Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tubgirl
jasså, föregångaren fick väl ganska god kritik om jag minns rätt...?

Det får ganska bra från privatpersoner.
Men det får otroligt dåligt betyg från folk som faktiskt har lyssnat på bra hörlurar.

De är äckligt dåliga, jag har dem själv och är fullt medveten om hur fruktansvärt dåliga de faktiskt är.
De har bra bas, men sedan har de inte mer, varken diskant eller mellanregister.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MooDHooDs
Ringde apple idag! Min Ipod nano ska komma på tisdag eller onsdag, dvs två veckor efter beställningen! Dåligt Ångrar lite att man tog gravyr

Jag beställde utan gravyr den 12:e och den kommer nu på onsdag. Så du behöver inte ångre dig något nästan. Tar ju lika lång tid att tillverka de ograverade...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haricots
Men det får otroligt dåligt betyg från folk som faktiskt har lyssnat på bra hörlurar.

De är äckligt dåliga, jag har dem själv och är fullt medveten om hur fruktansvärt dåliga de faktiskt är.

Jag tycker att du överdriver på ett nästan autistiskt sätt. Så usla är inte The Plug. Jag har ett par själv som jag använder med min mp3-spelare. Men de ger för mycket bas, och för lite diskant och mellanregister, det är sant. Jag tycker dock inte att problemet är så stort som du vill påskina.

Hur som helst så är jag ruggigt sugen på en svart nano 4GB. Självklart med studentrabatt. Men jag väntar ett par månader tills kassan är mera fylld. Just nu behöver jag en ny cykel.

Jag kan förresten tipsa om Creative EP-630. Enligt utsago är det samma som Sony EX71, men under ett annat namn, och till ett lägre pris (275kr i stället för 350). Bara en hundralapp dyrare än ett par pluggar, och ännu bättre ljud. Dessutom snyggt svarta:

http://www.webhallen.com/prod.php?id=42380

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av triplea
Jag tycker att du överdriver på ett nästan autistiskt sätt. Så usla är inte The Plug. Jag har ett par själv som jag använder med min mp3-spelare. Men de ger för mycket bas, och för lite diskant och mellanregister, det är sant. Jag tycker dock inte att problemet är så stort som du vill påskina.

Jag antar att vi alla har olika krav, för mig är Koss The Plug så dålig som jag påstår, om inte sämre.
Om någon bara har kravet att basen ska vara "häftig" så visst, för all del, köp skiten.

De du rekommenderade är dock väldigt bra, även sonys MDR-serie för in-ear-lurar är väldigt bra i den prisklassen.

Permalänk

håller med, koss the plug är ett skämt. antagligen de sämsta hörlurar jag betalat för (köpte utan att testa, vilken idiot man är ibland...).

det är fullständigt ofattbart att dessa lurar prisas av alla och envar på diverse forum?!?

Visa signatur

Intel Core 2 CPU 6600 @ 2.4 GHz 4,00 GB RAM ATI HD 4670 TSSTcorp DVD+-RW TS-H553A Windows XP Home SP3

Permalänk

Var runt i Göteborg idag när lönen kommit, inte ett ställe hade Nano på lager. Så nu har jag beställt en svart iPod Nano 4 GB från Applestore.

En till två veckor, jag vill ha den nu!
Troligtvis köper jag till ett par Shure e2c också

Visa signatur

Microsoft Longhorn operating system is going to be Windows Vista. As in “a view into the distance” which surely refers to the prolonged development timeline of the OS

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Krydda_08
Vad fick du för den?

1300, Blue 4Gb, i bra skick.
Ne nu ska jag beställa, hmm gravyr eller inte... funderar på att ta Veni, Vidi Vici.

Haha, ballaste gravyren: Din text placeras här.

Det blir en 2Gb black, då jag anser att 2 är mer än tillräckligt, okej 4 för 500kr till. Men om man inte kommer använda 4Gb, så lägger jag hellre 500 på något annat, pengar finns.

Edit: Gaaaah, fuck it !!!!! Pengarna måste in på mitt visa-kort så det dras från det, men weei, pengarna ligger här ! På måndag öppnar banken... fasen !

