Permalänk
Medlem

Program Request!

Ja.. nån som har nåt litet program dom skulle vilja ha?
Tar inge betalt utan gör det av rent nöjje
Har lite snålt med ideèr

EDIT: Till windows endast :/ (sorry alla andra)

Visa signatur

C#/MonoGame Fanatiker.
Pixel Artist & Game Developer

Permalänk
Medlem

Ursäkta att jag tar över tråden lite AJL, men jag skulle också gärna vilja ha något litet övningsprojekt.

Permalänk
Medlem

ni kan ju samarbeta på ett litet prog som fäller upp en ruta med alla anslutna CD/usb/mm-drivar så att man kan öpna stänga cd med ett klick på en ..CD och avmonera usbdrivar på samma sätt.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Smart idé faktiskt Tål att funderas på...

Permalänk
Medlem

AndreaX: Uhm, "Säker borttagning av maskinvara" finns ju, åtminstone i XP. Vänsterklicka, klicka sen på drive/motsv. Eller vad menar du?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Malm

trevligt.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Malesca
AndreaX: Uhm, "Säker borttagning av maskinvara" finns ju, åtminstone i XP. Vänsterklicka, klicka sen på drive/motsv. Eller vad menar du?

jo funktionen finns (inte CD-delen dock) men en snyggare grej som åker upp när man fipplar med markören där eller, man väljer att den är uppe hela tiden när CD/usbdrive är i. bra om man har dolda drivar också.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Ett program som uppdaterar ens Ip-numemr till sina domännamn man har på loopia.se varje gång ipnummret förnyats.

Har eftersökt ett sådant riktigt länge!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hamp0e
Ett program som uppdaterar ens Ip-numemr till sina domännamn man har på loopia.se varje gång ipnummret förnyats.

Det kan du väl lösa genom att peka ett CNAME till en no-ip/dyndns-adress?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Malm

Vad kodar du i?

Visa signatur

C#/MonoGame Fanatiker.
Pixel Artist & Game Developer

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hamp0e

http://support.loopia.se/index.php?_a=knowledgebase&_j=questi...

Visa signatur

Hör ropen skalla: Mer CO-OP åt oss alla!
Fanboys är kapitalismens svar på religiösa fundamentalister.
Upplysning für alle: www.thesciencenetwork.org www.transhumanism.org

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AJL
Vad kodar du i?

C++, men jag är ny så det går rätt långsamt PHP kan jag däremot som min egen ficka.

Permalänk
Inaktiv

Skulle vilja att direkt man satter i en enhet / media i datorn sa ploppar det fram en ikon for denna pa skrivbordet (tank Linux, MAC OS)...

Skulle vara schyst...

Kanske redan finns eller ar inbyggt i Windows.

Det som ar irriterande ar att t.ex. en DVD/CD alltid syns i utforskaren fast an man inte har media i... Det vill inte jag...

Permalänk
Medlem

Evil_man bra ider. Tåls att funderas på. hade faktiskt varit bra om man kunde stänga av allt i den här datorn som inte används. Smart!

Permalänk
Inaktiv

Pa min laptop, t.ex. sa finns min DVDR/CDRW som en enhet i "Saker borttagning av maskinvara" listan (mediaBay grej) och det skulle vara schyst om den avmonterades automatiskt nar det inte fanns nage media i samt att den monterades nar man slanger i en skiva....

Kanske kravs en del engagemang iofs...