Permalänk
Medlem

Får man in dom ordentligt i öronen låter dom ganska bra, mycket bättre än alla andra "medföljande" lurar.

Har lyssnat lite mer nu och kan ju säga att om man sansar sig med ljudnivån så låter W800 med nämnda lurar helt ok, det är främst styrkan på utsignalen som inte räcker till jämfört bättre alternativ. Igår lyssnade jag också på lite softare musik, Pat Metheny, då låter det riktigt riktigt bra. Och det är verkligen totalt brus och störningsfritt i bakgrunden. Men det är alltså ingen Metal-spelare av rang. Inte för "Bass-heads" iaf.

Till Holm ovan: jag tror du missade att jag skrev "i jämförelse", det var alltså en *liknelse* ang den relativa ljudskillnaden mellan spelarna. Inte på något sätt ett påstående att någon av dem skulle låta lika bra som High End-utrustning på riktigt.

Och som du ser i detta inlägget kan jag nu konstatera att W800 låter riktigt bra, bara man låter bli att kräma på som jag brukar göra. SE är antagligen rädda att bli stämda av självpåtaget hörselbefrämjande advokater, hoppas någon anställd på SE "råkar läcka" ett hackat firmware för dom som vill ha lite mer krut. Sånt lär inte vara grund för stämning, eftersom man får skylla sig själv om man lägger in hackade firmware.

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av slynan
hur är ljudet på lurarna? tycker det ser ut som ett par sony ex 71, nån som kan säga hur ljudet är i jämförelse med ex71?

jag har båda, jag tycker dom är väldigt lika i ljudkvaliteten. kanske viss fördel till w800 lurarna, kan bero på att mina ex71 är rätt gamla och kanske har blivit sämre med tiden eller så har dom parat ihop hårdvara så det skall låta bra med dom helt enkelt.

Permalänk

Är i köpdagarna ni lovar väl att det är exakt samma kamera i w800i som i k750i...samma utseende på displayen när man fotar o.s.v.

Visa signatur

Mr. Swe_clockering

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av the squonk
edit. en sak till värd att nämna är att jag fyller HELA minnet på min Samsung(512MB) på samma tid som det tar att föra över ETT album till W800 - alltså ungefär 10ggr långsammare överföring på W800.

Det är därför man har en kortläsare så man kan koppla in kortet där och föra över med USB2.0 hastigheter.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

Jag har provat det, men det går väll lika långsamt tycker jag? Inte USB2 hastigheter iaf...

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem

Till alla er som använder Sony Ericsson PC Suite så rekommenderar jag, floAt's Mobile Agent (FMA). Helt underbart bra!

Citat:

FMA is a free1 powerful phone editing tool allowing users to easily manage all of the personal data stored in their phones, via a number of different connections methods. FMA allows easy management of Phonebook (both SIM and Phone memory), SMS, Profiles, and Files stored on the phone. FMA can also allow you to pickup and dial calls directly from your PC. FMA is fun and much more; whatever you want it to be, it is whatever a mobile phone should have (Currently based on Sony Ericsson T610 features set).

Permalänk
Hedersmedlem

Jag har en Samsung yepp YP-MT6X som jag är enormt nöjd med men sedan jag köpte min W800i så har jag faktist inte använt den mer. jag tycker ljudet är riktigt bra med de medföljande hörlurarna. Möjligen är volymen något låg men det beror lite på vilka MP3 filer jag spelar.

Jag har alltid varit på jakt efter en telefon med bra MP3 stöd och nu har jag hittat den. MP3 funktionen är inte ditlagd utan telefonen är byggd med den i tanke.

Denna borde sälja som smör.

/B

Visa signatur

-----------------------------------------------------
Ägare/grundare: www.bjorn3d.com

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ingo_ATI
Till alla er som använder Sony Ericsson PC Suite så rekommenderar jag, floAt's Mobile Agent (FMA). Helt underbart bra!

Halvt OT, men funkar det fint för dig (och andra som läser detta)?

Det är grymt ostabilt för mig, har testat flera versioner också. När jag ska skicka över program brukar det gå såhär:
* Koppla in USB-sladden
* Starta fma, connect
* Vänta i ~20 sek tills den klagar på att den disconnectat, connecta igen
* Skicka över filen, vänta ~20 sek tills den klagar på att den disconnectat, dra ur sladden.

Än så länge så har jag inte skickat över en enda fil utan att länken bryts såhär. Det gör ju inte så värst mycket men det är ju en aning störande.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thomas
Halvt OT, men funkar det fint för dig (och andra som läser detta)?

Det är grymt ostabilt för mig, har testat flera versioner också. När jag ska skicka över program brukar det gå såhär:
* Koppla in USB-sladden
* Starta fma, connect
* Vänta i ~20 sek tills den klagar på att den disconnectat, connecta igen
* Skicka över filen, vänta ~20 sek tills den klagar på att den disconnectat, dra ur sladden.

Än så länge så har jag inte skickat över en enda fil utan att länken bryts såhär. Det gör ju inte så värst mycket men det är ju en aning störande.

