Permalänk
Medlem

Gummibrickor

Hej allihopa! Det här är mitt första inlägg här så jag hoppas att jag har hamnat rätt. Jag funderar på att skaffa gummibrickor till mina chassifläktar och till mina hårddiskar, därför har jag några frågor:

1. Hur mycket hjälper gummibrickor mot ljud/vibrationer? Blir det stor skillnad?

2. Var kan man köpa gummibrickor i Umeå?

Visa signatur

Intel Core i5 750 @ 2,67 Ghz | Gigabyte P55A-UD4 | Corsair 4GB DDR3 1600@1600 MHz | Sapphire Radeon HD5850 1GB | 1TB Samsung Spinpoint F3 | Windows 7 Professional

Permalänk

kolla på gtek.se http://www.gtek.se/index.php?mode=item&id=178&session=611a344...

dom är jäkligt bra men har du tur kan du nog få tag på dom i ume. vet dock inte vad för affärer de finns där..

Visa signatur

They say if you play a Microsoft CD backwards, you hear satanic messages. That's nothing. If you play it forwards, it installs Windows.

Permalänk
Medlem

Varför inte köpa samma fast från webhallen? Du får ett par (4st) för 25kr.

Permalänk
Medlem

Bara en bricka i gummi borde gå att köpa på en järnhandel däremot om dom hjälper så mkt när man sen sätter dit allt med skrivar osv vet jag inte

Permalänk
Medlem

Sådana som carlsson86 föreslår borde finnas på Microshop. Du kan ju iaf. gå in och fråga. Eller så finns de i Skelleftehamn, du kan ju ta en cykeltur på 12-13 mil och köpa ;).

Gummibussningar finns på Clas Ohlson.

Permalänk
Medlem

Ah, jag ska gå och kolla på Microshop och se vad de har. Bara 12-13 mil? Gärna

Det jag hittar på Clas Ohlson är de här:
http://www.clasohlson.se/WAG.asp?cp=Eq0q112q120q524&ic=N&sw=1...
Men de verkar inte vara som dem jag har i åtanke.

Visa signatur

Intel Core i5 750 @ 2,67 Ghz | Gigabyte P55A-UD4 | Corsair 4GB DDR3 1600@1600 MHz | Sapphire Radeon HD5850 1GB | 1TB Samsung Spinpoint F3 | Windows 7 Professional

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blizzard
Sådana som carlsson86 föreslår borde finnas på Microshop. Du kan ju iaf. gå in och fråga. Eller så finns de i Skelleftehamn, du kan ju ta en cykeltur på 12-13 mil och köpa ;).

Gummibussningar finns på Clas Ohlson.

haha... en hamnare=) fy fan:P trodde dom hade lagt ner den affäeren.. dom kan ju inte ha många kunder...

Visa signatur

They say if you play a Microsoft CD backwards, you hear satanic messages. That's nothing. If you play it forwards, it installs Windows.

Permalänk
Medlem

när jag montearde sådana på mina två 120 fläktar märkte jag överhuvudtaget ingen skillnad. Men kanske om du har väldigt högvarviga fläktar..

Visa signatur

||Fractal Design Define r4||Intel i7 4770K @ 4200mhz||Sapphire Radeon R9 290 + Gigabyte windforce R9 290 Crossfire ||Cooler master hyper 212 evo||MSI Z87-G45 GAMING ||Crucial Ballistix Sport 16GB 1600MHz||OCZ arc100 240gb||Seagate Barracuda 7200 1tb||Evga supernova g2 850w||

Permalänk
Medlem

jag märkte en bra skillnad när jag körde med gummistroppar på en 120mm-fläkt, tog bort vibrationerna perfekt

Kör man med gummibrickor så kommer det fortfarande bli vibrationer från skruvarna..

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Medlem

Inte att förglömma att fläktarna får lite avstånd från chassit (liiitet), och därmed slipper man det vinande ljudet som uppstår när luft passerar galler...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheSam
Ah, jag ska gå och kolla på Microshop och se vad de har. Bara 12-13 mil? Gärna

Det jag hittar på Clas Ohlson är de här:
http://www.clasohlson.se/WAG.asp?cp=Eq0q112q120q524&ic=N&sw=1...
Men de verkar inte vara som dem jag har i åtanke.

Det var nog de jag tänkte på, tyvärr... såg de när jag och en polare var på Clas Ohlsson i Skellefteå.

carlsson86: Jupp, jag är hamnare. Nejdå, den lever ännu. Det är väl jag och min kompiskrets som håller den levande...