Permalänk

Mp3 spelare med föjan. krav :

*Pris, runt 0-1500.
*Display är ett måste.
*1Gb och uppåt.
*Radio är ett måste
*Bra ljud (hörlurar spelar ingen roll, har jag redan ett par kanon, men spelaren ska ge ifrån sig ett bra ljud;))
*Storlek spelar ingen roll
*Övriga funktioner spelar ingen roll.

+ *Bra betyg ifrån er;)

Visa signatur

GD65-Gaming Z97 | Samsung 840 Pro | Corsair Vengeance Pro 1866MHz 16GB | Corsair AX760 Platinum | Noctua NH-U14S | i7 4770K | EVGA 780 Ti | Fractal R4 | BenQ XL2430T | Win10 64

Permalänk

Re: Mp3 spelare med föjan. krav :

Citat:

Ursprungligen inskrivet av robin_nerf
*Radio är ett måste

Jag begriper inte varför en del envisas med att vilja ha radio i sin MP3-spelare?

Jag har haft radio i flera av mina nallar och tycker det är mest skit. Använder det aldrig. Det är värdelös mottagning och de spelar aldrig det jag vill höra, vilket faktiskt är skälet till att jag skaffade sig en MP3-spelare.

Vill du ha en bärbar radio, köp då en bärbar radio på Hobbex för 30 kronor.

Att bitcha om att en MP3-spelare ska ha radio är som att bitcha över att kapsylöppnare borde ingå i nya BMW 645.

Ska du ha en bra MP3-spelare finns bara iPod. There is no substitute.

Permalänk
Avstängd

robin_nerf: Då kan jag rekommendera Creative muvo v200, 1gb modellen.

Jag hade själv en Creative muvo Tx 512mb före jag köpte min iriver 799:a och jag var extremt nöjd med den, v200 är en nyare variant av samma modell.

extremt lättanvänd, funkar som usbminne utan drivisar, drag&drop med filer, bra ljud, går på vanliga batterier osv...

tror du blir väldigt nöjd med en sån.

network23: Det finns inte många saker här i världen som gör mig mer förbannad än Apple-fanboys. Om killen vill ha radio så vill han, rekommendera då en spelare med radio istället för att racka ner på hans preferenser...

"Ska du ha en bra MP3-spelare finns bara iPod. There is no substitute." , gå o lägg dig för f*n!...det e så in i he*vete typiskt en iPod-fanboy att slänga ur sig nåt sånt utan att komma med nåt argument!

Du har säkert testat en massa andra mp3-spelare förutom iPod också eller!!?!?

Visa signatur

E8200@3,3ghz |G.Skill F2-8000CL5 2x2gb |Gigabyte EP35-DS3| XFX HD5770| Samsung F3 500gb| Seagate 7200.7 200gb |Antec Sonata 1|

Permalänk

Rio

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fo'shizzle
Du har säkert testat en massa andra mp3-spelare förutom iPod också eller!!?!?

Jupp. Från min första Rio 300 och framåt. Är det något du vill veta om MP3-spelare?

Permalänk
Medlem

iPod är inte ens en mp3 spelare =/

Annars kanske en JOS MP-120 kan vara något?

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P-NILZ
iPod är inte ens en mp3 spelare =/

Okej??

Utveckla..

Permalänk
Medlem

Det är en bärbar musikspelare men det är fan ingen mp3 spelare, när man petar över låtar till den så konverterar den ju till sitt eget format. (är det aac det heter?)

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av network23
Jupp. Från min första Rio 300 och framåt. Är det något du vill veta om MP3-spelare?

Nej men berätta gärna varför det inte finns nåt "substitute" för iPod när killen efterfrågar en spelare i prisklassen 1000-1500kr MED radio och MED display.

Enlighten me oh wise rocketscientist...

Visa signatur

E8200@3,3ghz |G.Skill F2-8000CL5 2x2gb |Gigabyte EP35-DS3| XFX HD5770| Samsung F3 500gb| Seagate 7200.7 200gb |Antec Sonata 1|

Permalänk
Medlem

Jag har testat många mp3spelare och resultatet har alltid blivit att iaudio haft det bästa ljudet.

Köp aldrig något utan att testa det.

Gå till nån butik och prova iaf dessa märken: iaudio, iriver, ipod, monolith

Permalänk
Medlem

Det är väl inte något fel på iPod, den är jättebra om man prioriterar dess egenskaper, men vill människan ha radio i sin mp3-spelare måste han ju få ha det! Jag har stor användning av radion i min Meizu, den har dessutom riktigt bra mottagning. Sånt där kan inte någon annan bestämma åt en, det är högst personligt.

EDIT: P-NILZ: Nejdå, nu förväxlar du det med Sony. iPod spelar såväl mp3 som wav och aac utan omvägar. En del av Sonys spelare spelar inte mp3, utan konverterar om filerna till ATRAC, som är Sonys eget format.

