Aggresioner under spelandet.

Permalänk
Medlem

När jag kör varvtider i GTR och börjar klanta mig och snurra av banan i tid och otid så yttras ibland en hel svordommar. Sedan försöker jag slappna av och köra jämnt och fint - eller så inser jag att det börjar ljusna ute och att jag är för trött för 600 hästar i en mittmotorbil utan hjälpmedel!

En space-bar har jag lyckats spräcka en gång för många år sedan, men det hade inget med spel att göra. (Har för mig det berodde på att jag var dum nog att försöka köra musikprogram på Windoze...) Tangentbord kostar inte många hundralappar iaf - men när man sitter och kör med skärmar för 25000:- och uppåt så ger man automatiskt f-n i att banka på dem iaf!

Som så många andra konstaterar, så lägger man bara ner spel och simulatorer när det inte är roligt längre. Det går ju ändå bara neråt om man inte kan bryta "frustrationsspiralen", speciellt om man har självdestruktiva och/eller pessimistiska tendenser. När man inte kan omvandla adrenalin till prestation längre så är det bara att släppa det.

Har man däremot suttit hela natten och utan framgång försökt installera och konfigurera lite program man behöver, eller jagat buggar som "inte finns", så kan det vara lite svårare att hålla irritationen borta... Man måste ju liksom lösa det, förr eller senare, på ett eller annat sätt. Naturligtvis gäller samma regler där, men det är svårare när man inte bara kan skita i det och göra något annat.

Visa signatur

Tetradeca: i9-7940X @ 4 GHz H₂O | ASUS Rampage VI Extreme | 128 GB DDR4-3600 MHz | RTX 3070 Ti | GTX 1070 | LG OLED55CX | LG OLED48C1 | 2 x Acer XB271HU
Hex (server): i7-4930K @ 3.4 GHz H₂O | ASUS P9X79 | 64 GB DDR3 1866 MHz

Permalänk

Det värsta jag kan göra är väl slå i bordet. Annars brukar jag skrika "kuken!!" om jag förlorar en jämn match eller så.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Handa
Dödade våran katt....

hahahaha

Visa signatur

Speldatorn:
Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Samsung 27G60SD QD-OLED |

Permalänk
Medlem

värsta jag gjort var nog under tiden jag och lillebrorsan spelade vice city. vi spelade med samma gubbe och turadesom att spela.
men när han efter 3 ggr misslyckat med ett uppdrag fast jag förklarat hur han skulle göra flera ggr (skrek åt han tillslut) och frågat om jag kunde få göra det istället (men nej han skulle göra det). då blev jag arg och smällde till han allt jag hade på armen medan jag samtidigt svor åt han.
det resulterade i att han börja skrika som en besatt och mamma och pappa rusade upp i tron att vi slog ihjäl varann.

sen var det dator förbjud i 1 månad.

det är nog det värsta, har aldrig slått sönder nått, kostar ju pengar , bättre att puckla på brorsan lite då och då

Visa signatur

Övriga Ämnen 4-ever
Hjälp till att bevara gammelskogen i Sverige
Reserverar för felstavning, felberäkningar, fel information och andra fel.

Permalänk

Q+TAB+ENTER är nog det vanligaste kommandot.. kan klämma i med ett dovt "dö" ibland också.

Visa signatur

Chieftech Mesh, 1x120, 5x90 | MSI RS480M2-IL XPRESS 200 | AMD Athlon 64 3000+ s939 | WDC 200GB | Corsair VS512MB400 x 2 | Asus Extreme GeForce PCX6600GT 128Mb Doom 3

Permalänk
Medlem

Brukar smälla till tangentbordet ibland..

