Permalänk
Medlem

installera CPU fläkt

känner mig riktigt nollställd, hur i stora H installerar man denna CPU fläkt? http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=ACSUL64

och hur mycket av den nedrans kylpastan ska man hälla ut? ska man täcka hela prollen med shitten? :S

Börjar ju fundera över om den verkligen ska passa till min CPU http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=ATH64V3200B

för det ska den väl? :S

å vad är den himmlans plattan som ligger under? wtfwtfwtf

ok jag känner mig inte alls hemma inom detta område :P, en vanlig hederlig CPU fläkt har man väl installerat ett fåtal gånger utan probs, men detta :S

Visa signatur

I can picture in my mind a world without war, a world without hate. And I can picture us attacking that world, because they'd never expect it

Permalänk
Avstängd

jo det ska ju passa bra ihop ju

Permalänk
Medlem

du ska sätta en exremt liten klick på kärnan .. som sen dra det hjänt ut ,. med typ tops . ellerett kredikort . .funkar skit bra .. men det får inte vara tjockare än 1 papper .. för bästa kylning .. för mycket så blri det för varmt .. för lite . .. så får varmt . .lagon är bäst .. kör på kännsla

Visa signatur

walls dont lite

Permalänk
Medlem

men hjälp

hur stor är en extremt liten klick

hur hög och lika stor som vilket mynt

Permalänk

Är det inte så att du ska skruva fast plattan som följer med under moderkortet så du kan fästa kylaren på den från ovansidan?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Denethor
men hjälp

hur stor är en extremt liten klick

hur hög och lika stor som vilket mynt

Som "prakt6" sa.... Inte tjockare än ett papper när det är utsmetat, OCH bara på kärnan

Permalänk
Medlem

sen får man sätta kylaren försikigt så att man inte smetar söder.. psatan .. för bästa kylning o värmeleningsförmåga

Visa signatur

walls dont lite

Permalänk
Medlem

en klick i mitten mindre än ett riskorn sedan när med flänsen.. gäller as5 pasta..

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _baRRy_
en klick i mitten mindre än ett riskorn sedan när med flänsen.. gäller as5 pasta..

vadå, man skall väl smeta ut kletet :D, med ett kontokort sa en här...

Permalänk
Medlem

vadå bara på kännan? Var har ni varit det senast året? Dom flesta cpu:er har "heatspreader" på sig...i alla fall snubbens a64
Men men ni kör väl på mobile cpu:er då förstår jag!:P

Varför köpa en tray cpu och sen köpa en kylare som är lika bra som den man får om man köper boxad?Och då hade du sluppit problem med kylpasten...

Kylaren se lite konstig ut. Hittar den inte på ac hemmsida heller.. tro du får montera bort moderkortet för att få dit kylaren

Visa signatur

I5 750 @ 4GHz | Gigabyte P55M-UD2 | PowerColor Radeon 5750 | 8GB DDR3 1600MHz | Corsair Force F120

Permalänk
Medlem

han måste med största sannorlikhet plocka ur mobot ur lådan.

på största delen av alla kylare till a64 så krävs det att man måste använda kylarens medföljande bottenplatta för att kunna fässta flänsen.

om du läser manualen så borde du fatta, och förstår du inte engelska (står med största sannorlikheten på engelska) så be någon översätta eller fråga en kompis om hjälp.

Visa signatur

Äktenskapet är det enda kriget där man sover med fienden...