Visa signatur

Citera mig när du skriver till mig, tack!

Permalänk
Medlem

Re: Re: Mp3 spelare med föjan. krav :

Citat:

Jag begriper inte varför en del envisas med att vilja ha radio i sin MP3-spelare?

Jag har haft radio i flera av mina nallar och tycker det är mest skit. Använder det aldrig. Det är värdelös mottagning och de spelar aldrig det jag vill höra, vilket faktiskt är skälet till att jag skaffade sig en MP3-spelare.

Vill du ha en bärbar radio, köp då en bärbar radio på Hobbex för 30 kronor.

Att bitcha om att en MP3-spelare ska ha radio är som att bitcha över att kapsylöppnare borde ingå i nya BMW 645.

Varför ska man ha en shuffle när det finns kloner men både skärm och radio inbyggt i samma förpackning? http://www2.luxpro.com.tw/e_590d.htm

Just det, man måste ju vara fanboy och tycka att allt som apple producerar är det bästa som finns
Dags att köpa en iPod Flea?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Det är en bärbar musikspelare men det är fan ingen mp3 spelare, när man petar över låtar till den så konverterar den ju till sitt eget format. (är det aac det heter?)

Har du prövat att montera en ipod som hårddisk och tittat på filerna som ligger där?

Visa signatur

#apple.se @efnet - Frihet, Jämlikhet, Mac.

Permalänk
Citat:

Jösses. Du vet ju inte vad du pratar om. Kolla upp fakta först och skriv sedan.

Permalänk
Medlem

Jag hade en iPod mini, sålde den efter 2 månader ( ) visst den var okej att lyssna på men kollade man på den så var det inte mp3'or som låg där utan filer i aac format. Ni kan traggla hur länge ni vill, den imponerade iaf inte på mig.

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Jag hade en iPod mini, sålde den efter 2 månader ( ) visst den var okej att lyssna på men kollade man på den så var det inte mp3'or som låg där utan filer i aac format. Ni kan traggla hur länge ni vill, den imponerade iaf inte på mig.

Och hur skadade det dig? Jag är bara nyfiken.

Permalänk
Medlem

Skadade mig inte ett dugg, men still so inte en mp3 spelare. Jag skiter fullständigt i hur bra alla ipod dårar tycker den är, jag säger att vilken mp3 spelare med samma utrymme duger.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Hur kolalde du på den så du såg låtarna?

vad jag vet finns det program så man kan dra ut sina mp3or ur ipoden.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

Använde explorer, vad an denna fråga?

EDIT: Orka tjafsa i en annan killes tråd, PM'a mig om ni tycker illa om mitt tankesätt. Hjälp killen med Mp3 spelaren nu. (still not iPod )

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Mp3 spelare med föjan. krav :

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Joye
Varför ska man ha en shuffle när det finns kloner men både skärm och radio inbyggt i samma förpackning? http://www2.luxpro.com.tw/e_590d.htm

Just det, man måste ju vara fanboy och tycka att allt som apple producerar är det bästa som finns
Dags att köpa en iPod Flea?

ja, för display är ju hur otroligt viktigt som helst på en spelare med <1gb utrymme. radio är ju också rätt viktigt, när det är ~20 olika låtar som spelas dagligen. varför inte bara tanka/köpa singlarna och flytta in dom på spelarn?

själv köpte jag shufflen just på grund av att det inte är en display som man måste vara rädd om och gör skiten större. sen placeringen och storleken på knapparna är perfekt, nu man man lätt ha den kring halsen eller i fickan och ändå hur lätt som helst byta låt, höja volymen, pausa osv.

Permalänk
Testpilot

Re: Re: Re: Re: Mp3 spelare med föjan. krav :

Citat:

Ursprungligen inskrivet av slanne
radio är ju också rätt viktigt, när det är ~20 olika låtar som spelas dagligen. varför inte bara tanka/köpa singlarna och flytta in dom på spelarn?

För oss som inte lyssnar på kommersiell skitradio som rix/megapol så kan radio vara väldigt trevligt att ha ibland, det spelas nämligen inte bara musik på radion.
Varför köpa en mp3-spelare utan radio? då måste man ju ha en extra sak med sig om man vill lyssna på radio.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Re: Re: Mp3 spelare med föjan. krav :

Citat:

Lol...

Permalänk
Medlem
Citat:

Du är inte ute och cyklar lite du…

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk

Oslagbart

Citat:

Ursprungligen inskrivet av slanne
Själv köpte jag shufflen just på grund av att det inte är en display som man måste vara rädd om och gör skiten större. sen placeringen och storleken på knapparna är perfekt, nu man man lätt ha den kring halsen eller i fickan och ändå hur lätt som helst byta låt, höja volymen, pausa osv.

