Vad är det svåraste ni har varit med om i ett spel?

Permalänk
Medlem

Hur man lyckas med civ3 på svåraste med huge fattar jag inte. Och jag har ändå spelet rätt mycket och bland annat klarat 7länder+svåraste 300år före kristus i civilization(orginalet). Kan du förklara hur du gjorde?

Annat som varit tillfredställande svårt är warcraft II med humans.

Permalänk
Medlem

Att överhuvud taget klara Nethack är hyfsat knepigt.

Visa signatur

i5-4670k | GTX 670 | ASUS Z87-A | 2x4GB Corsair Vengeance 1333 MHz | Corsair VX 450 | 80 GB Intel X25 SSD systemdisk | 256 GB Samsung 840 spel/cachedisk | 2+3 TB WD Green lagringsdiskar | Fractal Define R4 | G2420HDBL (24") + L227WT (22")

Citera för svar!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Enk
[ot] a3gz0r, tror snarare att han inte riktigt förstog vad du menade, vilket han Inte lär vara ensam om![/ot]

Det svåraste jag har varit med om i ett spel är nog WaterTemple i Zelda:Ocarina of Time!
Har spelat det tre gånger, och klarat det helt själv en.

det templet är det svårtaste men klurigaste bara frustrerande att kalar av sedan så är nog spirit temple det roligset templet när "mini bossen"(tjejen ) inte hittar vapnet så trollas det fram roligast ögonblicket

det svåraste skulle nog vara att spela

doom 1
doom 2
final doom
ultimate doom
pluturia "doom pluturia"
TNT "doom tnt"
doom 95

på nightmare som är den svåraste utan att kunna fuska..

max tid : 5 dar

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

a3gz0r ??????
Lärde du dig att stava på dagis ????? Skärpning !
Hat kanon !

Visa signatur

Volvomannen

Permalänk

7th Guest, no contest!

Permalänk

FarCry på slutet skulle ajg tro...

En masa biffiga monster ska man döda, men man får packa på sig en rejäl arsenal iaf...

Roligt spel, annars som Beneath A Steel Sky (Underbart nostalgiskt spel)

Tror inte jag kommer på flera..

Jo, Doom 3 när jag hade ett GeForce 4 Ti4200... lagg lagg lagg

Visa signatur

Ryzen 7 5800x | HyperX Fury Beast 2x16GB@3600MHz | ASUS ROG B550-f | RTX 2080ti |

Permalänk

f-zero gx till gamecube det är svårt det

Visa signatur

I7-6700K | MSI Z170 Krait | Msi GTX 980

Permalänk
Medlem

Inga spel e svåra för mig... jag klarar ALLA

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kanzetsu
En av de bästa bossarna någonsin... först uppvärmning mot metall-Sonic, sedan den stora roboten med tagghänderna. Gäller att tajma hoppen så man sätter honom när han inte håller fram någon av sina händer.

Hehe, ptja, metalsonic var nog den lättaste.. var ju bara att hoppa så man var ca 2cm över han ..
men taggnissen var inte det lättaste

Visa signatur

C#/MonoGame Fanatiker.
Pixel Artist & Game Developer

Permalänk
Medlem

Att landa perfekt på hangarfartyget i top gun till NES!

Visa signatur

Dator: AMD Ryzen 5800X | Arctic Freezer II 280 | Arous X570S Pro AX | 2x16GB Hyper X Fury DDR4 3600MHz | 980 PRO 1TB | EVGA 3080 FTW Ultra | Fractal Design Torrent | Enermax Revolution 1050W | Win 10 PRO | Asus PG279Q
Server: HP Microserver Gen8 | Intel Xeon E3-1260L | 16GB DDR3 ECC | 240GB SSD | 2x8TB WD White Label | TrueNAS

Permalänk
Medlem

den där jävla mike tyson

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AJL
Hehe, ptja, metalsonic var nog den lättaste.. var ju bara att hoppa så man var ca 2cm över han ..
men taggnissen var inte det lättaste

Dr. Robotnic heter han :p, själv tycker jag att hitta ''G.E.C.K'' är det svåraste jag råkat ut för :D.

