Knäcka inloggning i NetBSD på Samsung-tvättmaskin?

Permalänk
Medlem

Förr moddade man om XBOX's till filservrar eller HEPC's. Nu moddar man om tvättmaskiner till NES-emulatorer och diskmaskiner till filservrar...

Visa signatur

 Mackintåsh: Intel i7-2600 (3.4 GHz) - Gigabyte Z68MX-UD2H-B3 - Gigabyte Radeon HD6870 - Corsair VengeanceLP (4*4 GB) - Corsair Force Series 3 120 GB - OCZ 500W PSU - Dlink DWA-556 (WLAN) - ST Lab F-261 FireWire PCI-E 1394a Card - Apple G5 Case - Apple Mac OS X

Permalänk
Medlem

Hm. LITE URSPÅRAD TRÅD men jäkligt rolig att läsa, Bruces katt var rätt så rolig men jag tror att vid ett försök med eventuell flashning av päls eller överklockning av morrhår kommer nog det bli protester i form av rivsår bitmärken, pissande i lägenheten i en vecka och så så låt katten vara OK?

Visa signatur

Dator: Gigabyte Z390 i7-9700 32gig RAM DDR4 RTX 2080

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Heth
Hm. LITE URSPÅRAD TRÅD men jäkligt rolig att läsa, Bruces katt var rätt så rolig men jag tror att vid ett försök med eventuell flashning av päls eller överklockning av morrhår kommer nog det bli protester i form av rivsår bitmärken, pissande i lägenheten i en vecka och så så låt katten vara OK?

Urspårad tråd, hmm, det är en mysko tråd i allmänhet, och eftersom VaCUm skapat den så måste den innehålla mysko saker, annars är det inte riktigt hans stil

Permalänk
Medlem

Hehe... Och det beror på att jag är mysko...

Visa signatur

*Intel i7 3820, ASUS Sabertooth X79, 32GB RAM, Nvidia GTX660 & GTX660, Samsung SSD 840 Pro & 2 Barracuda 7200.10 i RAID1, ESI Audio ESP1010e
*Amiga 4000D i Elbox Tower. 16 MB FAST Mem & 2 MB Chip Mem. Indivision AGA MK2, FastATA 4000 MK-VI, 16 GB CF & 40 GB IDE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2pac
Har tankenaldrig slagigt er att garantin kanske far och flyger om ni pillrar inuti tvättmaskinen?

Skit samma! Det här är som gjort för att mixtras med!

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av illern
Skit samma! Det här är som gjort för att mixtras med!

Visst är det så!

Har moddat en del själv, får se hur det slutar.

Länk till projektet:

http://leadbelly.no-ip.com/bosch_web.htm

Bruce

Visa signatur

BBB 100/100
SOLARIS 9 - uptime +600dagar

Permalänk
Hedersmedlem

Har så gamla vitvaror hemma så jag kan aldrig tro det finns serviceportar
Men morsan skulle rusta köket sen, ny kyl, ny diskmaskin och ny spis. Då ni, då ni!

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aqualize
Har så gamla vitvaror hemma så jag kan aldrig tro det finns serviceportar
Men morsan skulle rusta köket sen, ny kyl, ny diskmaskin och ny spis. Då ni, då ni!

Vi ser med spänning fram emot din mammas nya webhotell.
En idé kanske kan vara att köra WLan mellan vitvarorna?

Visa signatur

BBB 100/100
SOLARIS 9 - uptime +600dagar

Permalänk
Medlem

Hr en på min mile diskmaskin, har inte kollat upp det så mycket mer, vet bara att den finns.

Visa signatur

Om ni skriver till mig, var god citera

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bruce Nazarin
En idé kanske kan vara att köra WLan mellan vitvarorna?

Kanske satsa på Toshibas "Feminity" (http://feminity.toshiba.co.jp/) som är baserat på Bluetooth? Tror dock inte de prylarna marknadsförs utanför Japan.

Permalänk
Medlem

fy va najs... bluetooth-kommunikation mellan vitvarorna och displayen skulle inte vara helt fel *heh*. fixa om lite så att man får ett mail när micron e färdig med den varma o'boyen *haha* *drömmer*

jag hörde nån tala om en viss "Peter Forsberg" hette han så? känner inte till honom tror jag inte. men sen är jag inte så intresserad av basket. nhl o så. lite kewl att ha ett intelligent hus *heh* lite skrämmande oxå iofs. aja.

Visa signatur

Main Fractal R5, 6700K, GTX 980 Ti, 32 GB DDR4 (4x8 GB), 2x240GB SSD, MSI Z170-A-G45
Old Fractal R3, 2500K, GTX 970, 16 GB DDR3 (2x8 GB), 120GB SSD, 2TB HDD, ASUS P8Z68-V Pro/Gen3
Lap Lenovo T440, 4300U, HD4400, 12 GB DDR3, 240 GB SSD
Htpc Mac mini Server (mid 2011), HD3000, 4 GB DDR3, 2x500 GB HDD

Permalänk
Medlem

Hur gick det med maskinen?

