World of Warcraft-tråden!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av G4jm0r
Hittade precis [Pattern: Green Whelp Armor] är det något att sälja dyrt?,
själva bonusen tycker jag är jävligt nice (5% att meeleattackern somnar i 30 sec)

http://wow.allakhazam.com/db/item.html?witem=7450
2g medianpris.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av darkmoon
Ogres i Ruins of Alterac... Visserligen Elites, men du får bra pengar för dem (oftast). Där grindade jag ihop mina sista guld till min get

var är det?

Permalänk

Är det bara min Realm list som inte visar Al'akir mer?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Axxiz
var är det?

Ta vägen upp från southshore, sväng åt höger vid korsningen, sen tar du vänster vid en tower-ruin och kutar förbi tarren mill. när du kommit upp till ett snöigt berg så har du kommit rätt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kazen
De är alla som droppas i BWL

Ashbringer, tredje vapnet till höger högst upp...

http://wow.allakhazam.com/db/item.html?witem=13262

Ashbringer ska(vet inte 100%) inte droppas där, samt dom 2 lysande svärden,
Ashbringer sägs vara ett quest, som man får någonstans i bwl, Prince snubben i DM pratar om det, samt några andra gubbar, sen finns det böcker om det med..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Korize-
Ashbringer ska(vet inte 100%) inte droppas där, samt dom 2 lysande svärden,
Ashbringer sägs vara ett quest, som man får någonstans i bwl, Prince snubben i DM pratar om det, samt några andra gubbar, sen finns det böcker om det med..

Vet stog på ett ställe att de droppas i BWL, men i AV så droppas en bok med sista sidan, där står de lite om de svärdet och i slutet står det något i stil med "Oh my, what you can find when fishing" (Helt fel typ, men va något om att han hitta de när han fiska), så man kan kanske fiska de eller så finns han någonstans och man får svärdet i reward efter en quest av han...

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Simonsvensson
Är det bara min Realm list som inte visar Al'akir mer?

nix pix, servern gick ner när geddon var på 7%, weeee

btw, vilken sida är du på?

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X | ASUS GeForce RTX 3080 Ti | ASUS ROG STRIX X570-F GAMING | Corsair 32GB DDR4 3600MHz Vengeance | Samsung 980 PRO M.2 NVMe 1TB

Permalänk
Medlem

OJA!! fick ner Ragnaros till 17% förra gången vi gjorde han var vi nere vid 47%

imon dör han!!!

Jävligt synd han har en timer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av darkmoon
Ogres i Ruins of Alterac... Visserligen Elites, men du får bra pengar för dem (oftast). Där grindade jag ihop mina sista guld till min get

dom gick ju inte döda

Permalänk
Medlem
Citat:

dom gick ju inte döda

Minst lvl 35 ska du vara för att det ska vara effektivt

Permalänk
Medlem

Höll på att slå sönder min skärmar idag på grund ut av att jag blir fan disconnect from server hela jävla tiden! Har skrivit till GM finns det något mer man kan göra utom att flytta WDB och WTF för det hjälper inte?

Visa signatur

Intel core 2 duo e6850 @ 4448Mhz, Asus P5E3 WS PRO, Corsair TWIN3X 1600MHz, XFX GeForce 8800GTX

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flaskis
Minst lvl 35 ska du vara för att det ska vara effektivt

jag som lvl 39 kan inte döda en lvl 39 elite

EDIT: då var man lvl 40

Permalänk
Medlem

Vi fick besök i MC idag

Visa signatur

Min nästan hemliga sida Ancilla, face mea laganum!
Jag har sjukast drömmar. Det ligger i min natur att avsiktligt tolka felaktigheter fel.
0
0:17 < sphr> Raz^ jag spenderade 4h med att slita bort punghåren för hand