Visa signatur

flamin bag'o shit

Permalänk
Medlem

Lands Of Lore 2 - ddödade en kille i spelet (i början) I förbifarten, sedan kunde man spela ungefär halva spelet innan det tog stopp. Man kunde inte ta sig in på ett ställe, jag letade och letade i flera dagar (ca 20-30 timmars spelande) innan jag kollade t-walk på nätet. Där det visade sig att snubben jag dödade mig skulle hjälpa mig. BRA SPEL!!!!!!!! HUR KAN MAN GÖRA EN SÅDAN GREJ. SÅ TRAGISKT.

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Medlem

Svåraste måste ha varit Future Wars till Amiga 500... klarade fan aldrig skiten.

Fastnade i någon kloak. vet fortfarande inte hur man klarar det..
Irriterande som fan.... Detta var typ för 15 år sedan, och jag tänker på det rätt ofta.

Har tyvärr inte kvar spelet eller amigan..

Annat jobbigt spel var Paperboy till C64.. Vette fan om jag nånsin klarade det.

Nu förtiden finns ju fusk och internet... Då var det fan svårt att klara spelen.

usch, låter som en gubbe nu..

Visa signatur

DIn mamma.
Crazy Frog - Kompis

Permalänk
Medlem

Har nu kommit till Lisa i Boiling Point och försöker komma in i kratern. Först gick det väl rätt bra, då de siktar dåligt på långt håll och man plockar en efter en, men de spawnar ju hela tiden nya gubbar och ammon tog slut i ak:n. Kunde dock gå tillbaka och plocka en massa ammo från döda gubbar, men har nu dock typ 10 i hälsa och 13 i armor och är på "drop-dead tired" och det är ruskigt svårt nu. De kan vara, när de inte springer runt och leker, ruskigt bra och sikta på nära håll och själv verkar man ju träffa mycket sämre nu när man är skadad. Har nu laddad om för många gånger plus att spelet kraschade när jag sparade en gång så den blev korrupt och fick köra om från en lite äldre sparning (tur man har flera sparningar).

Jag skulle haft med mig healing-dryckerna från indianerna, men glömde dem i bilen som sprängdes i lite strider (kom på det långt efteråt).

Slutet i BP känns för övrigt lite "Far Cry"-inspirerat. Far Cry, sista banan, var också mycket svårt, men inte omöjligt iaf.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 | 4x8GiB 18-20-16-36-52-2T DDR4-3400 | MSI B450-A Pro Max AGESA 1.2.0.7 | Sapphire RX 480 Nitro+ OC 8GiB | Crucial MX500 500GB | PNY CS900 2TB | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung PM961 512GB | Scythe Kamariki 4 450W

Permalänk
Inaktiv

Another world till snes

behöver jag säga mer?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Slint

Nu förtiden finns ju fusk och internet... Då var det fan svårt att klara spelen.

Om det var mitt inlägg du tänkte på. Så är Lands Of Lore 2 gammalt, jag ringde först något 071-nummer som kosstade 24:-/minuten,när de inte kunde kopplade jag upp 14,4k modemet och letade.

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk

Jag har spelat counterstrike i fem år nu, jag har fortfarande inte klarat det!

Nej, det måste nog vara half life, opposing force(?), skulle förbi någon slags avloppsflod, men blev bara slaktad av små huvudfotingar hela tiden.
Läskigt spel för övrigt ^^

Visa signatur

Deltahead - Don't move to Finland

Permalänk

TOP GUN till nes eller vad det nu va har tamejfan aldrig lyckats landa det där jekla planet på det där jekla hangarbåten omöjlish juh

Permalänk
Avstängd

Bucky O'Hare när jag va typ 4-5år,ja fastnade på en boss o blev riktigt arg.

sen komm morssan o hjälpe mig o klarade bossen efter ett tag så lärde jag mig o klara den själv också.

sen körde jag prey i sommras en gång när jag inte kunde somna o försökte komma igenom en dörr,efter o ha letat i någon timme så såg jag att koden till därren stod nere i backen.

Permalänk
Medlem

Winterbells med över en miljard i poäng, tog många gånger.