Permalänk
Medlem

Ah, sitter här med min Nano, två dagars leveranstid blev det alltså Fantastiskt ljud med bra lurar måste jag säga.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joakim_r
Ne nu ska jag beställa, hmm gravyr eller inte... funderar på att ta Veni, Vidi Vici.

Haha, ballaste gravyren: Din text placeras här.

Det blir en 2Gb black, då jag anser att 2 är mer än tillräckligt, okej 4 för 500kr till. Men om man inte kommer använda 4Gb, så lägger jag hellre 500 på något annat, pengar finns.

Edit: Gaaaah, fuck it !!!!! Pengarna måste in på mitt visa-kort så det dras från det, men weei, pengarna ligger här ! På måndag öppnar banken... fasen !

Ok..

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 4TB SATA SSD = total 16TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: ASUS PG32UCDM 32" 4K OLED 240Hz, Acer Predator XB323UGX 32" 1440p 270Hz
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haricots

ok, om du säger det. jag har faktiskt inte provlyssnat någon gång...

hur är det med ljudkvaliteten med de nya modellerna, gamla modeller tycker jag har varit lite sisådär på den fronten...?

Visa signatur

bitte kein Hotlinking!

Permalänk
Medlem
Citat:

Hur som helst så är jag ruggigt sugen på en svart nano 4GB. Självklart med studentrabatt. Men jag väntar ett par månader tills kassan är mera fylld. Just nu behöver jag en ny cykel.

Jag kan förresten tipsa om Creative EP-630. Enligt utsago är det samma som Sony EX71, men under ett annat namn, och till ett lägre pris (275kr i stället för 350). Bara en hundralapp dyrare än ett par pluggar, och ännu bättre ljud. Dessutom snyggt svarta:

http://www.generationmp3.com/images/News/0_avril/creative/Eco...

http://www.webhallen.com/prod.php?id=42380

jag har haft ett par EX71or som låter som gudar.. o vart irriterad på folk som sa att dom är dåliga o creative e så mkt bättre o billigare så ja köpte mig ett par o tänkte "Jag köper dom o e dom inte bra så får farsan en tidig julklapp..." åt skogen va jobbigt ljud de va med dom.. hårda trummslag slår som f*n på halva volym o efter mindre än en minut tog ja ur dom med ont i öronen o sucka.. dom låter mkt mkt högre än ex71 o ibland känner man att dom (ex71) inte låter så högt som man skulle vilja på högsta volym... men ljudet i ep-630 är för hårt + att basen inte har en chans mot diskanten.. 270:- åt h*lvete för min del och rekomenderar EX71 framför creatives

Edit: betydligt "mjukare" ljud i sonylurarna

Visa signatur

nej tack

Permalänk

Såg just att det redan finns bilder på 4-5 st ipod nano med spruckna displayer. Får hoppas det bara var måndagsex...

Kolla in http://flawedmusicplayer.com/

Visa signatur

ABIT AN8 / 3000+ Winchester @2,31 Ghz / 2 x Corsair Value Select 512 MB / HIS Radeon X800XL / Creative Audigy 2 ZS / Tagan 380 W / Hyundai Q17

Permalänk
Medlem

Kan ju vara en dålig batch. Knappast något jättestort problem med tanke på hur lite man hört om det i förhållande till hur många enheter som sålts.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av turbonallen
Var runt i Göteborg idag när lönen kommit, inte ett ställe hade Nano på lager. Så nu har jag beställt en svart iPod Nano 4 GB från Applestore.

http://bilder.seedit.se/ipodnano.png

Va? Stämmer det priset? Hur?

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av edman
Va? Stämmer det priset? Hur?

csn-rabatt 10%
bra att vara student ibland

Visa signatur

How peculiar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bantumi
csn-rabatt 10%

Tjohooo. Jag som trodde de hade tagit bort det!

Står ingenting om det längre på mecanets hemsida. Wieee!

Edit: Var knappar man in kortnumret? :S

Visa signatur

---

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bantumi

csn-rabatt 10%

indeed!

Citat:

Tjohooo. Jag som trodde de hade tagit bort det!

Står ingenting om det längre på mecanets hemsida. Wieee!