Permalänk
Medlem

Brukar typ gapa nåt och rycka till med hela kroppen, sen är det bra.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cerzok
Har förstört ett X antal Tangentbord när Windows Update säger att jag ska starta om datorn *kan tas med en nypa salt*

Ja, finns det något jobbigare? "Starta om senare" betyder att man vill starta om i egen takt, inte att den JÄVLA rutan ska ploppa fram var femte minut.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hänk3
värsta jag gjort var nog under tiden jag och lillebrorsan spelade vice city. vi spelade med samma gubbe och turadesom att spela.
men när han efter 3 ggr misslyckat med ett uppdrag fast jag förklarat hur han skulle göra flera ggr (skrek åt han tillslut) och frågat om jag kunde få göra det istället (men nej han skulle göra det). då blev jag arg och smällde till han allt jag hade på armen medan jag samtidigt svor åt han.
det resulterade i att han börja skrika som en besatt och mamma och pappa rusade upp i tron att vi slog ihjäl varann.

sen var det dator förbjud i 1 månad.

det är nog det värsta, har aldrig slått sönder nått, kostar ju pengar , bättre att puckla på brorsan lite då och då

Haha, ja snålare är ju svår att bli, du kanske får en krona för han

(vi känner varandera är inte otrevlig, och säger att folk ska sälja sina bröder till främlingar)

Permalänk
Medlem

hahah rolig tråd.. en gång då slog jag sönder fönsterrutan med knogen blödde som en gris hehe

Permalänk

hehe, satt mitt emot en kompis på ett LAN för ett tag sen, han blev så sur när jag gjorde en HS på han. haha, han slängde sin mus rakt i pannan på mig. F** va ont det gjorde...

Visa signatur

Intel Q6600|Antec Sonata II |Gigabyte P35-DS3|7800GT|4096Mb |900Gb HD |Logitech Z-5500|LG 22" |X-fi XtremeMusic|Philips SHP895
SteamID: Baebis
http://live.xbox.com/member/baebis

Permalänk
Avstängd

Jag själv är ganska så lugn, men det är alltid kul att se när polaren Manges(ergonomic) windows jäklas. Eller om det är någonting liknande Det skrattet kan oftast hålla sig ett tag

Visa signatur

#1. Amd64 Athlon 3700+► PNY GeForce 7800GT ► Kingston 2x512 mb►Asus A8N-E ► WD Caviar 200GB ► <6781p 3Dmark05 oklockat>
#2. P4 2ghz, 768 mb ram, GeForce 3 TI 500
#3. P4 2ghz, 256 mb ram, GeForce mx440

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Duke3d
Jag själv är ganska så lugn, men det är alltid kul att se när polaren Manges(ergo_nomic) windows jäklas. Eller om det är någonting liknande Det skrattet kan oftast hålla sig ett tag

och vad menar du med det?
har min buckliga lampa med saken att göra kanske?

Visa signatur

I reject your reality and substitute my own!!

Permalänk
Medlem

Brukar muttra lite surt för mig själv, "Han sikte ju inte ens på mig!!!11!!!!!11, men vilken flyt man får ha då!!!"

Visa signatur

Döden kommer

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ErgoNomiC
och vad menar du med det?
har min buckliga lampa med saken att göra kanske?

Ja, jag kan ju tänka mig hur det såg ut i ditt rum efter att du hade ramlat på nätverkskabeln och råkat sparka rakt in i datorn så ditt moderkort knäcktes

Visa signatur

#1. Amd64 Athlon 3700+► PNY GeForce 7800GT ► Kingston 2x512 mb►Asus A8N-E ► WD Caviar 200GB ► <6781p 3Dmark05 oklockat>

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Duke3d
Ja, jag kan ju tänka mig hur det såg ut i ditt rum efter att du hade ramlat på nätverkskabeln och råkat sparka rakt in i datorn så ditt moderkort knäcktes

ja det var lite klantigt det:/

förresten är det verkligen farligt för hårdvaran i datorn att spilla tex vatten i tangentbordet??
har undrat länge, man har ju sett nån reklam när det händer och det slår gnistor om hela burken:D

Visa signatur

I reject your reality and substitute my own!!

Permalänk
Medlem

när det börjar gå dåligt i typ bf2 eller nått så börjar ja mumla lite tyst för mig själv om hur feg motståndaren är och hur mycket dom baserapear

Visa signatur

va snackar du om? Alla vet att restroom betyder chillrum- Marcus Aka Mackan,Orochimarcus,McQuest,Spacef*g.Marcus Von Basten,Whitethrash och Sir tallunkens

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Avstängd

slår mig själv på käften. inte så hårt dock

Visa signatur

[Amd Athlon64 3200+ 939] [Msi k8n neo2-fx] [Corsair Value 1024DDR(400mhz)] [ Msi 6800GT 256mb 442/1167 ]
[Thermaltake Purepower Butterfly 480W] [Cooler Master Stacker] [Creative Inspire 5.1]

Permalänk
Medlem

Men det finns så sjukt mycket saker i BF2 som man kan bli irriterad på.