Visa signatur

Dator 1/2/3: 4970k, h97/z97, 8/16GB mem, Gtx970/980/980ti, SSD, 3x144hz.
Dator 4: Surface Laptop 3 15” AMD
Dator 5: 8750h 4.1ghz, 16GB mem, Gtx 1060, SSD, 144hz.
Övrigt skryt etc: Fiber 1000, 77" Oled, 78" Led, PS5, Switch, iPhone 12 + XR, Gopro 9, Canon70D, Sonos, PSVR.

Permalänk

Painkiller hemliga banan forest. Inget i spelvärden har gjort mig mer frusterard och arg. Ren smärta. Men jag ville så gärna klara hela spelet på riktigt (svåraste svårighetsgrad) så jag lyckades på något sätt ta mig igenom.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Vet att jag spelade Back to Reality som jag har för mig att jag fick med till min gamla C64. Det spelet var för fan helt omöjligt, har ingen aning vad det gick ut på eller vad man skulle göra. Vet att jag bara sprang fram och tillbaks mellan dom 3 första "skärmarna" utan att komma nån vart.

Permalänk
Medlem
Citat:

Svåraste måste ha varit Future Wars till Amiga 500... klarade fan aldrig skiten.

Irriterande som fan.... Detta var typ för 15 år sedan, och jag tänker på det rätt ofta.

Ja, Future Wars var en sjukt bra idé och coolt upplägg, men helt omöjligt svårt. 5 min in skulle man fatta att man ska sätta en flagga på rätt ställe på en karta, i ett hål som var osynligt och exakt 1 pixel stort (man var tvungen att scanna fram och tillbaka med muspekaren). Tror att c:a 95 procent av de som testade tröttnade direkt i det läget...

Visa signatur

OSIRIS GUITAR - youtube-kanal om elgitarrer, mixning och teknik i hemmastudio

Permalänk
Medlem

Kommer ihåg när jag var yngre så brukade jag spela Oddworld: Abe's Oddyssee och Abe's Exoddus.

Kommer ihåg att det var oerhört underhållande med lite prutthumor och kluriga pussel. Jag var dock rätt ung när jag spelade det så det kan bara vara så att jag sög rätt hårt men jag tyckte det var svårt då i alla fall

Visa signatur

Ah-ah, I know what you're thinking. Did he fire six shots or only five? Well to tell you the truth in all this excitement I've kind of lost track myself. But being this is a .44 Magnum - the most powerful hand gun in the world, and would blow your head clean off, you've got to ask yourself one question, do I feel lucky. Well, do ya punk? -Dirty Harry

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Biermann
Att landa perfekt på hangarfartyget i top gun till NES!

Onekligen, alla som spelat det spelet håller nog med där.. och appropå det.. ett kul klipp..
http://www.youtube.com/watch?v=MYDuy7wM8Gk

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Netjamo
Another world till snes
behöver jag säga mer?

Tålamod och bra minne så går det kalas

Visa signatur

A bus station is where a bus stops.
A train station is where a train stops.
On my desk, I have a work station....

Permalänk
Medlem

Vet inte om det var det svåraste men bra jävla svårt vart det.

The Presidents Run, sista uppdraget i Driver 1. Minns jag rätt skulle man fly från en jäkla massa secred service bilar med en kidnappad president i baksätet. Och de där secret service snubbarna kan inte vart så angelägna av att få tillbaks sin president i livet för fy helvete va aggresiva de var. Det tog några försök och en hel massa frustration innan jag lyckades klara av det uppdraget.

Permalänk
Medlem
Citat:

Har tyvärr inte kvar spelet eller amigan..

Annat jobbigt spel var Paperboy till C64.. Vette fan om jag nånsin klarade det.

jag kom förbi klocaken, så kom man upp i en öken miljö tror jag, eller sansigt var det iaf.

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Medlem

Sista bannan samnt att döda ryssen i max payne 2 på svåraste klara det till sist men lyckades alltid dö av samma jävel säkert 5 gånger samnt att jag sparad så äckligt långt bort men ändå inte nog långt bort på sista saven.... Nån hade nämnt att det var en annan ending på svåraste, vilket det också var ^^.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hamcha
Ghouls n' Goblins till nes. (Tror det heter så)

Jodu. Eller Ghost'n'Goblins, fast det kanske var c64/amiga versionen. Den lär iofs inte varit lättare