Jag mejlade mecenat och frågade om uppdateringar av datorerna!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Salle_83
Jag tänkte beställa en Dell X1 idag, men jag ska använda mig av min flickvän/sambos studentkort. Ska jag beställa datorn i hennes namn och bryr dom sig om betalningen kommer från mitt konto och inte hennes?

Bara att säga att man har delad ekonomi eller att du betalat åt henne för hon saknar pengar för tillfället eller någe sådant om dom nu skulle undra vilket jag inte tror

EDIT:
Jaha ja där tog du bort ditt meddelande också i samma veva som jag svarade på det

Permalänk
Medlem

jag hoppas då att du menar Mecenat kortet.. för StudentKortet ger dig inga 5% rabatt hos DELL.se det som jag har sett StudentKortet ger är 1000kr på DELL Latitude D510..

jag läser i Chalmers och det jobbig är nu att jag inte kommer att få Mecenat-kortet då Chalmers studentkår inte har avtal med dem.. men jag kunde tydligen "köpa" Mecenat-kortet för 55kr.. och det tycker jag är värt och spara några tusen kronor i dator köpet..

för min del så blir det en X41.. om inget annat kommer i vägen..

Visa signatur

d3d3LmRpY29ycC5zZQ==

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av trey
Men de saknar win-tangenten. win+r, win+e, win+d använder jag konstant.

För mig blir det en ibook eller powerbook, där kan jag inte gnälla på att det inte finns någon win-tangent för där ger den mig inte speciellt mycket

Det gjorde jag också när jag körde windows. I linux så är den mest ivägen om man inte hittar någon användebar funktion för den. Som starta terminalen eller så. Fan då kommer jag kanske sakna win knappen ändå:S

Visa signatur

DELL 20" 30" 20" PLP | Svorak.a5 | Kinesis Advantage Contoured <3 | Ergodox

Permalänk
Medlem

Ja jag menade mecenat kortet, inte studentkort.
Jag tyckte 5 % rabatt va rätt snålt av Dell, men bättre än inget alls. Jag mejlade Dustin o frågade om leveranstiden på X41 och den var 3 veckor. Så länge kan jag inte vänta så eftersom jag tveka mellan X41 och X1, så blev det den sistnämna. Skiljer ierförsej 400 kr drygt i pris, men det är ju egentligen en struntsumma i dessa sammanhang.

Permalänk
Medlem

Ang. att X4* inte har win-tangent så är det inget problem för mig iaf, jag använder den högra ctrl-tangenten som win-tangent, fungerar klockrent.

Visa signatur

[size="1"]Signatur raderad, max tre rader. Se reglerna. - Vicotnik[/size]

Permalänk
Medlem

hur gör du det.. nåt program som du installerar eller..?? för nu när du säger det så kan jag faktis inte komma ihåg att jag nånsin har använt den högra Ctrl knappen..

Visa signatur

d3d3LmRpY29ycC5zZQ==

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av langby
Ang. att X4* inte har win-tangent så är det inget problem för mig iaf, jag använder den högra ctrl-tangenten som win-tangent, fungerar klockrent.

Det är iofs ett smart sätt, dock hindrar det enhandsjobb, men ändå en helt klart godkänd lösning. Dock blir det ibook iaf, billigare o trevligare

EDIT: Då borde vänstra alt vara ett bättre val att använda som win. Just nu kommer jag aldrig på något man använder den till.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av .di
hur gör du det.. nåt program som du installerar eller..?? för nu när du säger det så kan jag faktis inte komma ihåg att jag nånsin har använt den högra Ctrl knappen..

Här finns en guide tex:
http://weblogs.macromedia.com/cantrell/archives/2005/08/remap...

Permalänk
Medlem

Har beställt Dell X1 idag så när den kommer om drygt 1 vecka skulle jag tro, så kommer det en kort recension med bilder.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Salle_83
Har beställt Dell X1 idag så när den kommer om drygt 1 vecka skulle jag tro, så kommer det en kort recension med bilder.

jag hoppas att du har en bra kamera.. vill se massor med bilder.. detaljer bilder på datorn.. =P

langby..

en fråga ska min kod rad se ut så här om jag ska ha den högra Ctrl knappen som en windows knapp..??

Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Keyboard Layout]"00000409"="KBDUS.DLL"
"Scancode Map"=hex:00,00,00,00,00,00,00,00,02,00,00,00,5B,E0,1D,E0,1D,E0,5B,E0

Visa signatur

d3d3LmRpY29ycC5zZQ==

Permalänk
Medlem

.di,

Om du känner dig osäker så är det bara göra en reg-fil som ställer tillbaka allt som standard. Så testa o se om det fungerar, annars återställ det.

Till ibm kommer tydligen med ett program för att just mappa om win-tangenten till någon annan tangent

Permalänk
Medlem

.di:
Det finns som sagt redan inbygg program för det hela.
Start -> Alla program -> Access IBM -> Anpassat tangentbord
Sen är resten nog ganska klart.

