F.E.A.R.-demo på fredag

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av King-eleN
Inte skrajja....

Så om T-Unit hade suttit ENSAM HEMMA.. kl 3 på natten...alla lampor släckta och med hörlurar... tror du inte han hade pissat på sig???
Ärligt asså.... tror du inte ??

Nej bara för att du skulle göra det är det inte säkert att andra gör likadant

Visa signatur

Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Zowie XL2546k | Sony A90J

Permalänk
Medlem

Finns det möjlighet och spela över internet? i så fall hur?

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

SHIT... SHIT vad jag blev rädd för "stegen scenen".

Visa signatur

i5-4200u 1,6ghz|8gb ddr3|GT750m 4gb

Permalänk
Medlem

Fy fan va bra spel, slår hl2 och doom3 på allting.

Riktigt skön AI och grafiken är underbar.
Monolith har verkligen lyckats :).

Flyter på helt ok på max , utan AA och AF, går lite segare i stider fast det är helt spelbart.

xp2800, gf6600 gt, 1gb ram.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wushu
SHIT... SHIT vad jag blev rädd för "stegen scenen".

Äsch då, bara en mysig känsla längs ryggraden Spelet flöt på helt okej med min dator.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mytos
Spelet funkar inte på min dator, får bara svart skärm..inget händer

samma sak har nyaste omega drivers

Visa signatur

Jah Guidance.

Permalänk

Hur fan kan ni bli skrämda av det här? Det var ju bara larvigt. Spela Alien vs Predator som marine (eller AvP2 men det är inte lika läskigt) så får ni se vad skräck är.

Permalänk
Avstängd

man rös till lite när man såg ungen men knappast läskigt så att man inte vågar spela det

ser ut att bli ett jävligt bra spel dock

Permalänk
Medlem

8 av 10,spännade,härlig atmosfär,stör mig dock på att se hur kulorna flyger iväg när man skjuter;)

Visa signatur

A8N-SLI Deluxe,fx55,4*512 corsair xl pro, Gainward GeForce 7800GTX 256MB 2xDVI PCI-Express,"U/3500PCX XP GS"ViVo,470MHz,Viewsonic 19'' TFT VX924 - Svart (4ms), 36gb raptor som sys disk,120 gb maxtor som slav,antec neopower 480w.waterchill på cpu o gpu 3dmark 05:8309

Permalänk

Det jag sett hittills av spelet verkar mycket lovande. Man är definitivt "on edge" hela tiden, med skuggorna, musiken, ljudet och skrämseleffekterna. Gillade också de smarta fiendena, som tar skydd, kallar på förstärkning, kastar granater, etc. Man lär nog få fullt upp på de högre svårighetsnivåerna. Sköna vapen också. Sen flyter spelet som en dröm i 1280x? med "High" i settings (har inte testat någon annan resolution). Det blir nog ett köp, när det kommer ut.

Permalänk
Medlem

Känslan gick lite förlorad. Hör en en massa sprak när jag spelar och rösterna funkar inte :(. Eller det kanske skall vara så? Spelar vidare först när jag ordnat det.

Permalänk
Medlem

Har kört igenom de korta demot nu. Riktigt kul spel, gillar effekterna.

Först när man började och han vankade fram när man gick så trodde man inte de var sant, och att träffa folken verkade vara omöjligt men efter att ha kört lite så vände man sig och jag gillar de.
Gillar även gubbarna som gömmer sig och smyger. Detta gör att de är svåra att klara och de gör bara spelet bättre.

Gillar även den lilla flickan som kommer fram bakom en vid stegen och gubben där nere. Kändes mer som en rysning än skräck. Gillar de.

De lite sämre är ljudet enligt mig, känns lite klent på nått sätt. Får hoppas att de fixar till de men de är nog föga troligt.

Nä detta blir nog ett spel som man får köpa. De var ju ett sånt spännande slut

Permalänk

Jag tycker att det fattas synlig rekyl på automatvapnen, ser lixom inte ut som han skjuter....
Tycker spelet är jävligt kantigt också, har testat med diverse inställningar men det är ändå väldigt mkt tearings, om man jämför det med tex doom 3 som knappt har några jaggies alls oavsett upplösning så har det här massor imo.

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | ASUS Maximus Gene V | Intel Corei7 2700k @ 4.5 GHz | EVGA GTX 680 2GB | Corsair Low-Profile 8Gb | Corsair Force GT120 | Hitatchi 1TB | Seasonic X-560

Permalänk

Hade 40-50 fps på min dator med alla inställningar på maximum och 4x AF på 1280*960 (A8N sli-deluxe, winchester 3000+ @ 2600mhz, 1gig ram, överklockat x800xl). En väldigt konstig bugg jag hade var att när jag quickloadade så sjönk fpsen till 25, sen när man kom till ett nytt område, då for den upp till 40-50 igen. Nån som fick liknande bugg?

Grymt bra spel för övrigt, tycker de verkligen lyckades med stämningen, och skrämselmomenten passade in bra i spelet.

Visa signatur

VD för Glowpad UF

Permalänk
Medlem

Inte så mycket man kan säga när man har 10-20 fps på de flesta ställena. (uppåt 50 på vissa men väldigt sällan)

Snyggt var det men jag fick inget ljud heller. Ska prova ställa om till 2.0 högtalare sedan.

