Tips på konstigt chassi (postlåda,portfölj mm)

Permalänk

Tror ni det blir lätt att göra en egen kub?
Då blir måtten BxDxH 25cm x 32cm x 30cm

Man får ju då ha moderkortet i botten och sedan ha dvd-romen och hårddisken övanför och atxen uppe i "Taket" på baksidan av bygget.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Decepticon
Vi hade planer på att köpa in en lite maffig och stor radiostyrd långtradare med släp (Leksak that is). Och mosa in datorn i själva släpet. Krångligt att sätta samman men UJ UJ UJ va mäktigt det hade varit att komma "körandes" in i lan-lokalen med den och parkera den snyggt vid bordet...

http://forums.bit-tech.net/showthread.php?t=62978&highlight=l...

inte för att förstöra, men det är gjort redan

edit:
förlåt, såg att någon redan postat länken...

får kanske ta och läsa hela tråden nästa gång

förlåt igen.

Visa signatur

System:
Intel E4400, 4096Mb DDR2 RAM, 4x HDD tot: ~1100GB, Geforce 8800 GTS 640MB, NEC DVD Writer
Bärbar: Dell Inspiron 2200
System idag: Core i7 6700k, 2xGTX1080 SLI, 16GB RAM, SSD, HDD, m.m.

Permalänk

Vad kostar aluminium som ska vara de måtten som jag angav? Kanske så ska jag ha en framsida med en ca 1 cm tjock aluminium.

Permalänk
Medlem

faaan jag kör med fulltower, över en meter högt, i stål / järn.... väger som en större hund. folk på lan tycker jag är dum i huvudet men jag tycker stora saker är najs!

Ta och bygg in den i ett datorbord,
eller ett medecinskåp?
eller ett gammalt skrivarchassi,
eller en skokartong,

eller så köper du ett antec LAAN boy!

*edit* därför vart jag ledsen när jag upptäckte att jag nyligen beställt ett m-ATX moderkort till mitt bjässe chassi hahaha kommer bli som en skvätt vatten i havet..

Visa signatur

Citera mig! ananrs hittar jag inte tillbaka!

Permalänk
Medlem

Man kanske typ kan bygga in en dator i en stol, så får man lixom rövvärme på samma gång? Och man sparar mycke plats!

Visa signatur

Behind every great fortune there is a crime. - Honoré de Balzac
simonb @ irc

Permalänk

men som sagt. Jag vill ha en bra fin snygg låda som är lätt attflytta.

Permalänk
Medlem

http://www.rusta.se/product.asp?product_id=1244

ett måste för den seriösa lanaren!

Visa signatur

Oldschool [å:ldsku:l] adj. Användandet av datorprodukter som är äldre än 3 månader.

Permalänk

ahaha. ja den var redigt najs. Fint nyg var det också

Permalänk

gör en dator i cement och böj ett armeringsjärn som du kan ha som handtag.

Permalänk

AHAHA. ja det tror du på själv eller :P.Tror det blir lite tungt

Har gjort en ritning på hur grejjerna ska sitta i lådan.

En kompis ändrade lite och det blev såhär. Tror det är det bästa sättet. Vad tror ni?

Permalänk
Medlem

När jag gjorde ett liknande bygge (finns under galleri för den som är sugen) så hade jag i princip samma tanke. Men jag vinklade nätagget och CD-läsaren så att båda pekade ut på samma sida som anslutningarna från moderkortet. Detta gör att man får 4 sidor (topp + 3 sidor) som är helt släta, och på baksidan har du alla ingångar + DVD:n. Jag offrade några PCI-platser genom att montera ATX-agget direkt mot moderkortet, och behöll 1AGP+2PCI.

Nu säger jag inte att du skall göra som jag, men det kanske ger dig några tips för att spara utrymme?

Visa signatur

Nej är också service.

Permalänk

Varför har du cdromen där bak?

är det inte lättare att ha den där framme ändå?

du är inte sugen på att lägga upp lite mer bilder på hur du har det innuti? Jag ska som sagt ha ett vanligt moderkort så den måste ju iaf vara 25 cm bred och ca 32cm lång men hur hög bör man ha den? Finns ju olika stora cpuflänsar som kan ta emot min dvd-rom om den inte är tillräcklit hög. Vilken höjd borde jag klara mig på så jag är på den säkra sidan ifall jag byter saker i den?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RaGnaR_RattmuFF
AHAHA. ja det tror du på själv eller :P.Tror det blir lite tungt

Har gjort en ritning på hur grejjerna ska sitta i lådan.

En kompis ändrade lite och det blev såhär. Tror det är det bästa sättet. Vad tror ni?

http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload2/Ragnar_dator....

Jasså mitt förslag håller fortfarande

Permalänk

jao kanske iaf