Visa signatur

[size="1"]Signatur raderad, max tre rader. Se reglerna. - Vicotnik[/size]

Permalänk
Medlem

hehe.. oki.. då blir det perfekt.. ska ta och beställa min X41 så fort jag har fått min MecenatKorts nummer.. =P

Visa signatur

d3d3LmRpY29ycC5zZQ==

Permalänk
Medlem

Vet inte om någon har missat det, de kommer inte förän i slutet av september.
Denna eviga väntan... suck.

Visa signatur

DELL 20" 30" 20" PLP | Svorak.a5 | Kinesis Advantage Contoured <3 | Ergodox

Permalänk
Medlem

har du beställt en..??

Visa signatur

d3d3LmRpY29ycC5zZQ==

Permalänk
Medlem

har beställt en T43a. verkar mysig. dock väldigt dåligt med minne. men det räcker för mina behöv till att börja med. Det jag ville åt var IBMs inbyggda antenn i skärmen på grund av lite dålig styrka på nätverket i våra hörsalar, och det behändiga formatet. kändes som en x41 var för dyr och man förlorade saker som optisk enhet och tv-out. pratade med dustin och dom ska tydligen få in dom den 26:e!? löjligt lång leveranstid känns det som.

Permalänk
Medlem

kolla vad jag hittade..??

http://www.mecenat.se/mail/medlemsbrev_050825/mecenat.html

det jag syftade på att jag hittade är att det står att det är 20% rabatt hos DELL.se

Visa signatur

d3d3LmRpY29ycC5zZQ==

Permalänk
Geeks
SweClockers

Ni som köpt T43/X41 får gärna skriva ett liten review senare. Tror det är MÅNGA som funderar på köp. (inklusive jag )

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet 1–3 » SweClockers chefredaktör 2007–2015 (Team Jonas, Emil, Jacob och Ytterberg)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av .di
kolla vad jag hittade..??

http://www.mecenat.se/mail/medlemsbrev_050825/mecenat.html

det jag syftade på att jag hittade är att det står att det är 20% rabatt hos DELL.se

Det är ett gammalt erbjudande, som inte gäller längre nu när dom ändrat till 5% på allt.

Permalänk
Medlem

det var synd..

Latitude X1 - L09X12 16.619:- * 0,8 = 13.295:-

Intel®Pentium® M733 (1.1GHz,400MHz,2MB,L2Cache) + 12.1" XGA
Microsoft® Windows® XP Professional SP2 (NTFS)
1280MB 400Mhz DDR2 Memory (1024MB + 256MB in base) Free Upgrade
Extra 6-Cell 54WHr Batteri
60GB (4200rpm) hårddisk
(modulär) 8XDVD / 24XCD-RW combo drive med INGEN MJUKVARA inkl. extern D-Bay Attachment

Visa signatur

d3d3LmRpY29ycC5zZQ==

Permalänk
Medlem

Håller med xphaze, det skulle vara underbart om någon skulle vilja skriva en recension av en X41:a. Tydligen så är vi ett par stycken som tittar på både IBM X41:an och Dell X1:an och vill veta fördelar och nackdelar med de två modellerna?

Permalänk
Medlem

hittade två bilder X1 och X41 sida vid sida..

Visa signatur

d3d3LmRpY29ycC5zZQ==

Permalänk
Medlem

Nu har dustin x41:an i lager

Permalänk
Medlem

det är så jobbig.. nu vet jag inte vilken jag ska köpa X41 eller X1.. övervägar fortfarande dessa för och nackdelar.. det är minsann inte lätt..

Visa signatur

d3d3LmRpY29ycC5zZQ==

Permalänk
Medlem

Det som fick mig att välja x41 är att den har en PC-Card port och att det verkar som att den inte får repor så lätt..

Permalänk
Medlem

mm.. bättre ju att ha PC-Card än CF-reader.. för det finns väl PC-Card som är CF-reader.. fast jag har ju en 9in1 card reader.. så det kvittar.. tror det blir en X41 för mig..

har du beställt..??

Visa signatur

d3d3LmRpY29ycC5zZQ==

Permalänk
Medlem

Hmm.. men vad ska man använda pc-cardet till igentligen? man har ju nätverk och blåtand redan ju?

Permalänk
Medlem

gahh vad störande att vänta 2 veckor på sin t43a

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ASTRX
gahh vad störande att vänta 2 veckor på sin t43a

Jag beställde en X41 vid 15.00 tiden idag, fick ett ordererkännande på direkten och efter 3 timmar kom en leveransbekräftelse. Paketet hade lämnat deras lager och jag fick kollinr. Så på fredag hoppas jag att det är framme

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av head
Hmm.. men vad ska man använda pc-cardet till igentligen? man har ju nätverk och blåtand redan ju?

Bättre nätverkskort, tv kort eller något annat trevligt...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av head
har du beställt..??

Japp.. Jag beställde för två veckor sen, men dom hade inga i lager, fick kollinr osv på mailen idag

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av backe
Jag beställde en X41 vid 15.00 tiden idag, fick ett ordererkännande på direkten och efter 3 timmar kom en leveransbekräftelse. Paketet hade lämnat deras lager och jag fick kollinr. Så på fredag hoppas jag att det är framme

Strö salt i såren bara ,gööör det!