Segraren korad i Muskampen 2025

AMD Sempron flaskhals till World of Warcraft

Permalänk

AMD Sempron flaskhals till World of Warcraft

Jag har bekymmer när jag ska lira world of warcraft på min dator, jag har precis köpt ett nytt grafikkort så det är ju helt klart inte flaskhalsen. Så här ser min datorkonfiguration ut:

Amd Sempron 2800+
1024mb RAM
MSI Geforce 6800GT 256mb

När jag provkör systemet i 3d mark 03 så får jag 10.000 poäng, vilket bör vara ganska hyfsat eller?

Men när jag spelar World of Warcraft så laggar det ändå, jag har inte provat med några andra spel eftersom jag inte har några andra installerade.

Jag tänker nu att kanske kan min processor vara flaskhalsen på hela problemet, vad tror ni?

Jag använder Socket 462, stöder den några andra processorer än Sempron?

Permalänk
Hedersmedlem

Wow hackar generellt på alla system. Har en polare som kör 2x7800gtx, 4800+ och 4 gig ram. Inte faen flyter det perfekt heller. Kan säga att den datorn är ruskigt snabb i övrigt

Kan även tillägga att han spelar på en apple 30" ^^

Jag antar att du menar att det börjar hacka i battlegrounds & så?

Vanligt questande bör ju inte vara några probs.

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk

När det rör sig mycket folk och så i till exempel Orgrimmar, då blir fps bara runt 30 hela tiden.

När jag kör på min bärbara dator hackar det nästan aldrig någonting, den är en:

Pentium M 1,86ghz
ram 1024
Ati Radeon X700 256mb

Tycker det är lite konstigt att det hackar betydligt mindre på den än vad det gör på min stationära

Permalänk
Medlem

jo sempron är ju en budget processor. Hade väldiga problem med min sempron 2400+ klockan till 2800+. Det hackade en hel del i dom större ständerna. Köpte sedan min barton som ja har nu och skillnad vart det! Nu flyter det på hur bra som helst.

Om du funderar på att uppgradera så är det nog inte värt att kolla på socket A. Spara ihop lite pengar och köp ett A64 system. Det tjänar du nog på..

Permalänk

i stora städer hackar det för mig ibland speciellt när man kommer in i tex IF för första gången och det är _mycket_ folk på samma ställe. men efter 10 sek flyter det på igen.

Permalänk
Hjälpsam
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gi][Gurra
Wow hackar generellt på alla system. Har en polare som kör 2x7800gtx, 4800+ och 4 gig ram. Inte faen flyter det perfekt heller. Kan säga att den datorn är ruskigt snabb i övrigt

Kan även tillägga att han spelar på en apple 30" ^^

Jag antar att du menar att det börjar hacka i battlegrounds & så?

Vanligt questande bör ju inte vara några probs.

Skillnaden är på FSB'n. Din bärbara kan skyffa data snabbare mellan minne och processor. Så en snabbare sempron kommer inte hjälpa dig. Att lalla runt inne i städer så skall det laddas en hel sopsäk texturer från disk, mellan processor minne och gfx kort. Har man då socket A's sunkiga bandbredd så hänger det inte riktigt med. Men en Barton som man kör på 200FSB med minnen 1:1 och processorn med sänkt multippel så den går på orginalhastighet (DVS du överklockar inget utom chipsettet) går mycket smidigare.

Socket A lider av (i dag) underdimensionerad buss bandbredd.

Så för att få till det, skaffa en juste Barton eller Mobile och klocka upp bussen. Alternativt gå över till s939.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI