Permalänk
Medlem

vladmir: Har du testat att låsa upp cachen och göra den till Barton?

Har själv en T-bred B 2400+(AIUHB) som jag kör stabilt i 2333mhz. Har bootat i 2.4 men inte särskilt stabil då. Med vattenkylning tror ja den skulle klara 2500 lätt.

Visa signatur

Det kan inte bli mer än fel.
En renrasig homosapiens, en härförare, en titan - kort och gott: en Göteborgare!
Självmord är en långvarig lösning på ett tillfälligt problem.

Permalänk
Medlem

Nej jag har inte testat för att det inte går på min :(. Bryggorna är kapade innuti eller på något lustigt sätt. Dom låste ju dom Thorton ganska snabbt och jag misstänker att jag fick ett av de första exemplaren som vart låsta.

EDIT: Pope: Vad kör du med för Vcore?

Visa signatur

Don't Panic
Studerar

Permalänk
Medlem

Hålen dom gjort med laser?
Ska tydligen gå att rita runt, eller fylla igen dom med lim, sen rita över.

Edit- Kör med 1.7 enligt bios, men mitt moderkort är undervoltar lite så 1,65-1,68 under load. Om jag går lite över 1.7 så bootar den i 2400mhz. Men min stackars zalman 7000cu kan inte hantera den värmeutvecklingen.

Visa signatur

En renrasig homosapiens, en härförare, en titan - kort och gott: en Göteborgare!

Permalänk
Medlem

Jo fast mina bryggor syns inte så jag kan inte koppla ihop dom och jag vet att dom låste throton CPUerna relativt snabbt.

EDIT: Kan inte din 7000CU kyla när du har en vcore på över 1,7? Låter som något är riktigt fel, har du chassi fläktar? Är kylpastan rätt applicerad?

Visa signatur

Don't Panic
Studerar

Permalänk
Medlem

Ahh, ok. Trodde det var dom groparna bara. Är ju ganska svårt att koppla nåt man inte ser:(

Visa signatur

Permalänk

Najs.. gött me lite statistik, kul att man har endå en medelklassig överklockbar processor, me mitt gamla moderkort som dog, kom jag upp i 2133mhz ostabilt, ett epox kt7a, inge pci/agp lås.. An7 äger...

Visa signatur

Antec 1080 430w| Gainward 256mb 6600gt 550/1050 agp| Twinmos ddr3200 2-2-2-11 T2 256*2| T-breed xp2400 11.5 * 200 = 2000@2300mhz | ZM 7000B-CU | Abit An7 | Fujitsu Siemens C992 19" skärm |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Godrunner
Division Dyngrak , ja du jag väntar fortfarande, annars så snor jag första platsen på diskvalificiering "gick ut över tiden" nästa gång sätter jag fan en deadline när nån utmanar mig

hehe nåväl lycka till! och jag kan säga så här, CPU Burn in funkar inte alls.. gav mig inge mer eller lägre vcore

Hehe jo jag vet att det tagit tid. Men jag får ingen ordning på det tycker jag. Får en hög klock att boota men hänger sig när jag ska ta screen. Working on it och jag kommer igen.

Permalänk
Medlem

hua vilka höga vcore ni kör på har en sempron 2500+ med T-bred core 256kb kör den i 10.5*210 2205mhz höjt volten något typ 0,1 alltså man vågar gå upp mot 1.8 - 1.9 utan o döda den ?

Visa signatur

PII 450 / 256MB S3Trio /Diamond MonsterII voo2 SLI
13900K gef 3080

Permalänk

Finns folk som kör 2V 24/7 men inget jag skulle rekomendera.

Permalänk
Medlem

AMB: Så länge du klarar att kyla den så ska det inte vara någon fara.

vladmir: Min silverpasta e borta, fläkten ganska dammig, sitter annars med 2x80mm som utsug och 2x80mm insug. Den kan nog klara det. Men senast när jag meckade så har jag för mig att låg den runt 56-57 när jag bootat win.

Ska testa igen så fort jag köpt ny as5. Blev sugen på att peta runt nu när jag såg denna tråden:D

Min 14x multiplier har slutat funka helt oförklarligt sedan jag petat runt lite i bios. Skulle testa 172x14, men den hängde sig under booten.
Gick tillbaks i bios och skulle sätta 166x14 som jag normalt kör men den bootade med 13.
Har inte haft orken att peta men jag tror nog att en clear CMOS kan lösa problemet. Lite skumt ändå.

