Nytt tangetbort och problem..hjälpppp!

Permalänk
Medlem

Nytt tangetbort och problem..hjälpppp!

Köpte idag ett nytt tangetbord microsoft digital media pro och redan som med min föregående tangetbort har jag ett problem !

Det är så att när jag spelar/gör nått annat att min dator börjar pipa när jag trycker mer än 3 knappar samtidigt på tangetbordet vilket ofta händer när jag spelar. Jag hade samma problem med mitt förra tangetbord fast jag kommer inte ihåg hur man ska göra igen så att detta problem fixas...

PS: Jag har redan instalerat tangetbordets software från ms hemsida så jag har det nyaste iaf.

Tackar för all hjälp! ! !

mhv

Tessa

Permalänk
Medlem

Låter som det är tröga tangenter eller tidsintervallen på tangent tryckningarna. Kolla i kontrollpanelen / tangentbord. Ställ upp intervallen och testa.

Visa signatur

Liten nisse dator hittar, och i denna de nu tittar. Nisse flexskiva vill vara, då datorn fil på honom spara.
Nisse inget skrivskydd har, så nisse slutar sina dar.

Permalänk
Medlem

samma här, med mitt compaq tangentbord, fast det är inga större problem, man kan ju spela som vanligt

Visa signatur

[Asus Nforce2 socket A] [AMD Athlon XP 3000+] [1024 PC 2700 minnen] [80GB + 60GB Seagate Barracuda HDD] [ATi Radeon 9600XT 128MB] [Colorcase X-dreamer II]

Permalänk
Testpilot

Som sagts i tusen trådar innan så har det med hur tangenbordet är uppbyggt, har inget med tröga tangenter eller nånting att göra. Antingen använder du andra knappar i spelen, exempelvis byter skift mot Z eller så köper du ett annat tangentbord som är byggt på annorlunda sätt. Vissa tangentbord klarar fler tangenter sammtidigt.

Vill du veta mer så är det bara att söka, har som sagts tagits upp massor av gånger innan.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Köp ett tangentbord med USB kontakt ist...

Visa signatur

Man får vad man betalar för...

Permalänk
Medlem

Annars går du in under Hjälpmedel i kontrollpanelen och bockar ur alla hjälpfunktioner...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ToTo
Köp ett tangentbord med USB kontakt ist...

Det är ett tangetbord med usb kontakt *:( och jag stängde av allt under hjälpmedel men det kommer fortfarande

Permalänk
Medlem

stäng av ljudet så hör du inte pipet;)

nä men seriöst då vet jag inte...

Visa signatur

Man får vad man betalar för...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tessa
Det är ett tangetbord med usb kontakt *:( och jag stängde av allt under hjälpmedel men det kommer fortfarande

Även under "inställningar"?

Permalänk
Testpilot

Men det har ju inte med hjälpfunktionerna att göra, hur svårt är det att fatta?

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]