Permalänk
Medlem

En liten dumfråga, Vart hittar man diskcache inställningen?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blubbb
haha åkte på en trojan direkt när jag instalerade det :D! bra program grabbar!

http://forum.utorrent.com/viewtopic.php?t=64

µTorrent 1.1.1-dev finns tillgänglig nu...

Fixade prylar:

- Fix: Spaced out controls in Create Torrent dialog a bit
- Feature: Added option to hide toolbar.
- Feature: Enter key opens the folder.
- Feature: Del key deletes a torrent.
- Fix: Hide Port column by default, show empty string instead of 65535
- Fix: Upload/Download rates in scheduler settings were reversed.
- Fix: Two dialogs used the wrong font.
- Fix: Query String dialog used Avbryt instead of Cancel.
- Fix: Tab key didn't work in main window.
- Feature: Added menus to quickly select up/down rates by right clicking on the up/down part of the status bar.
- Feature: Added option to randomize port each time uTorrent starts.
- Feature: Preallocate diskspace
- Fix: Sent wrong downloaded value to tracker when seeding.
- Change: Distinguish between downloaded and complete bytes.
- Feature: If resuming a download, and you select the existing folder instead of the parent, behave in the way the user expects.
- Fix: Use FILE_FLAG_RANDOM_ACCESS, might improve caching performance.
- Fix: Limit also the incoming number of connections.
- Feature: Able to limit upload speed if download speed is low.
- Fix: Always enable Remove menu item.
- Fix: Create torrent was unable to make a torrent from a directory.
- Change: Have less checker jobs in action at the same time when checking files.

http://forum.utorrent.com/viewtopic.php?t=141

Visa signatur

Jag ser ner på folk som särskriver!

Permalänk

Cya later bitcomet.

Visa signatur

Amd 64 3000+ @ 1836mhz. 3x512mb minne. X800xt PE AGP. Kyls med Zalman reserator 1 Plus. 80+100+120+120=420Gb hårddisk. Dual screen. Sambeställaren:)
[SwecC]Mammuten @ BF2. Min signatur är ju helt enkelt bäst :D Inte ändrad sedan 2003/2004.

Permalänk
Medlem

jag vill också

Permalänk

Är denna snabbare än bitcomet? Bryr mig om farten och stabiliteten. Har 1.5gb ram så de kan gärna få användas...:p Sitter på BBB 10/1

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av superjoppe
Varför inte?

För att pingen hoppar oftast upp i flera 100ms och gör onlinespel ospelbara.
Ok, en nerladdning gör inte så mycket skada men laddar man samtidigt upp är det omöjligt att spela snabba onlinespel.

....om man inte är bortskämd med fiberlina på 10mb/s upp och ner

Permalänk
Medlem

Grym... Hoppas bara att den inte är som bitcomet där den vägrade starta när väntetiden var slut...

Permalänk
Medlem

Den var inget vidare hade problem med kontakten mot trackern. Kör vidare på Bitcomet 0.60

Visa signatur

iMac 27" 5K - i5 3.5Ghz - Radeon Pro 575 - 8GB
Corsair Crystal 460X RGB|Intel Core i7-8086K Limited Edition|Corsair Hydro Series H100i v2|MSI Z370 Gaming Pro Carbon|Ballistix Sport LT DDR4 16GB|Samsung PM981 SSD 512GB M.2 PCIe SSD|ASUS GeForce GTX 1080 Ti Turbo|

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nubben81
Grr varför ska det funka bra för alla utom mig? ha ha

När jag använde prigrammet slöades hela datorn ner nåt så fruktansvärt, värre än med någon annan BT client jag provat. CPU användningen låg uppe över 90% coh minney slukade det nästan helt och hållet.

Varför just jag? ha ha. Det såg ju så lovande ut....

Exakt likadant för mig, jag tror jag håller mig till Bitcomet, det här programmet sög verkligen IMHO.

Visa signatur

533 mhz Celeron|64 MB Ram|32 MB delat videominne|20 GB HDD|Cd-RW|DVD Rom

"Please quote me for replies"

Permalänk
Medlem

Lite blandade känslor vad gäller det här programmet tydligen.
Personligen så föredrar jag detta över abc, azureus, bitcomet, bittornado samt original bittorrent-klienten. Alldeles lagomt med funktioner och har fungerat bättre än någon annan bittorrent-klient än så länge så jag kan inget annat göra än att berätta om hur positiv ställd jag är till denna programvara

Visa signatur

Also found as @piteball@mastodon.rockhost.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av randomprecision
Exakt likadant för mig, jag tror jag håller mig till Bitcomet, det här programmet sög verkligen IMHO.

Fungerar bra för mig. Det är bara du som inte kan hantera det rätt.

