Permalänk
Medlem

K750i: Ta bort vodafone-firmware

Hej.

Jag har beställt en K750i med Vodafone-abbonemang (porterat från Telia) och misstänker att jag kommer att få en trevlig Vodafone-infekterad lur med fula logotyper och menyer osv. Utsidan kan jag uppenbarligen inte göra något åt, men i dessa flashningstider kanske man skulle kunna återställa programvaran till SE-original? Är det så enkelt att man bara flashar in någon Sony Ericsson-firmware så är allt tiptop igen, eller är det mer komplicerat än så?

EDIT: Jag läste även någonstans att MP3-funktionen i telefonen på något sätt är begränsad, men hur vet jag inte. Kanske att man inte kan köra Mp3-ringsignaler eller liknande. Om detta stämmer, kan man även ta bort detta genom att flasha om till original-programvara (förutsatt att det senare är möjligt).

Tack.

Visa signatur

peace

Permalänk
Medlem

Du kan köra MP3 ringsignaler om dom har DRM skydd, och k750 är ju relativt ny, vet inte om det finns nån orginal firmware att få tag i än.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

låsa upp går: http://www.gsmteknik.se/product_info.php/cPath/26_33/products... frågan är om man kan göra det själv genom vanlig flashning, misstänker att det krävs lite mer

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

Uppgradera firmware kan man göra själv men att byta från Vodafone-specifik programvara till SE-standard innefattar tillgång till annan programvara (som GSMTeknik även säljer) samt kablar.

Permalänk
Medlem

gör det själv billigare med den kablen som följde med ...

borde gå och få bort vodafone möget med deras firmware ...

http://www.davinciteam.com/

Visa signatur

Steve Jobs: We're better than you are! We have better stuff.
Bill Gates: You don't get it, Steve. That doesn't matter!

Permalänk

har hört att det ska gå att göra mp3-filer drmskyddade med ett program!! Har för mig att SE hade lagt ut det på sin hemsida men fick för mycket kritik så de tog bort det......

Visa signatur

Our life is what our thoughts make it

Permalänk
Medlem

Finns iaf att tanka på dc. Kom inte ihåg vad det hette dock

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk

Vodafone är ren ondska! Flickan har vodafone interface på sin k700:a och mp3-spelaren är som sagt begränsad såsom att du inte kan använda mp3:låtar du lägger in som ringsignaler m.m.

Men laddar man hem mp3 ringsignaler från vodafone så går det utmärkt att använda dem.

Visa signatur

De kan ta vår sömn och tvinga oss marschera men de kan aldrig ta våra baskrar!
" Warrior is a very gear dependant class, once they get their epics they're pretty much are a concrete wall with a bazooka"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av stiligamannen
har hört att det ska gå att göra mp3-filer drmskyddade med ett program!! Har för mig att SE hade lagt ut det på sin hemsida men fick för mycket kritik så de tog bort det......

Sony Ericsson Digital Right Manager Packager heter programet, och det funkar kanon...
Jag använder det själv, eller jag använde det själv innan får att kunna ha Mp3 som rignsignal på min då Vodafone infekterade K700i, jag har gjort en unbranding på GSMTeknik.se och nu är telefonen så grymt mycket skönare.

Här kan du tanka ner programmet, jag hoppas inte det finns massa olagligt material på den sidan, för då ber jag så hemskt mycket om ursäkt...

I annat fall finns mjukvaran på SE´s hemsida.

Permalänk

Om man köper telefonen med vodafone abb på el-giganten får man då massa äkliga vodafone loggor på den eller är den original utseende?

Visa signatur

Philips 273E | Gigabyte MA770-UD3 | Phenom II 940BE@3.4Ghz | OCZ Vendetta 2 | 2x2048MB Corsair XMS2 | Radeon HD4770 512MB | Antec P180B | Corsair Powersupply 520W | Logitech MX1100 | Logitech Illuminated | Logitech Z-2300

Permalänk
Medlem

Jag hatar Vodafone. Vad är det för sätt att skicka ut brandade mobiler till intet ont anande konsumenter som förväntar sig vad de ser i TV-reklamen. Jag har länge kännt till att Vodafone slänger på fula klisterlappar på sina skal, men jag tycker att de har gått för långt i och med våldtäkten på K750i (grått skal, vodafonemenyer, MP3-begränsningar och annat mög).

Hata Vodafone. Ska köra på Telia i fortsättningen - de är dyra, men man kan i alla fall lita på dem.

Permalänk

Ok nu passar kanske inte denna frågan in i denna tråden men orka göra ännu en K750 tråd, så om man köper med Telia abb så är den i original utseende?

Visa signatur

Philips 273E | Gigabyte MA770-UD3 | Phenom II 940BE@3.4Ghz | OCZ Vendetta 2 | 2x2048MB Corsair XMS2 | Radeon HD4770 512MB | Antec P180B | Corsair Powersupply 520W | Logitech MX1100 | Logitech Illuminated | Logitech Z-2300

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cyberfrog
Ok nu passar kanske inte denna frågan in i denna tråden men orka göra ännu en K750 tråd, så om man köper med Telia abb så är den i original utseende?