Kom ni någonsin in i den?

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Medlem

APB kan börja få riktigt jobbiga situationer om detta spårar ur lite till... Man kan inte dömmas om de inte kan hitta något bevismaterial eller hur är det?

Visa signatur

!ERAU QSSI DLRO WEHT

Permalänk

Möjligtvis blir dom lite omtumlade...

*badbish*

Visa signatur

/Tj

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av T-Mastah J
Möjligtvis blir dom lite omtumlade...

*badbish*

Haha

Nice one!

Visa signatur

We are stuck with technology when what we really want is just stuff that works.
blog - flickr - del.icio.us - last.fm

Permalänk
Medlem

Mixtrar ni för mycket kan det bli disk-fel.

Visa signatur

Min svävare är full av ålar.

Permalänk
Medlem

Finns det inte betydligt tystare vattenkylningssystem ute på marknaden?

Visa signatur

We are stuck with technology when what we really want is just stuff that works.
blog - flickr - del.icio.us - last.fm

Permalänk
Medlem

Tvättmaskinen ska det bli nya datorn för kvinnor kanske?

Visa signatur
Permalänk

Grandin: Honeywell (du vet dom som gjorde Multics föregångaren till UNIX) lanserade redan -69 en dator för kvinnan i hushållet: http://starfish.osfn.org/~mikeu/h316/kitchen.shtml

Men vem vet, tvättmaskinsdatorn kanske blir en hit

Visa signatur

/Tj

Permalänk
Medlem

Men på den här kan dom googla fram hur dom ska ställa in tvättmaskinen för bästa tvätt
Det gick nog inte på den.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Willhelm
Hur gick det med maskinen?

Kom ni någonsin in i den?

Päronen har sålt det huset och tvättmaskinen står kvar i det huset.
Så projektet är stendött...

Permalänk
Medlem

ville bara framföra att jag läste på en engelsk forum om samma situation, killen hade oxå netbsd i tvättmaskinen och kom inte längre han heller.
de kunniga där kom fram till att netbsd används ganska friskt i vit och grå/svartvaror , utan någon inblandning från NetBSD utvecklarna, samt att BSD-licensen som sådan gör att dem inte ger tillbaka nåt.
wasabi har flera kunder som använt NetBSD i sina settops, ip-kameror, fordon, routers mm

vill samtidigt fråga Sidde om hur det känns att en av hans favorit plattformar försvinner (PPC, den andra e väl Sparc) ?

Visa signatur

¤ SLÅ DET HÄR OM NI KAN ¤
duron 1600 - K7S8X - Diamond Viper z200 32 mB (skit) - 384 mB 2100 DDR - 160 gb Seagate 2 mB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jgb_jgb
ville bara framföra att jag läste på en engelsk forum om samma situation, killen hade oxå netbsd i tvättmaskinen och kom inte längre han heller.
de kunniga där kom fram till att netbsd används ganska friskt i vit och grå/svartvaror , utan någon inblandning från NetBSD utvecklarna, samt att BSD-licensen som sådan gör att dem inte ger tillbaka nåt.
wasabi har flera kunder som använt NetBSD i sina settops, ip-kameror, fordon, routers mm

vill samtidigt fråga Sidde om hur det känns att en av hans favorit plattformar försvinner (PPC, den andra e väl Sparc) ?

Ingen utav mina favoritplattformar försvinner ju, jag kommer ju fortfarande äga mina
Hört rykten om att IBM har planer på att lägga ner PPC och satsa på Power och en Power "light"... Och vad sparc inträffar får man hoppas på att de kan vidareutveckla den lite. Med tanke på att den känns lite "efter" numera.

Permalänk
Medlem

kung!! en tvättmaskin som är mer avanserad än min mobiltelefon. Helt otroligt... du borde försöka installera en IRC klient på tvättmaskinen "chatta medans du tvättar på så sätt blir du inte uttråkad"

Permalänk
Medlem

Ett litet tillägg.
Det har nu kommit brödrostar med NetBSD.
http://www.idg.se/ArticlePages/200508/30/20050830112335_MD/20...

Permalänk
Hedersmedlem

Sidde: Old news. Det tuffaste är att de skeppas med Apache. 8]

"Och här är då min webbserver, den kan även rosta bröd."

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk
Medlem

Man kan väl konstatera att detta är ett _tvättäkta_ exempel på NetBSDs portabilitet.

Permalänk

måste bara säga att den här tråden är ganska _omtumlande_

Visa signatur

"Det är en laZzer som läZzer skivorna sen skjuter den ut bilden i kablarna som dunkar in i tävän!"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m0REc
Sidde: Old news. Det tuffaste är att de skeppas med Apache. 8]

"Och här är då min webbserver, den kan även rosta bröd."

Såklart det är oldnews. men det passade bra in i denna tråd

Permalänk
Hedersmedlem

Jepp, det gjorde det helt klart. Alla Sweclockare får ge sig ut och leta efter skumma grejer som det rullar NetBSD på och sedan rapportera i en tråd. 8]

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.