Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av djonn
Angående försvunna fält så har tre av mina spontant avlidit sedan jag planterat dem. En tanke jag haft är att det inte är en terrorist som vi måste utkalla jihad mot, utan att frön av dålig kvalitet kanske självdör efter ett tag. Några tankar kring detta?

Jag vet inte, men jag testade att skörda en plätt jag sått för tidigt och då dog den.

Visa signatur

4670K@4.4, GTX760-DC2OC-2GD5, Z87I-PRO, 8GB RAM (CML8GX3M2A1600C9), Seasonic G-550 550W

Permalänk
Medlem

Det har vart en jäkla dimma länge, ser inte händerna framför sig

Visa signatur

Dator: Antec P183, ASUS M4N72-E, AMD PhenomII X4 940 3GHz BE, 4GB DDR2, Gigabyte GeForce 260+
Kamera: Canon 80D, 10-22/3.5-4.5, Tamron 90/2.9 Macro, Speedlite 430EX II
Media: Playstation 4, Google Nexus 6p

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elite
Det har vart en jäkla dimma länge, ser inte händerna framför sig

http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload1/foooog.jpg

extremt jävla jobbigt väder.

Permalänk
Medlem

Haha trodde det var nått fel på grafiken, men det ska vara så dimmigt lr?

btw har vi nån irc kanal?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Payn3
måste man gå runt kullen? jag tar mig inte över den

Om det är kullen på min bild (stora röda pilen) så är det bara att vänta till din gröna mätare är på Max. Om du är mycket skadad (röda fält) blir det jäkligt svårt eller kanske omöjligt.
Men annars så är det bara att gå vanligt så långt upp det går och sedan klättra, brukar klara det när man vilat lite.

Och jag håller med Inventor, även om ledarna (kanske bara jag just nu:p) står och skriker så är det endå 100 saker att göra konstant och frågor. Jag säger inte att det är medborgarnas fel utan jag känner bara personligen att om jag ska orka spela och försöka organisera så måste alla bli mer självständiga. Inte så självständiga att någon av oss bryter mot reglerna men så vi ledare inte behöver svara på allt utan man kan fundera själv. Det här är jäkligt svårt eller helt omöjligt för nya spelare och det kan jag förstå. Men de som varit i byn ett tag borde fundera lite mer ibland. Jag hoppas ingen tar åt sig för mycket men jag har fått kanske 10-15 frågor dagligen om vad för saker som behövs, mitt tips till er alla (som jag även själv brukar göra) det är att gå och kolla i Lagret. Finns det sten? Finns det träd? Vad behövs? Saknas något verktyg? Vad kan jag göra när jag vet det här? Jo hämta det som saknas. Försöka snickra ihop verktyget som saknas. Vid det här laget tycker jag faktiskt att alla som inte är nya i staden borde veta hur tankesättet går för att göra verktyg som man inte har den blekaste aning om hur man gör. Om man ändå inte kan klura ut hur fasen man gör ett speciellt verktyg så säger jag, Prova! Det kan inte gå mer fel än fel och då är det bara att börja om.

Angående husen så är min helt personliga uppfattning att vi ska göra som Jorin (Allexz) säger och försöka fixa odlingar där vi tänkte göra hus. För om vi gör det får vi alla odlingar samlade istället för att sedan när vi skulle ha byggt hus där behövt placera odlingarna på en helt annan plats. Hus tycker jag vi ska utvidga staden mot Inf´s håll. Vi behöver inte köra över Inf men med tanke på att vi är 20pers och han är en och har byggt nära vår stad som han inte vill tillhöra (Vi är för kommunistiska ) så får han faktiskt acceptera det. Vill han vara helt självständig kunde han byggt en jävla bit ut i skogen. Jag tror han vill (när attacken kanske kommer) ta skydd istället för att stå med fienden utanför muren. Det är bara att hoppas fienden inte kommer snart

Permalänk

När jag verkligen vill spela ett spel så...

----------------
Running autorun.bsh
Sending login..
java.net.ConnectException: Connection timed out: connect
at sun.nio.ch.Net.connect(Native Method)
at sun.nio.ch.SocketChannelImpl.connect(Unknown Source)
at class.fB.<init>(SourceFile:47)
at class.aW.<init>(SourceFile:39)
at class.db.d(SourceFile:261)
at class.db.a(SourceFile:311)
at com.wurmonline.client.WurmClient.a(SourceFile:1056)
at class.cd.a(SourceFile:54)
at class.ec.run(SourceFile:72)
at java.lang.Thread.run(Unknown Source)

--------------------------------------------------------
Failed to connect to the server
--------------------------------------------------------

kul eller hur?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KlockreN
Haha trodde det var nått fel på grafiken, men det ska vara så dimmigt lr?

btw har vi nån irc kanal?

Dom som håller på att göra spelet vill väl göra det så verkligt som möjligt och ibland blir det ju så dimmigt

#swecbyn @ quakenet är kanalen..

Visa signatur

Dator: Antec P183, ASUS M4N72-E, AMD PhenomII X4 940 3GHz BE, 4GB DDR2, Gigabyte GeForce 260+
Kamera: Canon 80D, 10-22/3.5-4.5, Tamron 90/2.9 Macro, Speedlite 430EX II
Media: Playstation 4, Google Nexus 6p

Permalänk
Medlem

Verkligt som möjligt?

Jag saknar en strippklubb eller typ ett lusthus

PS. Ses ikväll i byn, hoppas jag kan lära mig att bidra med något.

Visa signatur

http://wurmonline.com - Live your life like you want it.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robfox
Verkligt som möjligt?

Jag saknar en strippklubb eller typ ett lusthus

PS. Ses ikväll i byn, hoppas jag kan lära mig att bidra med något.

Jag "råkade" dra en /gofemale när vi tog kort (och man kan inte "gomale" sen efter det) så om ni bygger mig ett lusthus och ger mig saker så går det nog att fixa

Jag tycker att vi ska ha en "gruppchef" som tilldelar arbetet till alla medborgare som frågar. Slipper man gå runt i 5-10minuter och titta över allt om vad som behövs göras. Det behöver inte ens vara ledarna som säger det, om jag behöver hjälp med att hämta sten/bygga mur så kan jag be personen i fråga att hjälpa mig. Mycket mer effektivt tycker jag.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Majestic XII

Jag tycker att vi ska ha en "gruppchef" som tilldelar arbetet till alla medborgare som frågar. Slipper man gå runt i 5-10minuter och titta över allt om vad som behövs göras. Det behöver inte ens vara ledarna som säger det, om jag behöver hjälp med att hämta sten/bygga mur så kan jag be personen i fråga att hjälpa mig. Mycket mer effektivt tycker jag.

Tycker jag låter som en bra ide, anmäler mig som frivillig.

Permalänk
Citat:

Jag "råkade" dra en /gofemale när vi tog kort (och man kan inte "gomale" sen efter det) så om ni bygger mig ett lusthus och ger mig saker så går det nog att fixa

Ser du ut som en tjej i spelet eller?

Visa signatur

I'm a tank! I tank stuff, I'm not paid to understand your job!

Permalänk
Medlem

Snart framme vid er by! Heter VHS ingame så slå inte ihjäl mig när jag kommer

Permalänk

Jag har gått 2km nu, är framme om högst fem minuter.
synd att det är rak skog, hade gått 50% snabbare om vi fixade lite vägar...

fast finns det inte stor chans att någon idiot går omkring och förstör, om jag t.e.x gör sista 750M?

Många har problem med det där berget. kanske hugga ner allt, sedan bygga en väg mot swecbyn?

Jag är med om det behövs.

vi behöver VERKLIGEN en gruppledare, jag är snart framme och jag kommer då att fråga dumma frågor om vad jag ska göra.

EDIT: jag har hittat två Wooden Shield, ska jag ta med dom?
jag gör det, jag är bara några hundra meter ifrån byn tror jag. 2,6km här

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

jag kommer in nu, har vi nån kock inloggad? för det är svårt att hugga ved på tom mage.

EDIT: hepp nu nrä jag loggade in med snakedad så hamnade jag i newtown vilket sög rätt hårt.

Visa signatur

Det var High noon. Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät.
-haxorn

Permalänk
Medlem

Hej,

Har följt tråden och har tänkte att prova detta när jag har tid senare i veckan. Så ser ni någon som kommer som heter tischan så är det jag.

Jag har ett förslag som kanske kan hjälpa till att lösa ledaranas problem. Gör en lista på det som behövs göras nu för att förbättra byn och posta den här. Folk kan då av fri vilja välja vad de vill göra och kan även ge förslag på nya. Om ingen vill göra det som postas så kan det vara så att ledaran har prioriterat fel saker enligt byn och nya saker behövs kanske komma upp på listan.

På detta sätt får man ett realtivt fritt system, fast med en viss stryrning. Det blir även lättare för nya eftersom man då får en aning vad som kan tillverkas/göras och då har lättare att prova sig fram.

/tischan

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av snakedad
jag kommer in nu, har vi nån kock inloggad? för det är svårt att hugga ved på tom mage.

EDIT: hepp nu nrä jag loggade in med snakedad så hamnade jag i newtown vilket sög rätt hårt.

Ja, tyvärr. Nya karaktärer startar alltid i New Town tydligen. Likadant om du dör så spawnar du i New Town. Så har jag hört iaf Nåja, klätterskillsen ökar ju.

PS. Nu får dom koppla upp wikipedian för Wurms snart, som newbie fattar man ju knappt nada.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

jag loggade ut med min karaktär i swecbyn...
när jag loggade in idag så är jag i newtown.

Visa signatur

Det var High noon. Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät.
-haxorn

Permalänk

snakedad - måste varit en bugg, har loggat ut två gånger och båda gångerna har jag hamnat där jag loggade ut.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tischan
Hej,

Har följt tråden och har tänkte att prova detta när jag har tid senare i veckan. Så ser ni någon som kommer som heter tischan så är det jag.

Jag har ett förslag som kanske kan hjälpa till att lösa ledaranas problem. Gör en lista på det som behövs göras nu för att förbättra byn och posta den här. Folk kan då av fri vilja välja vad de vill göra och kan även ge förslag på nya. Om ingen vill göra det som postas så kan det vara så att ledaran har prioriterat fel saker enligt byn och nya saker behövs kanske komma upp på listan.

På detta sätt får man ett realtivt fritt system, fast med en viss stryrning. Det blir även lättare för nya eftersom man då får en aning vad som kan tillverkas/göras och då har lättare att prova sig fram.

/tischan

Det vore både lättare och snabbare om folk bara säger vad de behöver hjälp med. Ledarna behöver inte säga det, det kan vara vem som helt som arbetar med något men behöver hjälp.

Permalänk
Medlem

Haha, jävlar vad skojj det var. Spelade inte så mycket, men jag fick ändå ett grepp om vad man kan göra. Hur gör man ett fiskespö förresten? Har gjort en krok, men jag vet inte vad jag ska använda för att göra själva spöt.

Visa signatur

It's every man's dream to have a penis so large that he must hire a small boy to carry it.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hamcha
Haha, jävlar vad skojj det var. Spelade inte så mycket, men jag fick ändå ett grepp om vad man kan göra. Hur gör man ett fiskespö förresten? Har gjort en krok, men jag vet inte vad jag ska använda för att göra själva spöt.

Okej nu börjar jag bli ganska jävligt trött (ni får stå ut med mig:p) men sådana som du passar nog inte i spelet tyvärr, hela alltet bygger på tålamod, tålamod och lite mer tålamod. Om du tar dig tid att läsa FAQen så tror jag du förstår din fråga. Jag gjorde den för att slippa skriva just det här, fast in-game 20 gånger dagligen. Eftersom alla nya frågar samma sak får jag sitta och skriva mängder och åter mängder med saker flera gångre dagligen till alla nya. Det kommer folk från allt mellan usa och andra forum och "ska" va med utan att ens veta vad swec är eller än mindre ha läst FAQ + regler. Då får jag stå och dra allt (och de är inte lite) om och om igen.

