Få tillbaka hårddisken

Permalänk
Medlem

Få tillbaka hårddisken

Hej,
min hårddisk började strula för några dagar sedan och jag var tvungen att starta om datorn lite då och då för att windows ville "indexera" hårddisken. Detta gjordes innan windows går igång.
Efter ytterligare några dagar så får jag inte tag i hårddisken längre och datorn frågar om jag vill installera om hårddisken. Självklart vill jag inte det, det finns mycket på hårddisken som jag vill ha kvar!
Jag tankade då ner GetDataBack och den hittade alla filer på hårddisken. Självklart så kan man inte få tillbaka innehållet om man inte köper programet så där sket sig det.
Tankade då ner Filerecovery som är ett gratis program men det programmet hittade ingenting.
Någon som kan tipsa om några bra "Get data back" program som är freeware och fungerar bra?
Annars får jag väll ta och köpa programmet för filerna måste jag ha tillbaka!

Tacksam för alla tips på program!

Permalänk
Medlem

letar också efter liknande program

Permalänk
Medlem

Stäng av indextjänsten!

Tanka ner UBCD'n från filarkivet och bränn ut till CD - boota och verifiera partitionstabellerna med "testdisk".

Se FAQ!

Permalänk
Medlem

jookeer - om du skulle kunna ge mig lite mer exakt information istället för att bara skriva "Stäng av indextjänsten" och "Se FAQ!" så skulle det vara bra.

Om du menar länken som finns i FAQ till programmet Filerecovery så har du nog inte läst hela mitt inlägg. Vad gör UBCD då? Är det till att stänga av indoxtjänsten eller för att få tillbaka mina filer?

Permalänk
Medlem

Om du gör som han säger och tittar i filarkivt här på swec så ser du att ubcd står för "Ultimate Boot CD"

EN förklaring står det tillochmed i filarkivet:
"Ultimate Boot CD är ett felsökningsverktyg som du bränner på en CD-skiva. Det finns en massa olika verktyg att välja mellan, inget operativsystem behövs. Hemsidan för Ultimate Boot CD. Projektlänk finner du här"

Har själv aldrig använt programmet så mer vet jag inte.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

backen - jo, kollade upp det och läste förklaringen för "Ultimate Boot CD"... Men visste inte om det var för indextjänsten eller för att få tillbaka filerna.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Mjo, har kollat igenom FAQ'n. Gör alltid det innan jag postar. Men ska testa UBCD och se vad det programmet kan göra för underverk.