Jag siktar på en fiende. Jag skjuter. Jag siktar. Jag skjuter... Miss miss miss. Fienden drar fram sin pistol ungefär när man har slösat bort all ammo, och avfyrar ett par skott. Pang, man dör. Detta beror på egen klantighet, men det kan vara riktigt frustrerande.. och det går aldrig bättre av att man är arg.

Man åker fordon. Sen ställer sig en lagkamrat precis brevid och trycker sig mot plåten. Sedan rör man bilen lite och då har man helt plötsligt TK:at. Självklart väljer "offret" att bestraffa mig.

Eller när man sitter och skjuter när lagkamraten styr fordonet. Helt omöjligt att försöka sikta när de åker/rör på sig.

Man smyger upp bakifrån mot en fiende och drar fram kniven. Antingen så vänder han på sig och dödar mig på mindre än två röda, eller så kommer hans osynlige polare och dödar mig.

Men det värsta av allt är att man fan ALLTID väljer fel vapen vid fel tillfälle.

Nyss spelat en lång och dålig session av BF2, måste skriva av mig lite.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem

värsta jag gjort hände igår. Började dagen med en rejäl förkylning som inte gjorde mig på särskilt bra morgon humör, men sånt kan man leva med absolut inget att bli grinig på. Så ringde dock min chef och tyckte att jag skulle jobba tisdag morgon, vilket egentligen inte passade mig men eftersom att jag måste få pengar nånstans så tackade jag ja. Då blev jag tvungen att ringa till arbetsförmedlingen och anmäla att jag inte kommer till mötet jag skulle vart på, så jag tar den bärbara telefonen och ringer in. Efter en liten stund får jag tag på en receptionist som efter att ajg förklarat mitt ärende kopplar mig vidare.

"Alla våra anställda är för närvarande upptagna, du kommer bli placerad i kö systemet. Du har plats nummer..130 i kön" Jaha, ja vad ska man göra? Jo sitta och vänta såklart, efter drygt en halvtimme är jag på plats 20 och är smått otålig, då piper telefonen till och bestämer sig för att tvärdö, batteriet var tydligen slut >_<. Aja, lite smått förbannad går jag och hämtar den andra telefonen och ringer igen.

"Du är på plats 150 i kön." Jaha måttligt glad och vreden växte en aning mer, när jag suttit i ca 10 min vid och lyssnat på musik samtidigt som jag väntar på att det ska bli min tur så börjar mitt ljud spraka. Så jag börjar med det vanliga, drar ut hörlurar, nehe oljudet kvar, knackar lite lätt på högtalaren, fortfarande skrapande pillar med baslådan nehe ljudet fortfarande helt värdelsöst. Efter ca 45 min så kommer jag fram i telefonen medans jag försöker leta upp felet på ljudet. Hon som svara frågar mig om mitt ärrende och jag säger vad jag heter och vad jag vill göra, då säger hon "hallå? Hallå? hallå är någon där?" Sedan bryts samtalet, då blev jag riktigt grinig och gav min sprakande högtalare en liten smäll på ovansidan,vilket resulterade i att foten till högtalaren gick rätt in i skiten och min dator tvärdog, lite halv chockad och förbannad reste jag mig direkt ur stolen utan en tanke på mina hörlurar som slets sönder av bara farten och pga den lilla vrede jag kände så gav jag en lätt smäll på tagentbordet vilket fick föttena på detta att flyga åt helvete.

Ja, hm frustrationen lyste. Jag fick dock lyckligtvis tag på en kille på arbetsförmedlingen till slut och fick allt avklarat. Men med en bekostnad på drygt 3 timmars telefonkö samt förstörda högtalare, hörlurar och defekt tagentbord.

Kunde lika gärna skippat jobbet och åkt in till stan, nu tjänade jag 500kr på jobbet och fick en inköps lista för nån tusenlapp. Hurra hurra.

Måndagar är för härliga.