När muren är klar kräver jag att den låses för alla som inte är med i byn. För att sedan få tillgång måste man ha läst faqen (kan komma ett oväntat test) Det vore så mycket bättre för alla. Jag vill inte på något sätt ta åt mig mängder med ära nu men utan mina introduktioner (och hela faqen) tror jag inte byn hade varit något idag. Om jag ska vara helt ärlig orkar jag snart inte spela mer. Jag kanske gjorde fel val som tog på mig en sådan roll som jag har idag. Men det är nog lite sent att ändra på, på annat sätt än att sluta lira.

Om någon annan vill ta över min roll som informations center så får ni gärna. Det är ett jäkla jobb att styra det mesta nu när Chippkines jobbar. Och alla ni som bara lirar på och inte kväver mig med frågor :thumbsup: Men samtidigt har jag fullförståelse för nya medlemar, det går inte att kunna ett spel utan och innan när man aldrig kört det. Ni är mer än välkommna att ställa kluriga frågor (i rimliga mängder) som inte står i FAQen. Det är bara det att jag inte orkar med mer frågor som den ovan.

Hoppas verkligen ingen tar åt sig för mycket av allt mitt gnäll men fortsätter de så här är byn minst en medlem fattigare.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xerbee
Okej nu börjar jag bli ganska jävligt trött (ni får stå ut med mig:p) men sådana som du passar nog inte i spelet tyvärr, hela alltet bygger på tålamod, tålamod och lite mer tålamod. Om du tar dig tid att läsa FAQen så tror jag du förstår din fråga. Jag gjorde den för att slippa skriva just det här, fast in-game 20 gånger dagligen. Eftersom alla nya frågar samma sak får jag sitta och skriva mängder och åter mängder med saker flera gångre dagligen till alla nya. Det kommer folk från allt mellan usa och andra forum och "ska" va med utan att ens veta vad swec är eller än mindre ha läst FAQ + regler. Då får jag stå och dra allt (och de är inte lite) om och om igen.

När muren är klar kräver jag att den låses för alla som inte är med i byn. För att sedan få tillgång måste man ha läst faqen (kan komma ett oväntat test) Det vore så mycket bättre för alla. Jag vill inte på något sätt ta åt mig mängder med ära nu men utan mina introduktioner (och hela faqen) tror jag inte byn hade varit något idag. Om jag ska vara helt ärlig orkar jag snart inte spela mer. Jag kanske gjorde fel val som tog på mig en sådan roll som jag har idag. Men det är nog lite sent att ändra på, på annat sätt än att sluta lira.

Om någon annan vill ta över min roll som informations center så får ni gärna. Det är ett jäkla jobb att styra det mesta nu när Chippkines jobbar. Och alla ni som bara lirar på och inte kväver mig med frågor :thumbsup: Men samtidigt har jag fullförståelse för nya medlemar, det går inte att kunna ett spel utan och innan när man aldrig kört det. Ni är mer än välkommna att ställa kluriga frågor (i rimliga mängder) som inte står i FAQen. Det är bara det att jag inte orkar med mer frågor som den ovan.

Hoppas verkligen ingen tar åt sig för mycket av allt mitt gnäll men fortsätter de så här är byn minst en medlem fattigare.

"Sådana som jag"? Menar du sådana som läste första inlägget, testade spelet, insåg att det var kul, och ställde en enkel fråga i slutet av tråden? Förlåt mig för att jag inte läste igenom alla 15 forumsidor innan jag startade spelet. När det gäller din by så skiter jag fullständigt i den, jag har inte ens varit där.

Nu har jag sökt igenom tråden och hittat din lilla FAQ, tack för "hjälpen".

Visa signatur

It's every man's dream to have a penis so large that he must hire a small boy to carry it.

Permalänk
Medlem
Citat:

KOmmer bara till förstasidan som är cachad, hur kommer jag till wiki-sidan?

