har fått något konstigt problem med min dator. När jag startar den så hör man 5 "pip" från den, sen sätts den i något konstigt läge där jag inte kan göra något. På skärmen står det att den ligger i ett powersaving mode. Någon som vet hur man fixar detta ?
Ta reda på vad du har för BIOS (Står väll då du bootar upp, om du nu hinner så långt) annars i manualen för moderkortet. Har du ingen manual hämtar du en på tillverkarens hemsida.
När du vet vilket BIOS du har så googlar du helt enkelt efter <namn på BIOS> BIOS Beepcodes så får du reda på vad de 5 pipen betyder, vilket säkerligen kan underlätta felsökningen. har du tur kanske det står direkt i manualen.
Annars får du juh göra som man alltid brukar göra då man inte vet vad som är fel, plocka bort / byta ut en komponent i taget tills man hittat felet. Lycka till
Ursprungligen inskrivet av skribbler har fått något konstigt problem med min dator. När jag startar den så hör man 5 "pip" från den, sen sätts den i något konstigt läge där jag inte kan göra något. På skärmen står det att den ligger i ett powersaving mode. Någon som vet hur man fixar detta ?
tack för ditt svar. Jag gjorde som du sa och fick fram detta:
1-3-3-1 Autosize DRAM
Vad och hur ska jag gå till väga för att fixa det?