PS 2 eller PS Tow mm?

Permalänk
Medlem

PS 2 eller PS Tow mm?

Hej.

Då va det äntligen dags att köpa sig sitt egna PS 2/two efter att mina kompisar har börjat tjura över att jag (som dom utrycker det) "knarkar sönder" deras PS2: or

Det jag ska ha min "basenhet" är till att kolla på DVD:er och spela spel.
Jag kommer också att chippa det så fort jag får pengar till det.

Så här kommer lite frågar angående vilken Basenhet jag ska köpa

Jag har kollat lite på diverse sidor där jag bla. har läst om det fins olika Variations nummer på Basenheterna så som tex: SCPH-30004R, SCPH-39004, SCPH-50004 osv..
Vad ska det igentligen vara för v-nummer för att det ska bli som smidigast och mest kvalité/hållbara i framtiden?
Fins det vissa som är rent av värdelösa som jag ska hålla mig borta ifrån? eller spela detta mindre roll?

Även när det kommer till dom slimmade basenheterna, är det någon för/nackdel där, eller har det heller inte någon större betydelse?

Den basenheten jag tänkt att köpa så som det är i dagsläge är den silvriga slimmade modellen. är det ett bra val, eller ska jag absolut inte köpa denna av någon anledning?

Och sista frågan jag har nu som jag kan komma på..
Vilket chip ska man köpa igentligen?
Är dyrast bäst?
någon stor skillnad mellan dom?
Vilket skulle vara det bästa till "mitt ps2"(som vi kommer få se sen vad jag väljer)

Jag kommer inte köpa mitt PS2 förens den 29 Augusti, och tills dess kommer jag säkert ställa fler frågor och därför även försöka hålla liv i denna tråd.

Alla svar är uppskattade....

Tack i förväg.

//MVH. Jonatan

Visa signatur

Error 404, System not found!

Permalänk

Re: PS 2 eller PS Tow mm?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av zLaK
Hej.

Då va det äntligen dags att köpa sig sitt egna PS 2/two efter att mina kompisar har börjat tjura över att jag (som dom utrycker det) "knarkar sönder" deras PS2: or

Det jag ska ha min "basenhet" är till att kolla på DVD:er och spela spel.
Jag kommer också att chippa det så fort jag får pengar till det.

Så här kommer lite frågar angående vilken Basenhet jag ska köpa

Jag har kollat lite på diverse sidor där jag bla. har läst om det fins olika Variations nummer på Basenheterna så som tex: SCPH-30004R, SCPH-39004, SCPH-50004 osv..
Vad ska det igentligen vara för v-nummer för att det ska bli som smidigast och mest kvalité/hållbara i framtiden?
Fins det vissa som är rent av värdelösa som jag ska hålla mig borta ifrån? eller spela detta mindre roll?

Även när det kommer till dom slimmade basenheterna, är det någon för/nackdel där, eller har det heller inte någon större betydelse?

Den basenheten jag tänkt att köpa så som det är i dagsläge är den silvriga slimmade modellen. är det ett bra val, eller ska jag absolut inte köpa denna av någon anledning?

Och sista frågan jag har nu som jag kan komma på..
Vilket chip ska man köpa igentligen?
Är dyrast bäst?
någon stor skillnad mellan dom?
Vilket skulle vara det bästa till "mitt ps2"(som vi kommer få se sen vad jag väljer)

Jag kommer inte köpa mitt PS2 förens den 29 Augusti, och tills dess kommer jag säkert ställa fler frågor och därför även försöka hålla liv i denna tråd.

Alla svar är uppskattade....

Tack i förväg.

//MVH. Jonatan

Värför inte bara vänta och köpa PS3?

Visa signatur

I'm a tank! I tank stuff, I'm not paid to understand your job!

Permalänk
Medlem

En nackdel med den lilla är att den inte klarar av hårddisk eller kanske en USB disk men det är jag osäker på. Den stora får man köpa nätverksadapter till (finns inbyggt i den lilla) och sen har man möjlighet att koppla en hårddisk i den.

Permalänk
Medlem

haha, damn, ni va snabba.

PS3 kommer till våren 2006.
lite innan PS3 kommer så kommer jag sälja mitt PS2.
Hittar säkert någon som köper det för en bra pris summa.

och tack för ditt svar _2FST_.

Lite mer ingående svar skulle sitta fint.

//MVH. Jonatan

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Med PS2 så har du möjlighet att installera en hårdisk där du sedan kan lägga in dina spel. Fördelarna är många, men den största är att du nästan helt slipper alla hemska laddningstider. Det är inte alls svårt att göra det och du kan tom köra backuper och importerade kopior utan att behöva köpa ett modchip.

Med PSTWO så går det inte att använda en vanlig IDE hårdisk utan att använda rediga modefikationer till moderkortet. Dock så är det möjligt att köra det via USB, men eftersom det är USB 1.1 så får du värre laddningstider än vad du får via optisktmedia.