Snyggt? Ja. Nästan lte överdrivet med bumpmapping och pixelshader på varenda vägg. Men snyggt är det ju

Visa signatur

Intel Core i7 965 EE @ 4 GHz
Foxconn BloodRage X58
ATI HD 4870 + Accelero S1 Rev2 + 2st Zalman 120mm

Permalänk
Medlem

Fan...jag lyckas inte ändra upplösning till 1280x1024, det finns inte att välja där man ska ändra upplösningen. Någon som vet hur man ska göra?

Visa signatur

- AMD 2500+ @2,41Ghz - ABIT Nf7-s - Leadtek GeForce 6800GT 256mb - 2x TwinMOS 512mb - 2x IBM 120gb + 1x Seagate 200gb hdd - Hyundai L90D+ 19" TFT

Permalänk
Medlem

någon som vet hur man ska göra för att få spelet att flyta i 1280 med min dator?
antingen så ljuger folk här om prestandan i spelet på sin dator..
eller så är det jag som är överkänslig.... allt ska flyta perfekt annars blir jag helt galen...

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Inaktiv

Fyfan säger jag bara.! dem har verkligen lyckats göra de dem sa i trailen!

jag rys i hela kroppen omg. ville inte ens titta ett tag haha. grafiken såg mkt bättre ut en på mp demot oxå. detta spel kommer garanteras köpas

ryser fortfarande haha

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nordblom
Jag tycker att det fattas synlig rekyl på automatvapnen, ser lixom inte ut som han skjuter....
Tycker spelet är jävligt kantigt också, har testat med diverse inställningar men det är ändå väldigt mkt tearings, om man jämför det med tex doom 3 som knappt har några jaggies alls oavsett upplösning så har det här massor imo.

Jag tror du har glömt en liten detalj, finns en inställning som kör texturerna i halv upplösning. Jag gjorde misstaget att aktivera det först, såg bedrövligt ut.

Permalänk
Medlem

stängde jag av "SHADOWS" var spelet mycket rappare..

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mytos
Nej bara för att du skulle göra det är det inte säkert att andra gör likadant

Mm eller hur.... och jag heter King Kong

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _baRRy_
någon som vet hur man ska göra för att få spelet att flyta i 1280 med min dator?
antingen så ljuger folk här om prestandan i spelet på sin dator..
eller så är det jag som är överkänslig.... allt ska flyta perfekt annars blir jag helt galen...

Jag har en dator som liknar din, eller samma gpu ( leadtek 6800Gt @ ultra ) men sämre cpu ( s754 3000+ @ 2,25ghz ) jag är väl ganska känslig men efter lite pillande fick jag spelet klart spelbart i 1280 med allt maxxat och 8xAF ( ingen AA ). Kollade FPS med fraps och det snittade runt 40fps i strider kunde jag se hur den sjönk till låga 20 men det var under slowmotion momenten så det märktes inte alltför mkt.
Jag vet inte riktigt hur jag gjorde för först flöt spelet skit för mig, men sedan gick det bättre och bättre....

Juggernaut: Jag kör inte med det på, tycker det är kantigt ändå, antar att det beror ju hur spelet renderar shadersen...

Sedan ett tips är att stänga av slowmotion effects under game menyn, tycker spelet blev mkt läckrare då och man såg detaljerna mer under slowmo sessionerna.

Någon som har fusk btw, typ oändligt slowmo, alla vapen eller ngt i den stilen ?

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | ASUS Maximus Gene V | Intel Corei7 2700k @ 4.5 GHz | EVGA GTX 680 2GB | Corsair Low-Profile 8Gb | Corsair Force GT120 | Hitatchi 1TB | Seasonic X-560

Permalänk
Medlem

Detta är det enda FPS som imponerat på mig denna generation.

Permalänk

Söker också fusk, skulle va kul med oändlig slowmo. ^^

Visa signatur

VD för Glowpad UF

Permalänk
Medlem

lol, när jag tog quit ifårn spelet så startade datorn om, hur i h kan någe sådant hända

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Medlem

efter att ha spelat om demon 2 ggr så blev det trist =P

Visa signatur

I5 2500k@4,6ghz 8gb ram, 6950 Asus Directcu II Fractal design define r3, Corsair h60.
Microsoft sidewinder 4, Logitech mx518, Benq 24", Beats by dr.dre Studio edition.
PSN: Sazern

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av VHS
Känslan gick lite förlorad. Hör en en massa sprak när jag spelar och rösterna funkar inte :(. Eller det kanske skall vara så? Spelar vidare först när jag ordnat det.

Lyckades få bort bruset, stängde av hårdvaruacceleration under ljudinställningarna i kontrollpanelen.
Blev lite besviken på skräckdelen, inget speciellt. Till och med Doom 3 är mer skrämmande

Permalänk

En grej jag tänket på ang. iställningarna, om man ställer in eax hardware mixing och allt det där, blir spelet mer krävande ?
För det hanteras ju av ljudkortet så det borde väl inte bli så ?

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | ASUS Maximus Gene V | Intel Corei7 2700k @ 4.5 GHz | EVGA GTX 680 2GB | Corsair Low-Profile 8Gb | Corsair Force GT120 | Hitatchi 1TB | Seasonic X-560

Permalänk
Avstängd

Jag lät datorn stå över natten för att ladda hem fear demot (fear_spdemo_en), sen nu idag så är den ju färdig, fast den vill inte öppna sig, jag restartade om datorn också men det händer inget, vet någon vad man kan göra åt det?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _baRRy_
stängde jag av "SHADOWS" var spelet mycket rappare..

Det gjorde jag med. Då kunde ja köra allt på max på 1024 iaf. Nästan hackfritt Tack för tipset!