Jag vet inte vart du tittar, men på framsidan av mecenat.se hittar du:

Det är förövrigt 10% rabatt på alla Apple's hårdvaruprylar, och oftast ännu mer rabatt på deras mjukvaruprylar, man loggar in på mecenat.se, sedan går man in på applestore via dem, och så har alla priser justerats till studentpriser

Citat:

Edit: Var knappar man in kortnumret? :S

kortnumret knappar du in till höger på framsidan på mecenat.se

Visa signatur

Microsoft Longhorn operating system is going to be Windows Vista. As in “a view into the distance” which surely refers to the prolonged development timeline of the OS

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av turbonallen
indeed!

Jag vet inte vart du tittar, men på framsidan av mecenat.se hittar du:

http://bilder.seedit.se/nanostudent.png

Det är förövrigt 10% rabatt på alla Apple's hårdvaruprylar, och oftast ännu mer rabatt på deras mjukvaruprylar, man loggar in på mecenat.se, sedan går man in på applestore via dem, och så har alla priser justerats till studentpriser

kortnumret knappar du in till höger på framsidan på mecenat.se

http://bilder.seedit.se/kortnummer.png

Åh tack. Det känns som att jag beställer en nano vääldigt snart

Visa signatur

---

Permalänk

Ja, fast rabatten är 8% på nano:n. Jag beställde bara via vanliga applestore-sidan.

Visa signatur

ABIT AN8 / 3000+ Winchester @2,31 Ghz / 2 x Corsair Value Select 512 MB / HIS Radeon X800XL / Creative Audigy 2 ZS / Tagan 380 W / Hyundai Q17

Permalänk
Medlem
Citat:

japp, allt det stämmer beronde på hur man tryckt in dem i öronen. för långt så blir basen difus, för lite blir bas/mid skränigt. vid perfekta förhållanden har den dock bra ljud. visst finns det mängder av bättre lurar, men inte för 150 kr.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av joakim_r

nej härmas inte! jag har ju redan mjukvarugraverat det: http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=50416... ( )

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Läste för 10min sedan att Nanosarna hade problem med skärmarna då dessa drog åt sig repor extremt lätt.

Visa signatur

3dMark05: 15.100 -> E4300 1.8Ghz @ 3.15Ghz , 2x1gb OCZ PC6400, 8800GTS 320mb, ASUS P5N-E SLI

Permalänk
Medlem

jepp, och baksidan drar åt sig fingeravtryck. ..dödlig kombination, men också en riktig dräpare till musikspelare så.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk

Jag har en fråga kan man kolla på video på Ipod Nano?

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

Nej, inte direkt. Dock ska man troligen kunna det om man kör podzilla (linux på ipods) men nanon stöds inte än och dom har precis fått video med ljud att funka. Det kommer nog ta ett tag innan det blir optimerat för just nu funkar det bara med vissa filmer osv...

Permalänk
Medlem

äre bara jag som tycker det är sjukt konstigt att det fortfarande itne finns en bild på en graverad nano? lr har jag missat nån?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tips för att få bort det distade ljudet vid användning av EQ: normalisera MP3:orna! Problemet ligger i att förstärkaren får för hög insignal från dekodern vilket beror på att musikfilerna har för hög gain.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xelar
äre bara jag som tycker det är sjukt konstigt att det fortfarande itne finns en bild på en graverad nano? lr har jag missat nån?

På AppleStore kan du se hur din gravering kommer att se ut, dvs. du skriver in vad du nu vill ha ingraverat sedan kommer en bild på baksidan av en nano med den texten som du skrev in. Gå in på AppleStore på nätet, det är ingen idé att länka därifrån eftersom länkarna därifrån "dör" efter ca. 10-20min.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xelar

kanske då det inte är så mycket att se. jag har en men orkar inte fixa bild då det inte är så speciellt, men sen som sagt exakt hure ska se ut på applestore.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

Usb nätadaptern http://store.apple.com/Apple/WebObjects/swedenstore?productLe...

Passar den svenska uttag? (ser inte så ut)
Och jag antar att usbkabeln som följer med är den enda kabeln man behöver, eller?

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Som du kan se på bilden är stickproppen löstagbar. Du får med en svensk stickpropp om du beställer i den svenska butiken. För att ladda kopplar du bara in USB-kabeln i laddaren.