Ha koll på mina DVDfilmer program

Permalänk

Ha koll på mina DVDfilmer program

Finns det något bra program där man kan lägga in alla sina DVDfilmer på så att man har bättre koll på dom.

Man ska kunna söka på filmerna och kunna lägga in dom i sitt eget arkiv. Sedan ska man också kunna få fram information om man trycker på sina filmer i sin lista.

Skulle kunna googla efter det, men att ladda denna sida "Skriv ett nytt inlägg" tog typ 5-6min med mitt modem som börjar bli lite trött.

Visa signatur

Någon som säljer ett extern 56k modem för 500:-? Skicka ett PM

Permalänk

Bra ide skulle också vilja ha något liknande, använder mig för tillfället av notepad

Permalänk
Gäst

Enkelt och simpelt.
Microsoft Access

Skapar några bra databaser över ditt sortiment.

Permalänk
Medlem

Det allra bästa programet som finns ute är Movie Collector.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Visa signatur

ASUS Prime RX 9070 XT 16GB OC | AMD Ryzen R7 5700X3D | Noctua NH-D15S | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury 2x16GB 3600 CL 16 Renegade | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Corsair Frame 5000D | Xiaomi G34WQi | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair HS65 |

Permalänk

Notepad är lite väl hardcore i detta fallet

Visa signatur

Någon som säljer ett extern 56k modem för 500:-? Skicka ett PM

Permalänk
Geeks
SweClockers

www.dvdforum.se har en sån funktion som är extremt populär. Helt gratis och dessutom online.

http://www.dvdforum.nu/?act=tra

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet 1–3 » SweClockers chefredaktör 2007–2015 (Team Jonas, Emil, Jacob och Ytterberg)

Permalänk
Medlem

Skriv ett eget

Visa signatur

[[ CPU: P4 3 ghz @ 3,4 ghz, socket 478 ]] [[ Mobo: ASUS P4C800-E Deluxe ]] [[ 3*512 mb, pc3200 ]] [[ 2 * 120 gb S-ata, 1 * 200 gb IDE ]] [[ Asus 9600SE ]] [[ Logitech Z-5500 ]]

Permalänk
Medlem

dvd profiler använder ja enkelt o bra

Permalänk
Medlem

Re: Ha koll på mina DVDfilmer program

Citat:

Ursprungligen inskrivet av JurgenDirect

Skulle kunna googla efter det, men att ladda denna sida "Skriv ett nytt inlägg" tog typ 5-6min med mitt modem som börjar bli lite trött.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av xphaze
www.dvdforum.se har en sån funktion som är extremt populär. Helt gratis och dessutom online.

Onlinedatabaser måste verkligen uppskattas om man sitter på modem, right?

Visa signatur

"Bästa sättet att få ett arbete att verka svårt, är att skjuta upp det" - Winston Churchill

Permalänk
Medlem

Re: Re: Ha koll på mina DVDfilmer program

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smewt
Onlinedatabaser måste verkligen uppskattas om man sitter på modem, right?

Jo.
Jag har över 200 filmer, men det tar ändå bara ca 1mb med all datan.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag vet att det finns/fanns ett program som hette någonting med ADC (Advanced disk catalog). Det var kanon för musik/film samlingar jag hade förr. Det bör funka även för dvd filmer.

Visa signatur

xciso

Permalänk
Medlem

Jag kör HTML-fil med direktlänkar till IMDB. Perfekt att maila till folk som undrar om man har något sevärt.

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk
Avstängd

MOVIEORGANIZER.COM, ingen mer behöver svara! länkat till imdb.com osv.

Permalänk
Medlem

http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload5/utlan.exe

Inte riktigt alla funktioner som du ville ha, men det finns iaf en på forumet som har uppskattat det

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem

http://www.deepcoldsoft.com/hamster_swe/hamster.html

Väldigt lätt program. En vän till mig kör med det och det funkar kanon enligt honom om man nu istort sätt bara ska hålla koll på vilka filmer man har

Permalänk
Medlem

Själv har jag en Databas i MySQL med ett webbgränsnitt. Kan enkelöt söka med hjälp av SQL querys via en PHP sida.

Visa signatur

Intel Core i7 965 EE @ 4 GHz
Foxconn BloodRage X58
ATI HD 4870 + Accelero S1 Rev2 + 2st Zalman 120mm

Permalänk

Du kan ju lägga till filmerna du har till My Movies på IMDb och sen flytta dem till kategorin DVD, VHS osv. Så gör jag och det fungerar bra här.