Ja, för mig funkar det helt smärtfritt, den lilla tiden jag använt det i alla fall.

Permalänk
Medlem

SwedBear = den berömda "bjorn3d" ? Eller, berömd och berömd men när man Googlat efter tester på bla ljudkort mm så får man ofta bjorn3d bland dom tidiga sökresultaten mao får man anta att SwedBear är ganska hemma på att bedöma ljudkvalitet ?

Kul att se att du också gillade YP-MT6X, jag har en likadan och är väldigt nöjd, står i valet och kvalet nu om jag skall uppgradera till firmware 2.270 istället för 1.2 som jag kör nu: pro 2.270 = Ogg-stödet uppges inte längre lida av att visa låtar kortas av just på slutet, pro 1.2 = 9-bands equalizer som fungerar riktigt bra, men är nedgraderad till 5-bands i 2.270(istället sägs man ha lagt mer krut på WoW-funktionen). Jag är böjd att vilja behålla 1.2 ...

Åter till W800, som jag sagt tidigare så är ljudet helt ok om man inte behöver kräma på så mycket och man har den ALLTID med sig. Men vill jag rocka ordentligt så är det inte fel att plocka fram Yeppen då och då. Men visst kommer det att bli mer sällan.

Trevligt att äntligen ha en *riktig* telefon

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thomas
Halvt OT, men funkar det fint för dig (och andra som läser detta)?

Det är grymt ostabilt för mig, har testat flera versioner också. När jag ska skicka över program brukar det gå såhär:
* Koppla in USB-sladden
* Starta fma, connect
* Vänta i ~20 sek tills den klagar på att den disconnectat, connecta igen
* Skicka över filen, vänta ~20 sek tills den klagar på att den disconnectat, dra ur sladden.

Än så länge så har jag inte skickat över en enda fil utan att länken bryts såhär. Det gör ju inte så värst mycket men det är ju en aning störande.

Det ska enligt FMA's hemsida funka bättre efter att version 2.2 kommer ut. Och det ska den göra september/oktober någongång.
Bara att vänta antar jag : )

Permalänk

Hehe Märker att jag börjar bli lite petig men en fråga angående hörlurarna. Från mobilen och fram till micken alltså 3,5mm uttaget hur lång är det dit ungefär? HUr lång e den sladden

Hörde någon säga att man fick snurra ett garnnystan om man hade egna lurar hehe

Visa signatur

"Emancipate your self from mental slavery, none but ourselves can free our minds."

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ingo_ATI
Till alla er som använder Sony Ericsson PC Suite så rekommenderar jag, floAt's Mobile Agent (FMA). Helt underbart bra!

tycker att MyPhoneExplorer http://members.aon.at/fwechsel/ e mycket bättre

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av the squonk
Nu har jag lyssnat lite grann på W800, jag måste iofs jämföra mer men: det första intrycket är att den kommer INTE i närheten ens av min Samsung mp3-spelare när det gäller ljudkvalitet. Går inte alls att spela lika högt, mycket plattare/burkigare ljud och med sämre upplösning samt att det börjar dista rätt hårt i basen när man närmar sig maxnivå(som inte är särskilt högt) och att diskanten är hård och oupplöst.

Låter väldigt konstigt tycker jag. Den borde ju inte ha sämre ljud än p910i iaf. Och p910i har ju sjukt bra ljud

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk
Medlem

som jag la till något inlägg senare så låter W800 bra vid lägre nivåer, ljudkvaliteten i i sig är det alltså inget större fel på. Dom ljudproblemen jag beskrev ovan uppstår när man spelar lite högre(så högt som jag är van), felet är mao att maxnivån är en aning lågt satt och dessutom att högsta stapeln på volumkontrollen motsvarar MER än aktuell maxnivå varför ganska häftig distorsion uppstår på den inställningen.

Sådana problem har inte min Samsung, eftersom den låter mycket högre redan på 23-24 av 30 steg och att det inte distar ens på 30(och då är det alldeles för högt).

Det är inte alls omöjligt att P910 har högre utnivå och inte lider av samma problem, eftersom det inte är en Walkman mobil har SE kanske inte varit lika paranoida vid valet av maxnivå.

Observera att för dom flesta vanliga svennar som inte är Metal-heads som mig själv är antagligen maxnivån på W800 helt ok, och håller man sig under den är ljudet verkligen så rent som någon kan begära. Även om jag sett i flera recensioner att man klagat på maxnivån, och då är det antagligen recenscenter med stillsammare musiksmak än mig själv.

Ett stort plus är iaf rds-radion som låter grymt bra, jag har nog aldrig hört mer störningsfritt radioljud i lurar. P2-vänligt radioljud, om man säger så.

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem

Jag har hittat två buggar/fusk i telefonen!

Det finns säkert fler som upptäkt detta, men kan ju vara värt att upprepas.[list="2"]
[*]När man har telefonen på som vanligt, kan man om man sätter på knapplåset inte kan använda Spela/Pausa-knappen på sidan MEN om man "dubbelklickar" så funkar det fint. Observera att jag menar utan någon handsfree då.

