Permalänk
Medlem

Ipod! 60gb funkar inte riktigt

hej!

jag har ett litet problem med min nya ipod 60gb med färgskärm som jag har haft i en vecka.

det började i torsdag natt då jag körde slut batteriet för första gången och satte inte den i datorn för att ladda den, när jag stoppade in den så syns det en bild på ett batteri med en blixt längst till vänster och det går inte göra nått med ipoden nu och den lyser inte ens. jag väntar en timme å tänker nu borde man kunna pilla lite med meddans den laddar men icke funkar inte.

Så jag låter den sitta i under natten och nästa morgon upptäcker jag att displayen ser likadan ut och batteriet på bilden är inte fulladdat, tar ut den å testar om den funkar ändå, men icke! Ahop! tänker jag å kopplar in den för laddning i eluttaget då händer det saker appleloggan syns och den börjar ladda på riktigt å den går att använda medan man laddar den, den funkar alltså. men så fort jag drar ut sladden så dör den lika fort även om den varit på laddning i över 10h och symbolen för fulladdat batteri har varit framme två gånger.

Mittt problem är att min ipod är död efter en veckas användning och har ingen kontakt med min dator utan får bara en konstig batteri bild på skärmen som inte finns med i manualen och jag har testat å nollställa den med att hålla inne menyknappen i 6 sekunder när den laddar och kan inte nollställa den via datorn för datorn hitar den inte

nån som vet vad jag ska testa innan jag ringer apple på måndag?

edit: fixade sej nu

Visa signatur

[iMac 27" i5 2,8GHz 8GB Ram 1TB HDD 128GB SSD] [Macbook Air 11" 1,6GHz i5 2GB Ram 64GB SSD

Permalänk
Medlem

Skriv gärna vad du gjorde för att fixa det så att andra kan se också.

Visa signatur

We are stuck with technology when what we really want is just stuff that works.
blog - flickr - del.icio.us - last.fm

Permalänk
Medlem

jag reseta med att hålla inne meny knappen ett antal gåner å koppla den på å av från kontakten sen efter ett så funka den bara

Visa signatur

[iMac 27" i5 2,8GHz 8GB Ram 1TB HDD 128GB SSD] [Macbook Air 11" 1,6GHz i5 2GB Ram 64GB SSD