Permalänk
Medlem

Motsvarighet till Ibook

Tjo!
Har vatt sugen länge nu på att köpa en iBook och hade den haft Win så hade ja köpt den för länge sedan.. Det som gör att ja vill ha win istället är bla alla dom program som ja dagligen använder, tex olika pokerklienter, msn osv.. Dessutom känner jag att win funkar helt ok och känner mig inte för motiverad att lära mig ett nytt system, fastän d ä marginellt bättre..

Så ja undrar nu, finns det någon motsvarighet till iBooken på win sidan? iBooken har en sjukt snygg design, vilket d känns som ja prioriterar rätt högt.. Får dessutom gärna vara billigare än iBooken som ligger på gränsen till för dyr..

obs. begangnade ä ej ett alternativ

Visa signatur

a64 3000+ @ 2100Mhz | MSI k8n neo platinum | MSI x800pro VIVO | Corsair XMS3200C2 CAS 2-3-3-6-T1, 400MHz
resten: http://w1.451.telia.com/~u45111653/Dator.JPG

Permalänk
Medlem

Zepto Znote 120SL

Dell Latitude X1

Dell Latitude D410

Asus W5658AUP

osv.

Kolla efter ultraportabla laptops, det finns hur många som helst, dock så ligger de runt 13-16 tusen. Vill du ha billigare får du vända dig till begagnadmarknaden, t ex HP NC4010 för ca 9 tusen.

Visa signatur

| avgå alla | iPad air |

Permalänk
Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Medlem

mac är mac, tycker jag
Sjukt snygga å dyra... men det enda dem skär sej på är "tillvalsprogrammen".

Jag har absolut inget emot macen, jag anser bara att den ska finnas där som komplement till pcn, för att de "få" program som görs oftast är riktigt bra, såsom garageband och imovie

Vill du ha en mac, köp den

...annars kan jag tipsa om att lg ska börja göra bärbara, så det i datormagazin, den såg både snygg å bra ut, och som alltid är lg mycket prisvärt...

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5 750 <-> Ati Radeon HD5770 <-> Gigabyte GA-P55-UD3 <-> Corsair XMS3 1600 4GB<-> Corsair Vx550 <-> Windows 7
Server: Dell Dimension Intel P4 1.7ghz <-> 256mb rambus <-> Ubuntu 7.10

Permalänk
Hedersmedlem

tråd flyttad

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem

ibooken kostar 9200 med studenrabatt + att du får en ipod mini för 350kr. lycka till att hitta en pc med samma prestanda som är billigare.

Visa signatur

Apple iBook 12" - 1,33 GHz - 512mb RAM - 60gb HD, iPod shuffle 512mb och en SonyEricsson F500i

Permalänk
Medlem

erict200:
Att iBooken ä prisvärd tvivlar jag inte på, men det var inte riktigt där problemet låg..

Tyckte att dom flesta länkade datorer åvan såg helt ok ut, men tyvärr så känns dom lite dyra.. Det isf vatt den billigaste versionen av Zepto Znote 120SL som va ett alternativ och den var dessutom riktigt snygg, gillar speciellt lite ljusare färger.. Ska lägga en allvarlig funderare över den..

Fortsätt att rekomendera på datorer..

Visa signatur

a64 3000+ @ 2100Mhz | MSI k8n neo platinum | MSI x800pro VIVO | Corsair XMS3200C2 CAS 2-3-3-6-T1, 400MHz

Permalänk
Medlem

Glöm inte att det är 11.620,00 kr EX moms = 14.525,00 kr inkl moms för Zepto Znote 120SL

Visa signatur

Apple iBook 12" - 1,33 GHz - 512mb RAM - 60gb HD, iPod shuffle 512mb och en SonyEricsson F500i

Permalänk

Var inte rädd, ta steget.

Permalänk
Medlem

Känns verkligen riktigt surt att dom flesta win program inte funkar till mac också.. iBooken hade isf kännts som ett självklart val..

Kmr kännas som ett minus att inte ha med msn och alla pokerklienter..

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Msn finns till mac, dock är det lite sämre med poker klienter :/
Men det ska finnas 1-2 st som man kan ladda ner och en hel del java baserade klienter. Här kommer lite länkar, som kan hjälpa dig:

http://press.arrivenet.com/ent/article.php/681619.html

http://www.poker-mac.com/

http://www.macpoker101.com/

Nu när jag hittade dessa länkarna, så börjar jag bli sugen på ibook igen pga det grymma priset. Ska läsa igenom sidorna grundligt och se om det är relevant.

Permalänk
Medlem

www.pokerstars.com funkar även till mac

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Vad är det med folk och allt detta pokerspelande egentligen? Finns det inte enklare sätt att loosa pengar på?
Iofs så spelar jag inte själv, så jag ska väl inte uttala mig, håller mig till aktierna jag, det funkar fint.
Finns det inte dessutom nåt som gör att du kan köra win-program på Mac?

Visa signatur

Moderator på Sveriges största sida om saltvattensakvarier.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Laggeman
Finns det inte dessutom nåt som gör att du kan köra win-program på Mac?

Microsoft (fd. Connectix) Virtual PC fungerar fint så länge du inte behöver grafikacceleration eller har konstig hårdvara som ska fungera ihop med windowsprogrammet du behöver köra.

Permalänk
Medlem

Lite OT nu men det är många som tror att det bara är att logga in på en pokersida och sen kamma hem storvinster. Det är bara ett fåtal som blir riktigt rika, en hel del som vinner lite och de flesta loosar.