Permalänk
Medlem

En gång när jag dog i ett online rollepsl (förlorade ganska mycket), blev jag redigt sur på min trådlösa mus och drog dne i väggen... Den var ändå halvtrasig, och hade en batteritid på ca 10 min verkade det som -.- Annars kan jag dra näven i bordet om jag dör i onlinespel pga nåt som inte avr mitt fel, typ lag/kicks.

Är det nåt singleplayer slutar jag spelet o gör nåt annat, eller startar igen och försöker förfina taktiken.

Visa signatur

AMD X2 4200+ 2.2ghz - MSI Amethyst (HP OEM) moderkort - 2x 1gb Infinion PC3200 @ 3-3-3-8-2T - MSI 7800GTX 256mb - Raptor Gaming M2 - Koss SB45

Permalänk
Medlem

Blir bara arg när jag spelar BF 2...
Riktigt arg...
Bankar oftast på bordet... eller skriker nåt högt.... typ "j'vla f'tta" o såna saker..

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Spinifer
Hade en polare som slängde sin tv i golvet, hoppde ut från sitt fönster naken i regnet och skrek könsord åt sin granne... Kommer inte ihåg spelet dock

Hahaha....vansinnigt kul!, ser det framför mej

Men det kan inte vara sant, väl?

Visa signatur

..varpå mamma banka på nedervåningen i taket o skrek "KNULLA TYSTARE, FARMOR ÄR HÄR!"

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ErgoNomiC

förresten är det verkligen farligt för hårdvaran i datorn att spilla tex vatten i tangentbordet??
har undrat länge, man har ju sett nån reklam när det händer och det slår gnistor om hela burken:D

Det har då inte slagit gnistor från min dator när jag har spillt cola och liknande ett x antal gånger

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag blir riktigt, riktigt förbannad när jag förlorar i spel. Flickvännen kan intyga detta...

I vardagliga livet är jag hur lugn som helst, men när jag förlorar mot någon som jag vet att jag borde vinna mot kokar det verkligen över. Har tappat räkningen över spelkontroller och tangentbord som jag förbrukat genom åren, minns jag råkade ha sönder min kompis monitor när vi kopplat ihop våra datorer i de yngre åren.
Samma symptom finns även i idrott och lagspel...

Det är inget jag vill - vara dålig förlorare - men det är ju så svårt från att undvika fysiska agressioner mot materiella ting. Ni som tycker vi våldsamma spelare är löjliga får gärna sitta brevid mig eller någon annan likasinnad under en omgång nätverksspel

Visa signatur

//Mattias

Permalänk
Medlem

" sorry det va ingen hamster utan ett marsvin .. de va på kvällen när jag skulle till köket o ta något att äta .. så öppnade jag kylskået .. så började den pipa.. som fan .. sur blev jag .. tog pupp den ur buren o snänge in den i vardgags rummet nätt till katten så dem fick umgås..

slutade med att katten åt up marsvinet "

jävla psycho. så går det när man spelar cs , det vore förbjudas tycker jag

Permalänk
Medlem

kanske onödig post men då jag får tillgång till min webcam ( är nånstans vet inte var ) så ska ni få se på en bild som passar in
*ni som läst/läser kalle och hobbe har kanske sett den, kalle sitter och kollar på våldsam tv, kalle pratar om att han läst om hur våld i tv påverkar folk, hobbe och kalle småpratar lite och sen så säger hobbe "är du inte orolig att tv tittandet kan göra dig avtrubbad och okänslig" varav kalle säger
-Nääh! jag skulle kunna skjuta dom idioterna som tror att sånt påverkar mig!

Permalänk
Medlem

Låter som om de flesta som har dessa problem är såna som en som inte har stake nog att konfrontera saker i verkliga livet utan tar ut sin agressationer på döda ting eller på de som inte kan försvara sig (läs djur).

Fruktansvärt patatisk faktiskt!

På min topp kan jag säga "fan" med en lugn ton.

/Martin

Permalänk
Medlem

Låter som om de flesta som har dessa problem är såna som en som inte har stake nog att konfrontera saker i verkliga livet utan tar ut sin agressationer på döda ting eller på de som inte kan försvara sig (läs djur).

Ganska ynkligt!

På min topp kan jag säga "fan" med en lugn ton.

/Martin