Permalänk
Medlem

frågor om pump till projekt

efter som min dator har varit inlämnad på rep i snart en månad så måste jag hitta på nått att göra medan. jag har börjat med att bygga på en extern vattenkylning. Har slitit ut en radiator från en gammal volvo 340. Tagit en gammal bordsfläkt för att "lufta" radiaton. med då är det hära med vattenpump en annan historia.
det jag har funderat på är en fontän pump från Jula för ca 500kr.
Det gick inte att länka dit men här är info om den

'"Fontänpump 50 W Fontänpump för både inom och utomhusbruk . Filtret kan enkelt rengöras utan användning av verktyg . 10 m ledning . Strömförbrukning:230 V/50 Hz . Effekt: 50 Watt . Anslutning: 1/2 . Maxhöjd till ytan: 120 cm . Max fontänbredd: 0,5 m . Antal liter: 2100 l/t . Max djup: 3 m . Max uppfordringshöjd: 2,5 m . Vikt:1,9kg""

annars kan ni gå in på julas hemsida och bara söka på fontän så kommer ni till dessa pumpar.

jag kanske är lite otydlig om vad jag vill komma till.
frågan är då om ni skulle kunna ge mig bra/dåliga fördelar
med att köpa en sån istället för t.ex. en eheim pump?
(vill ha en kraftigare pump men inte allt för dyr så vad är felet med att köpa en fontänpump?)

Permalänk
Medlem

Kollade bara lite snabbt, men är inte denna julapump en dränkbar pump?
Alltså en pump du måste ha i en tank eller dyligt.

Visa signatur

Pcgames destroyed my life, good thing I have 2 extra lives.

Permalänk
Medlem

Ja det har jag sett. Nog kan man ta och slänga ihop en tank så det är inga problem. såvida inte pumpen är gigantisk "hitta inga mått på den :/ ".

men det är inge annat lurt man har glömt kolla upp som kan vara ganska avgörande?