[*]När man har telefonen i Walkman-läget se då till att visa mediaplayern, sätt då på knapplåset, och öppna linslocket och vips så fungerar kameran i Walkman-läget![/list=1]

Funkar det för er?

Permalänk
Medlem

Det där med dubbelklicka var bland det första jag upptäckte, när jag undrade varför man måste dubbelklicka och inte kom ihåg att knapplåset var på ...

Det andra har jag inte testat än, men det verkar ju praktiskt om man behöver ta en snabb bild.

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem

mmm.. som när du ÄR ENSAM MED DINA KAMRATER I DEN OFFENTLIGA DUSCHEN! TA EN BILD, OROA DIG INTE!!

lol

Visa signatur

a roma solo la lazio

Permalänk
Medlem

Var på väg att springa och köpa den idag men den fanns inte i lager nånstans. Men jag frågar vidare
På k750i hade de första telefonerna en stenhård kameraknapp vilket fixades efter en del kritik. Jag antar att w800i också har den mjuka knappen?

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk
Medlem

Knappen är mjuk, leta vidare, den här telefonen är förbaskat trevlig

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem

Den finns kanske på geab eller expert eller nåt. Men det känns väldigt dumt att betala många hundringar mer än vad den kostar på elgiganten och siba när man kanske "bara" behöver vänta en vecka.

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk
Medlem

Köpte en igår och jag tänkte radda upp lite plus och minus

Positivt:

+ Kompakt känsla som ger ett gediget intryck. Inget knak här inte. Lite ovant att man inte behöver trycka så hårt på knapparna bara.
+ Hörlurarna har förvånansvärt bra ljud, har själv små öron och små hörselgångar men lurarna funkar för mig och ger så mycket bas man behöver om man fortfarande vill ha en vettig ljudbild.
+ Ljudnivån räcker gott och väl, kan undrade lite vad ni gör med era öron egentligen. Ljudet håller också väldigt hög klass. Tror de som haft problem glömt att stänga av disc2phones egna komprimering av mp3orna. (Detta kan även skapa skillnader i överföringshastighet)
+ Bra batterier, har lyssnat hela dagen och även gjort några samtal. Inte ens halva batteriet verkar ha gått.

- Tonvis med ringsignaler och ljud som inte går att ta bort. Dessa är fruktansvärt irriterande och stör MP3-spelarens funktion. (Det kanske går att få bort dessa ändå?)
- Har jag knapplås på ska inga knappar fungera enligt mig. Dock tycker SE annorlunda. Någon ovan kallade det för bugg. Jag tror det är ett medvetet val som bara förstår telefonen enormt. En tryckning om headsetet är i och två om det är ur. Väldigt pinsamt då man sitter i skolan i tron om att telefonen ska vara tyst.
- Linsskyddet är ju också väldigt trevligt. Dock går det upp väldigt lätt i fickan. Detta leder till att telefonen går in i kameraläge trots knapplås. SJUKT irriterande!!!!

Jag gillar verkligen telefonen och så men bristen på ordentligt knapplås gör att telefonen borde kosta 1500kr mindre. Det är helt enkelt enorma missar som jag inte förstår hur man kan släppa ut på marknaden.

Visa signatur

//Bacon

Permalänk

Är ljudet det samma som i K750i och vart kan man hitta adaptern så man kan ha egna lurar. Sen hur är ljudet gämfört med en vanlig mp3? Har man eq så man kan ställa in bas mm? Finns det funktion så man kan mapp sortera dom? Sen går det att spela upp låtar i media spelare och gå ur den och fippla med telefonboken mm? Funkar det enbart i w800 eller gällder det K750 också?

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem

Har köpt den nu. Angående ljudet så är jag helt nöjd med det och lurarna tycker iaf jag är väldigt bekväma.
Får låta den ladda ett tag nu bara. Sen blir det till att leka med den

EDIT: Bara jag som har lagt märke till att det är ett sandisk kort som följer med?

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk
Medlem

Enkel fråga till alla som har en W800i, Fick ni med någon halsrem? Halsrem kanske är fel ord men en båge som man ska ha runt nacken typ, finns en bild på en sådan i förpackningen, men jag fick ingen och undrar om det bara är jag som inte har fått det?

Permalänk
Medlem

Det var ju f*n vad folk kan va lata! Tjatar samma frågor om och om igen. Läs hela tråden ! Fick min W800 innan idag och har testat den lite. Ljudet är rent och bra. Flyttade över ca 150MB på 13 minuter. Det är samma kamera som K750. K750 är plastigare enligt mig pga sifferknapparna.

VeCtor: Nej du får ingen halsrem med.

Visa signatur

Alla sätt är bra utom dem dåliga....?

Permalänk

Ska hämta men på webbhallen idag. Kommer att vara min längsta matte lektion.

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem

Kommer det ljud när man fotograferar? Om ja, finns det nåt sätt så att man blir av med ljudet?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mart|n
Kommer det ljud när man fotograferar? Om ja, finns det nåt sätt så att man blir av med ljudet?

Ja det kmr ljud när man fotar, och det går inte å få bort ljudet, förutom när du har på ljudlöst läge

Visa signatur

Eeeeeeh.