Jag håller helt med. iPod Shuffle är fullständigt lysande när man väl begriper den. Innan hade jag en iPod Mini 4 GB och var först tveksam, men nu är det bara Shuffle som gäller. Men det gäller som sagt att man ska begripa:

Varje morgon innan jag cyklar till jobbet får jag en uppfräschad egen radiostation på någon minut genom att stoppa i min Shuffle i datorn, iTunes startar automatiskt, klicka en gång för att slumpa ut 200 nya låtar till min Shuffle från mina favoriter, plus någon stående favorit och någon podcastsändning, vänta någon minut medan min Shuffle uppdateras och sedan iväg. Jag kontrollerar hela underverket genom t-shirten och kan lätt hoppa fram eller tillbaka i min spellista samtidigt som jag cyklar eller gör annat. Och i morgon får jag 200 nya och fräscha låtar och kanske någon uppdaterad podcastsändning. Och i övermorgon 200 nya. Och dan därpå. Och därpå...

Jämför detta med att 1) under en evighet fippla med er 1337-burk för att få den att fatta att det finns en USB-enhet, 2) konvertera varenda snodd musikfil till .ogg, 3) bygga en mapphieraki, 4) mödosamt namnge alla sina musikfiler i filnamnet för att man fått för sig att ID-taggar suger, 5) kopiera över skiten till sin iWannaBe crap-koreansk flashspelare med 6) skärm så liten att ögonen blöder, 7) ställa in den med knappar så små fingrarna blöder och 8) till slut knöla ner den i plastfodralet som hänger på livremmen. Och så har dagen gått. Och inte fan orkar man byta låtar till i morgon, utan det får vara samma skit dag ut och dag in.

Klart som fan ni vill ha radio när ni inte enkelt och automatiskt kan fylla era spelare med den musik ni önskar.

Jag tycker det är ofattbart att det finns folk som över huvud taget inte kör iTunes (om de nu inte kör Linux alltså). iTunes är bland det bästa jag sett i en programvara. Det tar hand om allt - ALLT - vad gäller musik. Från piratkopierade mp3-filer som bara är att vräka in i iTunes, via sjuttioelva andra ljudformat till köpemusik från iTunes Music Store. Eller rippa egna CD-skivor, både brända och köpta, med automatiska skiv- och låtnamn. Det går blixtsnabbt att sortera sin musik, antingen via egna playlists eller genom smarta playlists. Sökningen är idiotsnabb och idiotenkel. Redigera ID-taggar genom att klicka och skriva. Du kan utan några som helst svårigheter dela ut din musik på det egna nätverket och du kan själv lyssna på andras. Streama trådlöst till stereon. Autosynka med din iPod (eller någon av de många andra MP3-spelarna som har stöd i iTunes). Har du en spellista, klickar du en enda gång för att bränna en ljud-CD och kan dessutom skriva ut snygga omslag. Det saknas fan inte något i iTunes.

Det är därför jag säger iPod är oslagbart. Eller rättare sagt kombinationen iPod, iTunes och iTunes Music Store.

Eftersom jag valt iPod kan jag ägna mig åt att lyssna på musik, medan ni fipplar vidare med era operativsystem, filformat och halvdana synkningar.

Permalänk
Medlem

Den texten har du jobbat på. Duktigt!

Jag tycker själv att det funkar väldigt bra att koppla in min Meizu X6 i datorn, radera mina gamla låtar om jag är less på dem och slänga över några nya som jag gillar. Jag klarar mig liksom utan det här "Life is random"-marknadsföringsknepet utan jag lägger på det jag gillar. Sen stoppar jag den i fickan alt. hänger den runt halsen och lyssnar på musik och är glad hela dagen.
Det kanske var en massa problem med din Rio 300, men utvecklingen går framåt. Jag har aldrig upplevt några problem med vare sig "operativsystem, filformat och halvdana synkningar". Allt fungerar felfritt och smidigt. Jag behöver inte heller byta namn eller bygga mappar. Jag kan se displayen bra, navigationen är lätt och smidig. Vill man ha en Podcast kan man ladda ner en sådan. Jag kan använda den i mina kompisars datorer utan att behöva installera något på dem.

Det är bra att du är nöjd med din Apple-lösning. Jag tycker att Apples prylar och lösningar är bra, men frihet är också väldigt bra. Jag är väldigt nöjd med min fria lösning, som funkar på alla operativsystem.

Visa signatur

Citera mig när du skriver till mig, tack!

Permalänk
Medlem

"network23":
Det var det skojigaste jag läst på länge

Du är inte snäll, men du har så jävla rätt...

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk
Avstängd

Jag bara älskar argumentet att man inte behöver nån display för en spelare som "bara" är 1gb.