Ja Telia har inte börjat med sådant skräp.... än iallafall

Visa signatur

peace

Permalänk
Medlem

har en vodafone k750i och jag kan leka med mp3 hur jag vill iaf

Visa signatur

i5-4690K @ 4.5ghz/ 8GB / 250GB SSD / GTX 970 / Win 10

Permalänk
Medlem

det är bara att flasha om med en annan mjukvara, se länkar i dne andra k750 tråden.

ni kan även tästa att flasha om den till en w800 ^^

Visa signatur

Ingenting bara fungerar, det går att gräva i precis alla settings.

Permalänk
Medlem

Hur flashar man om k750 live till en orginal k750i? och vad ska jag använda för program för att flasha?

/

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Intel Core i5 2500K | Gigabyte P67A-D3-B3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | EVGA GeForce GTX 560Ti 448 Core FTW | Samsung SSD 830-Series 128GB

Permalänk
Medlem

för att byta ikoner och tabort vodafone helt från mobilen (måste låsa upp mobilen om du ska ta bort vodafone) så kan du använda dig av detta programmet: http://www.davinciteam.com/index.php?page=latestnews

jag har testat det och lyckats byta ikoner till SE org. men när jag skulle flasha om den till SE org från vodafone så gick det ingen vidare. för att kunna flasha om den så måste man låsa upp den först och det vete fan hur man gör

Permalänk
Medlem

jag lyckades byta språk vid davinciteam.com, 9euro kostade, bra och smärt fritt :).

om ni inte kan, så kan ni ju alltid maila de,

Visa signatur

------------

Permalänk
Medlem

nu har jag iof uppdaterat min mjukvara (K750i) på SE hemsida och min telefon kommer inte från vodaphone. Är det inte bara för er som har vodaphone tjafs att gå in på SE hemsida och uppdatera mjukvaran, eller försvinner inte spärrarna endå?

Visa signatur

Battlefield: sscrappyy

Permalänk
Medlem

Det är tyvärr priset man får betala för att få en "billigare" telefon, att den är stenhårt styrd av operatören. Vodafone är INTE unika i detta fall(även om de har gått längst i "brandingen"). Tre, Telia och Comviq ser också till att låsa sina telefoner. Själv hatar jag telia och deras ockerpriser, Comviq för deras undermåliga kundtjänst och Tre har jag inte testat än(känns som att det kvittar också).

Visa signatur

aver

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av toffe
nu har jag iof uppdaterat min mjukvara (K750i) på SE hemsida och min telefon kommer inte från vodaphone. Är det inte bara för er som har vodaphone tjafs att gå in på SE hemsida och uppdatera mjukvaran, eller försvinner inte spärrarna endå?

noop det hjälper inte. måste låsa upp telefonen för att kunna flasha om den till se org

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aversjö
Tre, Telia och Comviq ser också till att låsa sina telefoner. [/B]

men det är ju inte på samma sätt. Vodafone ändrar ju massor med grejer, menyerna ser annorluna ut, ibland har de speciella knappar för vodafone Live! osv. Jag har köpt en k700i med comviq knock-out. Ingenting är låst mer än att mobilen är låst till comviq, dvs inga mp3-spärrar o dylikt som vodafone har : )

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro Ax] [AMD Ryzen 5600X] [Noctua NH-L12S Ghost S1 Ed] [Asus GTX 1080 STRIX 8 GB] [32GB HyperX Fury RGB 3600 MHz] [2x WD Black SN750 1 TB NVME] [Corsair SF750] [Loque Ghost S1 MK3] [Synology DS212 2x2 TB NAS] [2x Mackie HR624] [LG Ultragear 27GP850 27" IPS] [TOFU 65% ALU, Zealios V2] [Glorious Model O White] [Epos H3PRO]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ksw
det är bara att flasha om med en annan mjukvara, se länkar i dne andra k750 tråden.

ni kan även tästa att flasha om den till en w800 ^^

haha en k750 som tror att den är en w800
står det att det är en w800 i menyn oxo?

Permalänk
Medlem

blupblupp, Jag är mycket medveten om att vodafone har en j-vla massa hyss för sig när det gäller spärrar och är värst av alla operatörer. Det handlar bara om att de vill tjäna stålar på ringsignaler. Ja jag har vodafone själv, min S65 är dock olåst, men min fru har en F500i så jag vet vad det innebär med en låst telefon.

Visa signatur

aver

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2bias
haha en k750 som tror att den är en w800
står det att det är en w800 i menyn oxo?

Det är inget speciellt ovanligt att göra så, jag gjorde nåt liknande med min T610 med spräckt skärm. Bytte skärmen till en för en T630 (olika skärmar, T630 har en bättre) och mjukvaran. Fast det kvittar nu, den har pajat, igen ;). Det enda som skiljer en W800 och en K750 är att de har olika skal och programvaror, och ja, det står i menyn att det är en W800 när det egentligen är en K750, det gör det på min med (T630, inte W800).

Visa signatur

Läser nån verkligen det här?

Permalänk
Medlem

har låst upp min vodafone K750i & gjort om den till en W800i hos mumien skitnöjd iaf

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X | Asus ROG Strix X570-F Gaming | G.Skill Trident Z Neo 3600mhz 32gb DDR4 | 250+500gb Samsung 960 Evo | XFX Merc 310 RX7900 XTX 24gb Black Edition | Asus ROG Thor II 1200w | Asus Helios Gx610 | Asus Ryujin II 360 | Samsung Odyssey Neo g9

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Intel Core i5 2500K | Gigabyte P67A-D3-B3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | EVGA GeForce GTX 560Ti 448 Core FTW | Samsung SSD 830-Series 128GB