Muskampen 2025 är igång! Varje dag 19:00
Permalänk
Medlem

Problem med Azureus och DC++

Hejsan! På senaste tiden så har jag fått lite problem när jag använder Azureus. Jag sitter på en telia 8/1 lina med en Dlink DSL-G604T router och trådlöst nätverk på 54mbit/s.

Har öppnat porten 4882 för Azuereus samt 1412 för DC++ och allting funkar fint men så fort jag laddar ner så blir all min surfning hur seg som helst, även internt dvs om jag går in på routerns sida. Hastigheten kommer nästan aldrig över 125-150 i Azuerus. När jag använder DC++ så får jag bra hastigheter men min dator tappar kontakt med routern några gånger i timmen och detta är väldigt irriterande.

Att ladda ner från FTPs eller HTTP funkar hur fint som helst och jag får fina hastigheter utan problem. Alla inställningar är rätt och windows brandvägg är avaktiverad. Kör WEP 64 bitars kryptering på nätverket, är det detta som slöar ner? Mitt trådlösa nätverkskort går på USB 2.0, kan detta slöa ner?

Permalänk
Medlem

Du får begränsa din utgående traffik går att göra i Azureus under Tools / Options / Transfer menyn. Jag gissar att du även har problem med hög ping etc.
Att du kör trådlöst bör inte påverka din hastiget märkbart.

Permalänk

hmmmmm. vad jag vet får man inte diskutera "olaglig" nedladdning här inte sant

Visa signatur

Dator: Intel 3.2Ghz socket 775, 1x 1024mb corsair ddr2, 256mb Sapphire Radeon x600 pci express, Abit aa8xe moderkort. Maxtor 200GB S-ata hårddisk. 4 80mm och 1 120mm fläktar.
Viewsonic 17" tft skärm Tsunami 5.1 ljud

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av strider 90

Han skriver ingenstans att han laddar ner warez eller dyligt. Han kanske tankar linuxdistar i torrenter och han kanske tankar semesterbilder genom DC.

Visa signatur

Citera.mig.för.svar.][resaomkring.blogspot.com][ Intel I5 2.66GHz.4GB DDR3.ATI HD4670][ @Twitter
'We would like to see most of the human race killed off because it is unworthy, it is unworthy of the gift of life' - Behemoth - Antichristian Phenomenon.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av strider 90

Störigt att polisen reagerar innan ett brott begåtts *fnys*

I samma andetag så erkänner jag att jag använder DC och dylikt för allt möjligt, mest linuxdistar och semesterbilder

Visa signatur

http://profanity.kicks-ass.net
Linux är och förblir skit, så länge som Linux-communityn uppmuntrar varandras framsteg i en kodsträng och inte i användarvänlighet.

Permalänk
Medlem

Jag har inga pingproblem och det spelar ingen roll om jag begränsar min upload/download till 20, så fort jag drar igång azuereus blir hela uppkopplingen seg och jag tappar kontakt med routern stup i kvart. Har testat med UPnP, använt andra portar, testat vartenda inställning i router och bytt firmware, inget hjälper.

EDIT: inget warezskitsnack tack, vad jag tankar ner är min ensak, denna tråd skapade jag för att någon vänlig själ kanske har lust att hjälpa mig med mitt problem och inte för att folk skulle börja tjafsa om vad dom TROR att jag laddar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av p00tie
Jag har inga pingproblem och det spelar ingen roll om jag begränsar min upload/download till 20, så fort jag drar igång azuereus blir hela uppkopplingen seg och jag tappar kontakt med routern stup i kvart. Har testat med UPnP, använt andra portar, testat vartenda inställning i router och bytt firmware, inget hjälper.

EDIT: inget warezskitsnack tack, vad jag tankar ner är min ensak, denna tråd skapade jag för att någon vänlig själ kanske har lust att hjälpa mig med mitt problem och inte för att folk skulle börja tjafsa om vad dom TROR att jag laddar.

Håller med, får en känsla av att "poliserna" som härjar i vissa trådar är grova lagöverträdare själva som får en kick att att rikta misstankar åt höger och vänster.

Visa signatur

http://profanity.kicks-ass.net
Linux är och förblir skit, så länge som Linux-communityn uppmuntrar varandras framsteg i en kodsträng och inte i användarvänlighet.