Jag har en Iriver ifp799 på 1gb, den rymmer i genomsnitt 14 album... ponera att jag laddat ner 14 st sprillans nya album som jag tankar över när jag åker på min 1 veckas cykelsemester genom europa (hypotetiskt då)...

I detta fall är ju display bara sååå onödigt eller hur? Vilken artist var det här nu igen? och vad hette den där låten som var så jävla bra som jag lyssnade på för ca 3 timmar sen?

Nej att resonera med iPod-fanboys är ungefär lika givande som att diskutera med en extremkristen alternativt en vägg...

Visst, om ni fullkomligt äääälskar iPod, iTunes o allt vad det innebär så jättebra för er! bra att ni e nöjda... men ni kan väl ge fan i att köra ner er "tro" i halsen på folk som uppenbarligen inte e intresserade och SPECIELLT när folk efterfrågar egenskaper som iPod helt enkelt inte kan erbjuda.

Nu ska jag försöka att inte lägga ner mer energi på OT-trams i denna tråd...

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

network23, så det du vill säga är att du gillar din shuffle för att du kan lyssna på musik och byta låtar?

Visa signatur

óynk

Permalänk

hahaha rolig tråd, på tal om robin_nerf's mp3spelare kanske ni kan komma på lite spelare istället för att bråka om ipods ^^

iriver gör schyssta spelare som funkar suveränt, i augusti månad släpper dom dessutom nya, t10, t20 o t30, kolla in dom vettja

Visa signatur

ris är nyttigt för hälsan

Permalänk

Vill lyssna på musik.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av mobboffer
network23, så det du vill säga är att du gillar din shuffle för att du kan lyssna på musik och byta låtar?

Ja. Jag har en MP3-spelare för att lyssna till musik. Inte för att skaffa mig mer jobb och bök och pet med datorn.

Med iPod kan jag ägna mig till 99,9% åt musiklyssnande och tvingas bara till 0,1% datorpetande. iPod har högst lyssna/peta-ratio av alla enheter som jag hittat. Samma sak gäller för MacOS X kontra Windows XP. (Linux ska vi inte prata om med nära nog 100% pet, men det är ju själva grejjen med Linux.)

Det finns en fanatism här på forumet som jag inte begriper. Jag tror inte bara det handlar om skillnad mellan iPod eller crappiga flashspelare utan mer om skillnad mellan vanliga människor och fanatiker som i sin iver plötsligt glömmer vad det var man ville från början. Följande kanske förvånar er, men sug på dem någon dag innan ni flejmar sönder detta inlägg:

Jag har en DVD-spelare för att kunna se film - inte för att kunna spela DVD-skivor.
Jag har en cykel för att kunna hälsa på kompisar - inte för att cykla.
Jag använder PowerPoint för att övertyga - inte för att göra presentationer.
Jag spelar biljard för att slappna av - inte för att peta på bollar med en träpinne.

Jag har en iPod för att jag vill lyssna på musik - inte samla, komprimera och synkronisera musikfiler.

Jag tycker synd om er som inte kan se en film utan att kivas om vilken komprimeringsmetod som är bäst, eller inte kunna cykla en skön sommardag utan att debattera över vilken 1337 bakhjulsväxel som r0xx0r, inte kunna använda datorn som ett verktyg, inte kunna slappna av och framför allt inte kunna njuta av all den underbara musik som finns.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fo'shizzle
Jag bara älskar argumentet att man inte behöver nån display för en spelare som "bara" är 1gb.

Jag har en Iriver ifp799 på 1gb, den rymmer i genomsnitt 14 album... ponera att jag laddat ner 14 st sprillans nya album som jag tankar över när jag åker på min 1 veckas cykelsemester genom europa (hypotetiskt då)...

I detta fall är ju display bara sååå onödigt eller hur? Vilken artist var det här nu igen? och vad hette den där låten som var så jävla bra som jag lyssnade på för ca 3 timmar sen?

Nej att resonera med iPod-fanboys är ungefär lika givande som att diskutera med en extremkristen alternativt en vägg...

Visst, om ni fullkomligt äääälskar iPod, iTunes o allt vad det innebär så jättebra för er! bra att ni e nöjda... men ni kan väl ge fan i att köra ner er "tro" i halsen på folk som uppenbarligen inte e intresserade och SPECIELLT när folk efterfrågar egenskaper som iPod helt enkelt inte kan erbjuda.

o herre lol. hur kommer det sig att man är fanboy så fort man säger en positiv sak om någon av Apples produkter? det går ju bra att man försöker proppsa på folk Irivers så allt vad dom heter.

sen angående din lysande idé med att bara dra över 14 album. meningen med en mp3-spelare (speciellt dom som inte rymmer hela skivsamlingen) är väl att få med sig det bästa att lyssna på när man ska iväg, och inte dra över allt man har för att i spelaren börja leta reda på bra och dåliga låtar, eller?