Permalänk
Medlem

Visste faktiskt inte att msn fungerade till mac.. Såg precis på deras hemsida också att d fanns så d vet var ju ett stort plus, fast d kanske inte såg lika dant ut..

Hade nästan helt bestämt mig för iBook o skulle gå in på csn hemsida för att få rabatt osv.. Då såg ja "IBM THINKPAD T43 PM 1.6 256/40 DVD/CDRW WLAN 14.1#XPP" som säljs för 10 900 istället för org. 16300, vilket känns som ett riktigt kap.. O till denna får man dessutom win..
Så just nu står det och väger mellan IBM T43 och apple iBook...

Ang. pokern Salle så är det självklart folk som förlorar, annars hade inte systemet fungerat.. Är själv ingen nybörjare o tkr det hade vatt en stor fördel att kunna spela poker på den bärbara också..

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag har inte sagt eller trott att du är någon nybörjare, jag skrev det mest för att andra personer i denna tråden skrev och frågade om "pokerflugan".
Jag spelar själv poker o har redan en stationär, så nu när jag skulle köpa en bärbar ville jag ha en liten, lätt och smidig dator. Jag valde Dell X1 12.1" widescreen, sen ska jag ha externa skärmar till den, så jag kan spela många bord... Jag funderade oxå på apple ett tag, men det känns inte så kul att vara "låst" till vissa poker klienter, utan jag vill kunna spela var som helst och när som helst. Sedan spela det oxå in att dom ska byta till Intel inom en snar framtid. Hade jag valt dig hade jag valt En liten och lätt dator men bekväm upplösning, sedan kört med extern skärm till den. Ibm T43 är en mkt fin dator, men tycker Ibm har gett ett dåligt erbjudande. Den har dålig upplösning, lite ram minne, liten hårddisk. Hade hellre sett att dom lagt på 2-3 tusen och uppgraderat allt ett snäpp.

Permalänk
Medlem

fick hem min ibook 12" igår. Jag har aldrig använt mac förut, men allt har flytit på ruskigt lätt (msn, irc, dc++, sync med mobilen installerades hur enkelt som helst). visst känns det en smula ovant, men jag ångrar än så länge inte att jag bytt till mac

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Duglig (just det, duglig, inte mer) MSN klient till mac = Mercury

Permalänk
Medlem

De enda bärbara x86 datorerna jag gillar är Sonys VAIO serie... sjukt bra! Skönt att Apple anställer lite fd VAIO-ingenjörer till sina framtida bärbara.

Kan visserligen rekomendera IBM X-serie också men de är å andra sidan inga skönheter.

Visa signatur

Bärbar: 12" PowerBook G4 1.5GHz, 768MB RAM, 60GB HD
Stationär: PowerMac G5 Dual 2GHz, 1GB RAM, 160GB HD, 20" Cinema Display

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nightborn
Duglig (just det, duglig, inte mer) MSN klient till mac = Mercury

adium fungerar hur bra som helst.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

osx är mac, mac utan osx är inte mac (inte rikigt sant, men så ser ja det, en stor del av mac är ju fördelarna med osx).

pokerklienterna vet ja inget om, men msn, finns ju till och med en OSX version av msn från Microsoft, inte för att ja förstår varför man ska köra den när man kan köra adium osv.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av erict200
adium fungerar hur bra som helst.

Har den stöd för webcam och en massa andra MSN-features? Det har Mercury

Permalänk
Medlem

Fixade en äldre bärbar för nästan inga slantar alls.. Får bli en iBook om nått år när ja har mer pengar..
Men problemet är att den gamla datorn inte har något trådlöst nätverkskort inbyggt.. Går detta att lösa på ett smidigt sätt?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

pcmcia-kort.

Permalänk
Medlem

Måste man ha en trådlös router då också? Eller går det att plugga in nått i våran nuvarande router istället?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Big Paal
Måste man ha en trådlös router då också? Eller går det att plugga in nått i våran nuvarande router istället?

Du kan förbereda för iBooken med en Airport Express:

http://www.apple.com/airportexpress/

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk
Medlem

Sony Vaio har ju snygg design om det är det du är ute efter.

Visa signatur

IBM R40

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Salle_83
Jag har inte sagt eller trott att du är någon nybörjare, jag skrev det mest för att andra personer i denna tråden skrev och frågade om "pokerflugan".
Jag spelar själv poker o har redan en stationär, så nu när jag skulle köpa en bärbar ville jag ha en liten, lätt och smidig dator. Jag valde Dell X1 12.1" widescreen, sen ska jag ha externa skärmar till den, så jag kan spela många bord... Jag funderade oxå på apple ett tag, men det känns inte så kul att vara "låst" till vissa poker klienter, utan jag vill kunna spela var som helst och när som helst. Sedan spela det oxå in att dom ska byta till Intel inom en snar framtid. Hade jag valt dig hade jag valt En liten och lätt dator men bekväm upplösning, sedan kört med extern skärm till den. Ibm T43 är en mkt fin dator, men tycker Ibm har gett ett dåligt erbjudande. Den har dålig upplösning, lite ram minne, liten hårddisk. Hade hellre sett att dom lagt på 2-3 tusen och uppgraderat allt ett snäpp.

Stödjer X1an att du kopplar in mer än en extern skärm? I så fall är den ju fruktansvärt intressant.