Visa signatur

Permalänk

Mitt moderkort gick sönder så jag köpte ett nytt (asus A7V880) jag har en t-bred 2400+. Det förra kortet så kunde jag klocka 166*12,5 2600+ sen så tog det stopp =). Jag började på den frekvensen på det nya kortet o det gick fint, sen började jag sänka multipeln o höja fsb när jag kom till 200*11,5 2,3GHz så körde jag 3dmark 03 o sisoftsandra CPUtest den gick stabilt. så jag testade o höja till 12*200 2,4GHz körde samma test o den gick fint då oxå. så jag höjde multipeln ett snäpp till 12,5*200 2,5GHz o där gick den igenom alla test utan problem sen har jag inte testat nå mer. Ska hitta maxgränsen när jag orkar...

sitter inte vid min dator nu men jag ska lägga upp bildbevis (För dem som är lite tveksam)

Permalänk
Medlem

Tja, ser ut som tråden lever igen.
Just nu kör jag min 2400+ (2000Mhz (15x133)) i 2200 Mhz (200x11) vcore 1,7
Lyckades inte boota ordentligt när jag höjde till 11,5 multiplier.

Men ser här att ni har höjt er vcore gansak mycket mer än 1,7.
Så det ska försöka igen!

Visa signatur

Asus Maximus Gene V | Intel® Core™ i7-3770K | Corsair Vengeance 16Gb
Asus GTX 980 Ti Strix | Asus ROG Xonar Phoebus
ASUS PCE-AC88 | 2 x OCZ ARC 100 240Gb - RAID0
Be-quiet! Dark Power Pro 10 550W | Be-quiet! Dark Rock 3

Permalänk

Jag kör min enligt sign, stabilt med 1,75Vcore. Har dock inte prövat högre.. kanske dags att göra det?

Visa signatur

|:- AMD XP 2400+ @ 2.5 GHz -:|:- 512MB CL2 DDR -:|:- ASUS A7V600-X -:|:- Gainward GeForce 6600GT Golden Sample -:|:- CPU/NB = Vattenkylt -:|

Permalänk

Jag kör 1.75 men har inte testat högre vet inte om jag vågar vad tkr ni?

Permalänk
Medlem

Så länge du kan kyla den, så kan du ösa på mer.

Visa signatur

Permalänk

ok.sådet är ingen fara förutom värmen den ligger på typ 50'c + nu. för mkt.?

Permalänk
Medlem

50c load? Det är ingen större fara, men tempen kommer nog skjuta i höjden om du höjer.
Bara att testa, dom tar inte skada förrän 75c.

Visa signatur

Permalänk

ok. ska testa moderkortet är nånstans i sverige vet inte vart det var fel på det jag köpte så var tvungen att skicka tillbaka det =/. vet du om det gåt att låsa upp L2 cachen till 512 på en t-bred?

Permalänk
Medlem

Nepp, Thortons däremot går. Enda jag vet man kan göra är ju att låsa upp mulitis, och få burken att tro att det är en MP för dual-användning.

Visa signatur

Permalänk

okey? har låst klockat den till 12,5*200 sen tog det stop men jag tror det är strömen som är för lite 1,75.

Permalänk
Medlem

Hej!

Jag kör min xp 2400+ i 2250 mhz 150 x 15 med vcoren orörd. Fungerar hur stabilt som helst

Visa signatur

Sign: Gigabyte GA-965P-DS3 | C2D E6300 1,86 MHz | Sapphire X1900GT 256Mb GDDR3 | 2*1Gb Corsair TWIN2X DDR2 PC5300 Dualchannel 667MHz | Samsung 250GB SATA2

Permalänk
Medlem

Testade igen att klocka och har nog nått gränsen, i alla fall med detta moderkort, då det inte går att köra över 200 MHz FSB.

Voltage i CPU-Z stämmer inte, då den vill visa Vdd istället. Vcore låg på 1.88V

Visa signatur

ASUS ROG Strix X570-E Gaming...AMD Ryzen 7 5800X3D...Hyte Y60
Corsair Vengeance LPX 64GB (2x32GB) 3600MHz CL18...Sapphire Radeon RX 7900XT Nitro+
LG 34'' UltraGear 34GN850...Logitech MX Keys S...Logitech MX Master 3S...Corsair RM850x
Samsung 990 PRO 2TB M.2 + WD BLACK SN850X 4TB M.2...Filserver - WD Gold 6TB x 4 + Seagate IronWolf PRO 8TB x 2

Permalänk

Hej jag har en 2400+ t-bread b 133*15 2,0Ghz som jag nu kör i 200*11,5 2,3Ghz har fått höja v-coren till 1,9v cpu temp ligger på 48c

Visa signatur

NF7-S V2,0 Athlon XP2400+Barton-Mobile 133*15 2,0Ghz Overclocked 210*11 2,3Ghz, minne 4500 1024mb, GeForce 7600GS OC 512Mb
461/638