Permalänk
Medlem

För alla som har problem med att utorrent slukar prestanda.
Ni har möjligtvis inte NOD32?

isf står det tidigare i tråden hur man löser detta.
Det handlar om att lägga till utorrent i IMON exclude list.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem

Programmet fungerade inget vidare för mig, nedladdningshastigheten hoppade mellan 3 till 900 kilobyte/s när jag på samma torrent i Bitcomet låg på 1500 kilobyte/s. Det fanns även ett par små irritationsmoment som gjorde mig irriterad. Imponerande dock att det endast tog 10mb i ram , men när man ändå har en separat dator endast för torrent så spelar det ingen större roll.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk

Håller med, det går bra mycket långsammare än med Azerus...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WannabiePro
Håller med, det går bra mycket långsammare än med Azerus...

Lustigt, för mig är det tvärtom

Visa signatur

Also found as @piteball@mastodon.rockhost.se

Permalänk
Medlem

Vad jag kunde se gick det inte att välja vad man ville ladda ner, utan den tog rubbet utan att fråga. I BitComet kan Du t.ex. välja en låt av tio.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Morgan
Vad jag kunde se gick det inte att välja vad man ville ladda ner, utan den tog rubbet utan att fråga. I BitComet kan Du t.ex. välja en låt av tio.

Det går visst.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av superjoppe
Det går visst.

Men det är mer omständigt än i Bitcomet.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Glömsk

Jag är allt för små program och det här är helt i min smak men det kan vara värt att poängtera att det finns en anledning att andra bittorrentklienter drar mycket minne. Tänk såhär: Ni laddar ner en torrent på säg 700 MB. Om µTorrent drar 4 MB minne under användning, vart tror ni alla nerladdade MB tar vägen? Den skrivs till hårddisken direkt. Så när man väljer en klient får man välja om man vill ha hög diskaktivetet eller hög minnesanvändning, för man kan inte få båda.

Det skulle vara intressant att se hur den här klienten reagerar om man kör den över ett 100 mbit-nätverk.

Edit: Happ, detta nämndes tydligen på sida 2.

Visa signatur

...man is not free unless government is limited. There's a clear cause and effect here that is as neat and predictable as a law of physics: As government expands, liberty contracts.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thomas
Jag tvivlar på att utorrent någonsin får det om det är tänkt att snåla på CPU/RAM.
Tack för tipset dock, drog upp min diskcache från 6-50 till 50-500MB, har ju minne för att använda det...

Ja, tack för tipset. Hade inte alls tänkt på det. Nu ligger min på 50-700MB.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Psionicist
Den skrivs till hårddisken direkt. Så när man väljer en klient får man välja om man vill ha hög diskaktivetet eller hög minnesanvändning, för man kan inte få båda.

Man kan nog få höga värden på bägge
Du kanske syftar på att man bara kan få en av de normal medans den andra är hög.

Permalänk
Medlem

och jag som kör azureus.. drar cirka 1000p i 3dmark05 när det är igång :P:P!

Visa signatur

Om du svarar på mitt inlägg, citera, tack!

Permalänk

Fick det att fumka med en av skolans datorer. Får se om det som jag började tanka idag finns kvar....

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem

Ska garanterat testas nar jag kommer hem fran skolan. Min lilla laptop med 192 MB RAM kreverar nastan nar jag anvander Azureus (favvoklienten).

Visa signatur

<ptp`R-N-C`efegege> how many emo kids does it take to change a lightbulb? <The_only_Vanilla_Willy> HOW MANY?!
<ptp`R-N-C`efegege> none they just sit in the dark and cry. | Cosmodrom.net

Permalänk

Udda..... Ingen moderator har opponerat sig mot denna tråden än....

Tack för tipset, föresten...

(men ja orkar nog inte byta...)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KönigsTiger
Udda..... Ingen moderator har opponerat sig mot denna tråden än....

Tack för tipset, föresten...

(men ja orkar nog inte byta...)

Om du tittat upp ur semesterbildsträsket så ser du att bittorrent används till så mycket annat.

Visa signatur

Gör annat nu för tiden.

Permalänk

Utvecklingen av detta program går snabbt. Nyss kom µTorrent 1.1.2.
Verkar som att rss kommer vara med i nästa version också ^^

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonte-san
Om du tittat upp ur semesterbildsträsket så ser du att bittorrent används till så mycket annat.

...som till exempel?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KönigsTiger
...som till exempel?

http://www.filerush.com/ t.ex.

Visa signatur

Jag ser ner på folk som särskriver!

Permalänk
Medlem

Hmm kört programmet lite ett tag nu men det fungerar lite knepigt ibland, får inte samma hastigheter som jag fick med förra klienten Bittornado. Sedan rapporterar det lite konstigt till trackers ibland, t.ex. så tror trackers att jag laddar ner samma fil två gånger samtidigt vilket jag inte gör. Annars gillar jag programmet