PSTWO har även haft en del problem, då det överhettas relativt ofta. En kamrat har tex fått lämna in sitt nyköpta PSTWO efter att ha glömt att stänga av det under natten. Problemet skall även vara värre med vissa modchip tydligen. Nu har givetvis majoriteten inga problem alls, men det är ändå relativt många som har problem med den.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem

du har tagit upp några bra saker Bi99uy,
även att setta in en hårdisk skulle vara smidigare,
och med mycket mindre laddningstider skulle det ju vara redigt kul,

även det med att PSTow ska ha värmeproblem har jag med hört.
Men det är mycket disignen och färgen på den slimade silvriga PStow som lockat mig,
men att gå på utsende är ju ganska så dumt..

några frågor bara, vilket format skulle spelen ligga på PS2 hårdisken?
Blir det billigare än att chippa det?
och klarar det allt en chippad PS2 skulle klara?

Men annars är det ingen skillnad i prestanda mellan PS2 och PSTWO?

Men jag skulle gärna vilja ha mer information angående variations nummer osv, vill inte plötsligt infinna mig i en situation där jag fott reda på att jag köp sämsta mögliga variationen

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Den mest hållbara är SCPH-39004 (V7), dock låter fläkten en del på den tyvärr.

Och det finns IDE-kit till den lilla PS Two, så man kan löda dit en kabel så att man får IDE-stöd.

Permalänk
Medlem

det lät väldigt intresant Dr Cain, har du mer information angående det skulle det vara kul att höra..
Men angående fläkten är det inte en vanlig 60x60 fläkt?
eller är det någon special?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dr Cain
Den mest hållbara är SCPH-39004 (V7), dock låter fläkten en del på den tyvärr.

Och det finns IDE-kit till den lilla PS Two, så man kan löda dit en kabel så att man får IDE-stöd.

Hmm har en SCPH-30004 själv hemma och haft den sen November 2001 utan ett endaste problem. Hållbar kan man säga om den iaf

Permalänk
Sötast

Att köpa disk kostar <hårddisk>+programvara+nätverkskort

= X+300+300 = X+600 vilket landar på c:a 1600KR

Efter det så blir det inga fler kostnader, behöver inte köpa nåra dvdskivor igen, eftersom du kör allt från disk.

För att lägga in spelen på hårddisken så gör du antingen det via: Skiva,Nätverk eller Kopplar in disken rakt in i datorn.

Formatet på spelen kan vara iso/bin osv

Laddningstiderna är oftast 1-3sekunder.

MEN

Om du både chippar och skaffar disk, så kan du lägga in ToxicOS på din ps2, vilket är ett stort steg mot samma vänlighet som xboxen, dock lättare

Permalänk
Medlem

Var och tog en närmare titt på PSTWO nyrligen, det är äkligt litet,
det e fan inte äns snyggt :/..
Skulle vilja ha ett PS2 som var hälften så högt och sen vitt eller silvrigt..

så det blir nog ett PS2, fick reda på att på siba tog dom 1590kr för den slimade silvriga, tar dom inte mycket mindre för den vanliga så kan det bli att jag köper den slimade silvriga..

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ursäkta mig.. men snälla det heter PS TWO och inte TOW.

Visa signatur

,

Permalänk
Medlem

den stora är iaf i min mening lättare att chippa

Visa signatur

Gaming: Epenis ++
Everything else: MacBook Air M1
Work: MBP M1

Permalänk
Medlem

Köp en vanlig (stor, svart) ps2a för att lätta kunna chippa den och lägga in hårddisk.

Kommer ihåg att den har gått för 895:- på vissa butiker. bara vänta och se.

Annars finns Pstwo för 995:- men den rekommenderar jag ej om den ska chippas.

Permalänk
Medlem

Oj, märkte nu att jag skrivit TOW hela tiden istället för TWO,
få ha lite överseende, hade inte sovigt på 32 timmar igår
va ganska så trött...

Men det värkar som det blir ett PS2.
Men nu undrar jag, vilket Model nummer ska ett PS2 ha?

Annars så skulle jag vilja att om någon känner till en skyst sida där dom visar hur man moddar "chassit" till sitt PS2, skulle vara gutt att måla det lite.
Är ganska bra på att sprutlakera själv, men jag skulle vilja veta vilken färg och lite annat jag ska använda för att det ska fastna som bäst.
även sidor där det står hur an chippar själv bäst, kan säkert fixa en löd, och då lär det ju garanterat bli lite billigare, så vidare ni alla tycker att det är så svårt att man ska överlåta det till något "proffs"...

//MVH. Jonatan

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

jag har nåågra frågor som jag postat i min egen tråd men det är inte många som verkar läsa den

jag har beställt en nätverks adapter, en 120gb hårddisk och hd advance till min PS2, och jag undrar följande saker

1, kan jag lägga in mina spel på hd utan chip å sen spela utan skiva?

2, kan jag lägga in spel från datorn å att spela utan chip? Vi ftp alltså.

3, hur funkar det emulatorer typ nes, snes å megadrive?

4, kan jag lägga in playstation 1 spel från skiva/ från datorn å spela utan chip?

5, kan jag lägga in musik och film från datorn och se på den på min playstation 2?

6, kan någon förklara vilka mjukvaror program man ska ha och hur allt fungerar

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=49320...

Visa signatur

[iMac 27" i5 2,8GHz 8GB Ram 1TB HDD 128GB SSD] [Macbook Air 11" 1,6GHz i5 2GB Ram 64GB SSD

Permalänk
Medlem

zLAk TOW är smeknamnet på en målsökande robot som brukar sitta på attack hellikoptrar. får du tag i en sådan så skicka mig ett PM

Visa signatur

Gaming: Epenis ++
Everything else: MacBook Air M1
Work: MBP M1