig hårdisk
Gforce 4400

Nu undrar jag vad jag ska välja för server chassi för denna.

Det jag vet är att den ska vara 19 "" eftersom jag har ett rack som är just på 19 "".

Sedan kommer en fråga till.

Är det möjligt att bygga ett eget chassi i Aliminium eftersom jag har
stora tillgångar till detta.

Om det är möjligt så skulle jag vilja veta hur man går till väga om det finns någon som redan har gjort det så är jag ivrig på att veta hur du gjorde.

//MvH Alexander

Jag skulle rekomendera dej att köpa ett 4U chassie.

http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=108548&cks=PRL = Billigt å Bra