Permalänk
Medlem

visste inte att du lira på stormscale :>

vi fick ner Broodlord till 8% idag... :/ dör på söndag

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem
Citat:

njää har blacksmithing (inge skill alls) och AH har jag låtit bli nu i några levels

men finns det någon mobs som har bättre loot än rock elementals?
dom ska vara lvl 38-41 typ

EDIT: går sakta det här
min lilla logg:
21:00 34g 81s
21:48 36g 3s

Som druid gick det ganska fort att få pengar från rock elementals för mig... Men ett annat alternativ är att du dödar fire elements i arathi och sälja elemental fires och burning charm i AH + att du hittar säkert en hel del uncommon.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av plexx
.............................................................................................................

Druidbar http://ui.worldofwar.net/ui.php?id=639

tackar så mkt den är värdefull för en druid..

Visa signatur

q][0n^

Permalänk
Medlem

Ville han bara önska er lycka till eller vaddå? :S

Visa signatur

nex - violent death, slaughter, death

Permalänk
Medlem

seriöst jag fattar ingeting

Ser ingen Horde eller vad nu är :P.. Ps shit vilket rörigt interface du har... EN fråga vilken addon kör du för att få tiden på "casting" baren :)=

-----------------------

http://warcraftmovies.com/movieview.php

Fusken kommer mer o mer.. hoppas Blizzard är hårda som fan på detta och kickar ut dom direkt

Permalänk
Medlem

får inte upp nått när jag klickar på länken, bara en vit bild :/

Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av downup
seriöst jag fattar ingeting

Ser ingen Horde eller vad nu är :P.. Ps shit vilket rörigt interface du har... EN fråga vilken addon kör du för att få tiden på "casting" baren :)=

-----------------------

http://warcraftmovies.com/movieview.php

Fusken kommer mer o mer.. hoppas Blizzard är hårda som fan på detta och kickar ut dom direkt

en GM på besök

du länka till en tom sida

BTW! http://www.thottbot.org/?i=27628

fick jag av onyxia :>

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av downup
oj..

http://warcraftmovies.com/movieview.php?id=4771

...

Atwa den har droppat för mycket hoss oss så nu DE vi den

men idag var det jävligt lyckad drop hoss Onyxia
http://thottbot.com/?i=35886
http://thottbot.com/?i=27583
http://thottbot.com/?i=37617
http://thottbot.com/?i=27679
http://thottbot.com/?i=36048

Och huvudet

ingen needa den boken så vi rollade ut den, en rogue fick dne :>

Btw.

så nära

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Helsike va mycket prylar du har framme.

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem
Citat:

jag som lvl 39 kan inte döda en lvl 39 elite

EDIT: då var man lvl 40

Eeh, du har gått lite för långt

lvl 34-36 ogresen ska du döda

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FrOst I SWE

Att endast hålla aggro genom massiv crit finns inte, warriors ligger ljusår efter mages/motsv när de kommer till skada i instanser. Men det är strunt samma du är inte där för att dela ut dmg du ska ta den så andra kan göra sitt i lugn och ro.

Så som jag tankar för tillfället så om jag chargar in bland massa mobs så drar jag direct av ett "demoralizing shout" eller en whirlwind för att få någorlunda kontroll på mobsen och sen koncentrera mig på den svåraste av dem alla.

Sen är det bara spamma Sunder armor samt Revenge så ska det inte vara några problem med att hålla aggron.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av flaskis

Gör så också på min warrior. En warrior kan inte hålla agro av att bara göra skada. Tro mig, jag gjorde en scholo-run med en ms-crit warrior med reaper, och jag som hunter kunde ibland få agron.

Sen finns det mycket i protectionträdet som, förutom att hålla agron, finns där för att warriorn ska bli "segare" dvs inte få så mycket spike-damage, vilket alla priests gillar. Vår maintank i MC har någonstans runt 420-450 i defense, och jag har frågat en präst om huruvida han tycker att han är vs en arms/fury warrior som offtankar på t.ex sulfuron eller core hound packs. Prästen sa att han hatar att heala arms/fury warriorn, men tycker det är hur härligt som helst att heala MT:n, eftersom en heal sitter i längre på honom.

