Bra tips på PS2 spel?

Permalänk
Medlem

Bra tips på PS2 spel?

Hallå, jag går i tankarna om att köpa ett nytt PS2 spel, dock så har jag lite beslutsångest.
Efter att ha hört alla bra omdömen på God of War så verkar man inte ha något val men eftersom jag inte är så insatt i dagens Playstation-spel så vill jag höra lite åsikter och rekomendationer ni har!

/Mats

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk
Medlem

vad gillar du för spel?

Visa signatur

Intel Core i7 965 EE @ 4 GHz
Foxconn BloodRage X58
ATI HD 4870 + Accelero S1 Rev2 + 2st Zalman 120mm

Permalänk
Medlem

I princip allt utom RPG, just nu så är jag ute efter nått mer äventyr, blev förälskad i både ICO och DMC men sedan dess så har jag inte sett så många liknande (och bra) titlar, därför jag gick i tankarna om God of war

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947

Permalänk
Medlem

Tänkte precis på God of War innan jag läste inlägget. Köpte även jag det spelet efter att ha läst flera recensioner av det. Jag tycker verkligen det var så bra som alla sa. Bra grafik, bra musik, kontrollerna sitter som en smäck. Helt enkelt skitbra..

Om du inte spelet Ratchet & Clank spelen så rekommenderas dem. Själv började jag med 3:an. TimeSplitters - Future Perfect tycker jag var rätt kul, så länge det varade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nero
Tänkte precis på God of War innan jag läste inlägget. Köpte även jag det spelet efter att ha läst flera recensioner av det. Jag tycker verkligen det var så bra som alla sa. Bra grafik, bra musik, kontrollerna sitter som en smäck. Helt enkelt skitbra..

Om du inte spelet Ratchet & Clank spelen så rekommenderas dem. Själv började jag med 3:an. TimeSplitters - Future Perfect tycker jag var rätt kul, så länge det varade.

Jo men visst får ni tipsa om God of war det är bara de att man kanske har gått och stirrat blint på det spelet medans det finns många andra bra spel omkring
Det kanske inte finns något som slår GoW i dagsläget? hur är DMC 3 annars?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har bara spelat DMC 1 och lite av 2:an. Spelet Psychonauts är också riktigt bra. Ett av de trevligaste i år (finns ej i sverige än dock, köpte från eBay)..

Om du gillade ICO så lär du nog gilla

Shadow of the Colossus
http://www.gamespot.com/ps2/adventure/wandaandthecolossus/ind...

när det kommer.. Ser riktigt trevligt ut.

Permalänk
Medlem

Amplitude, Gitaroo Man, Gran Turismo 4.

Permalänk
Medlem

Metal Gear Solid 2
Metal Gear Solid 3
God Of War
Zone Of The Enders
Zone Of The Enders 2
Gran Turismo 3
Gran Turismo 4
Transformers

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080]

Permalänk
Medlem

Shadow of the Colossus ser intressant ut, men just nu har jag inte nått tålamod att vänta

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElyziuM
Metal Gear Solid 2
Metal Gear Solid 3

Håller med till 100% Metal gear är bland de bästa spelen någonsin! Började med trean nyligen, tycker det e otroligt svårt!

Visa signatur

[Asus Nforce2 socket A] [AMD Athlon XP 3000+] [1024 PC 2700 minnen] [80GB + 60GB Seagate Barracuda HDD] [ATi Radeon 9600XT 128MB] [Colorcase X-dreamer II]

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

SSX 3 verkar ha fått bra kritik. Får min PS2:a på onsdag!

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

God Of War givetvis. Lite väl obalanserat i fighterna, men jävlar vilka läckra animationer det är i spelet.

DMC 3 är även det en personlig favorit och sprängde mina förväntingar stort, speciellt med tanke det medelmåttiga DMC 2. Dock är spelet riktigt, riktigt, riktigt svårt, men när det väl klickar till och man får flyt så är spelet en fröjd.

Katamari Damacy är riktigt vrickat och jävligt kul. Finns tyvärr dock endast i staterna samt Japan, men chippar du din maskin, swappar eller fixar hårdisk till den så fungerar det utmärkt. Simpelt sagt så rullar du en klibbig boll och skall få den så stor som möjligt, betydligt roligare än vad det låter.

Ratchet And Clank 3 är riktigt skönt. Plattformsspel som förnyar genren genom att slänga in ett dussintal olika vapen, sköna karaktärer och lite annat. Istället för att behöva springa runt och leta bananer/mynt/whatever så är det bara att panga på med vapnen och döda allt man ser.

Zone Of The Enders 2 - The Second Runner. Välgjort mechaspel. Du styr en massiv robot genom mängder utav välreggiserade fighter varvat med en gripande och välgjord story. Kan tilläggas att Hideo Kojima står bakom spelet, så räkna med långa dialoger ala MGS2.

MegaMan Anniversary Collection - Alla gamla Megaman spel till NES plus ett gäng arkadspel. Oldschool plattform.

Timesplitters 3 - FP - Roligt oldschool FPS. Gjort utav samma nissar som utvecklade Goldeneye till Nintendo 64, så det är en upplevelse att köra Multiplayer på det.

Metal Slug 4/5 - Oldschool arkadspel som är portat till PS2. Tänk dig Contra med redig grafik och du har spelet i ett nötskal.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem

Tack för alla tips! kan tillägga att jag har GT4

jag har lite svårt för valet mellan GoW och DMC, men jag kommer väl ändå bli tvingad till att köpa GoW nångång, så jag tror DMC får vänta

och med tanke på hur nöjd jag var över ICO så kommer jag nog säkerligen skaffa mig Shadow of the Colossus!

Visa signatur