Det är lite klurigt. Så här gör jag:
1. Gå in på Yahoo! Advanced Web Search,
2. skriv in wurmonline.com i "only search this domain/site",
3. skriv in vad du söker efter (ex "foraging"),
4. sök,
5. klicka på "Cached" på den sida du du vill in.

Det är knappast en komplett lösning, men det kan vara en räddare i nöden.

Edit: Exemplet ovan var lite dåligt då det bara var en redirect-sida. Kolla in t.ex. Cooking.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av djonn
Det är lite klurigt. Så här gör jag:
1. Gå in på Yahoo! Advanced Web Search,
2. skriv in wurmonline.com i "only search this domain/site",
3. skriv in vad du söker efter (ex "foraging"),
4. sök,
5. klicka på "Cached" på den sida du du vill in.

Det är knappast en komplett lösning, men det kan vara en räddare i nöden.

Edit: Exemplet ovan var lite dåligt då det bara var en redirect-sida. Kolla in t.ex. Cooking.

Tack, sidorna ger ju lite info iaf. En lösning som får duga tills wiki är uppe igen. Innehåller den även story och kännedom om världen? T.ex saker om religion, konflikter m.m.?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Tack, sidorna ger ju lite info iaf. En lösning som får duga tills wiki är uppe igen. Innehåller den även story och kännedom om världen? T.ex saker om religion, konflikter m.m.?

Mjo, lite smått. Jag hittade denna sida då jag sökte på Jenn-Kellon

http://66.218.69.11/search/cache?_adv_prop=web&ei=UTF-8&vp=Je...

Permalänk
Medlem
Citat:

Det vore både lättare och snabbare om folk bara säger vad de behöver hjälp med. Ledarna behöver inte säga det, det kan vara vem som helt som arbetar med något men behöver hjälp.

Tänkte mera på de stora eller viktiga sakern som hela byn behöver och kan ta lite tida att ta fram t.ex. muren, fiskespöt osv.

Men som saget det vara bara ett förslag som jag kanske kunde hjälpa.

/tischan

Permalänk

Sådär, vi har kommit en bit.

Problemet ligger i att vi är lite yta.

Men annars tycker jag det fungerar bra, stenhård demokratisk kommunism kommer att funka i vår by.

Jag tycker att vi bör satsa lite mer på våra framtidsdrömmar.

Jag återkommer 21.00 och förklarar några av mina idéer.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

Jag utropar ett akut rådsmöte.
Jag kommer inte kunna lira så mkt mer ikväll... Jag är orolig för alla nya, dom hade INGEN koll och inte läst FAQen, vissa typ vägrade...
Snälla jag är gärna me på mötet då jag var den som fick styra upp allt ett par timmar, jag ÄLSKAR byn o skulle gråta ifall den förstörs...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hamcha
"Sådana som jag"? Menar du sådana som läste första inlägget, testade spelet, insåg att det var kul, och ställde en enkel fråga i slutet av tråden? Förlåt mig för att jag inte läste igenom alla 15 forumsidor innan jag startade spelet. När det gäller din by så skiter jag fullständigt i den, jag har inte ens varit där.

Nu har jag sökt igenom tråden och hittat din lilla FAQ, tack för "hjälpen".

Hehe sry, jag skyller allt på energi brist. Har sovit 6tim/dygn och hade inte käkat något.
Btw såg jag att demandred och någon mer hämta lera med carten så nu borde vi ha ganska mycket?

Just nu är jag helt ensam ute i skogen då jag hittade det ultimata stället att bygga på. Det är helt övergivet men de finns ugn för sten och mat. Finns massa clay och sten precis utanför dörren (iofs har jag inte gjort något hus) och det finns järn på andra sidan en liten sjö. Enda nackdelen är att de inte finns någon plats så jag fixar lite med jorden. Det är jäkligt svårt att jobba själv men samtidigt är de gött.

Men jag är ändå med i swecbyn, kommer inte lämna er helt
Just nu kändes det bara som jag styre och ställde för mycket för allas bästa så jag tog en liten paus från byn.

Djonn: Tack för tipset om cachen där, mycket användbart!

Permalänk
Medlem

Det låter ju lite som en sekt