Nejnej, inte bara skada. Men det hjälper. På bossar som har agro-wipe (Onyxia, Ragnaros, Shazzrah, osv) är det _också_ viktigt att göra mycket skada för att hålla agro bra. Att just Protection-trädet är bättre för att hålla sig vid liv kanske stämmer, men det är gearet som är det viktiga. Våra MC-tanks har cirka 420-440 i defence och rejält med stamina. Båda kör Arms-build och ett par poäng i Protection och det fungerar hur bra som helst.

Och Frost, du kanske lirar Alliance? När vi brukar köra MC har vi flera dps-warriors som vinner damage över ett run från Lucifron till Majordomo om de har en shaman i gruppen med Windfury, jag är en bland dem. Det är kanske den största exploiten med Shamaner

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3070 :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Fractal Design R5
WiFi: 2x Alta Labs S24-POE :: 2x Alta Labs S8-POE :: 3x AP6 Pro :: 1x AP6W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kr^PacMan
Nejnej, inte bara skada. Men det hjälper. På bossar som har agro-wipe (Onyxia, Ragnaros, Shazzrah, osv) är det _också_ viktigt att göra mycket skada för att hålla agro bra. Att just Protection-trädet är bättre för att hålla sig vid liv kanske stämmer, men det är gearet som är det viktiga. Våra MC-tanks har cirka 420-440 i defence och rejält med stamina. Båda kör Arms-build och ett par poäng i Protection och det fungerar hur bra som helst.

Och Frost, du kanske lirar Alliance? När vi brukar köra MC har vi flera dps-warriors som vinner damage över ett run från Lucifron till Majordomo om de har en shaman i gruppen med Windfury, jag är en bland dem. Det är kanske den största exploiten med Shamaner

Jo, såklart att bra gear spelar roll. Tror vår MT och second MT har +def i allt förutom vapnet och bågen, möjligtvis någon ring eller trinket.
Vad är det för exploit du pratar om? Får alla i den gruppen med shamanen win(-d)fury?

Permalänk
Citat:

Nä lirar horde ja me, windfury är rätt najs ja..:D

Bästa critten för mig ligger i nuläget iaf strax över 3000 så visst går det att dela ut mycket dmg.

Visa signatur

De kan ta vår sömn och tvinga oss marschera men de kan aldrig ta våra baskrar!
" Warrior is a very gear dependant class, once they get their epics they're pretty much are a concrete wall with a bazooka"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av atWa
ingen needa den boken så vi rollade ut den, en rogue fick dne :>

Btw.

så nära

http://glamour.game-host.org/glamour/bilder/broodlord8.jpg

var nånstans är bilden tagen?

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem
Citat:

Så mycket till exploit är det ju inte då det fungerar som det är tänkt. Det blir ju väldigt bra skademässigt men Paladins är ändå bättre överlag än Shamans i MC, tyvärr för oss Horde.

Dock längtar man ju som Mage till de fixar den obalans som blivit mellan melee och casters då melee classes kan öka sin dps rejält med en enda item medan casters måste fixa +dmg på all sin gear och ändå inte får samma relativa ökning. Man är lite avundsjuk på t ex Arcanite Reaper och vill få något liknande själv. Största problemet i MC är väl dock att Curse of the Elements inte fungerar på Frost än (vilket de håller på att undersöka). När det kommer igång ska vi nog börja dela ut rejäl skada igen.

Permalänk
Medlem

nån som vet hur jag flyttar action barsen med nurfed?

EDIT: vill ha dom lite mera till vänster...

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flancen
var nånstans är bilden tagen?

Blackwing Lair ser det ut som.

Edit: Nån som varit på Darkmoon Laire än?

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C