Permalänk
Medlem

ferrari 3400 väldigt HET!!

tjabba jag ville bara undra en grej...köpte en ferrari 3400 härom veckan och jag är väldigt nöjd med den men när man spelar spel denna blir den helt stekhet...är detta något att oroa sig för eller är det bara att fortsätta att spela??

hade en annan bärbar hp nx 9020 förut (cp dator) iallafall blev den också väldans varm när man gjorde grejer... är det vanligt för bärbara?

Visa signatur

GTA V?

Permalänk
Medlem

Flytta tråden till rätt forum.
Men jo, du kan fortsätta spela.

Visa signatur

DELL XPS, 2.13 ghz, 1024 553mhz, geforce 6800 go ULTRA, 60GB 7200, nec 24X, a/b/bg

Permalänk
Medlem

Ferrari 3400:s kylsystem blir dessutom väldigt lätt full av damm. Det finns en liten kanal mellan fläkten och kylflänsen som kan täppa igen totalt. Nu är ju din dator ny, men jag ville ändå varna för det problemet.

Visa signatur

MacBook Air

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Capeman
Ferrari 3400:s kylsystem blir dessutom väldigt lätt full av damm. Det finns en liten kanal mellan fläkten och kylflänsen som kan täppa igen totalt. Nu är ju din dator ny, men jag ville ändå varna för det problemet.

Min bärbar blir också fett het, om det typ är samma prob, vad ska man göra? köra med damsugaren på baksidan ?? :S

Visa signatur

#unsure

Permalänk
Medlem

Det är väldigt vanligt att bärbara blir väldigt varma, speciellt på undersidan, det beror främst på det trånga utrymmet med ljuddämpningsmattor osv. Om ni är extra petiga så kan ni köpa laptop kyler som man ställer under :).

Visa signatur

Antec P180 | Intel C2Q | Corsair 2048mb| Gigabyte GA-P35-DS3 | Albatron 8800GT | Maxtor 200GB, Seagate 500GB, WD MyBook 500GB | 24" Samsung 2493HM
Foto: Nikon D80 18-135 Kit | SB800 | 70-200 VR

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av edoN
Min bärbar blir också fett het, om det typ är samma prob, vad ska man göra? köra med damsugaren på baksidan ?? :S

Ja, om du har rejält tryck (eller skall jag säga sug?) i dammsugaren. Kylflänsens "flänsar" sitter väldigt tätt ihop, det gör det svårt att suga ut det. Jag brukar öppna datorn, ta ut kylaren och köra tryckluft i dem.

Visa signatur

MacBook Air