Permalänk
Medlem

Gillar skarpt x serien. Ni som fått era x41or: Hur lång batteritid är där egentligen? Thinkpad folket nedgraderade ju tiden från 3.5 till 2.5h (vid bytet från x40 till x41) om jag inte minns fel.
Sen ska man väl ta listtiden med en nypa salt, vad kvarstår då? Strax över 2h? Det låter i minsta laget för mig :/. Hur lång tid får man i verkligheten (säg office arbetande) med det stora batteriet tro?

mvh

e

Permalänk
Medlem

blev lite besviken över batteritiden. iofs så har jag pillat konstant nu. men typ 1 timma och 40 min säger den vid fullt. =/ men det ändras hela tiden så man vet aldrig. och så är det ju faktiskt så att det stora batteriet gör ju inte så mycket för storleken på en sån lite dator, så risken är väl att man beställer ett sånt.

Permalänk
Medlem

Dock är det väll som med mobiltelefon batterier, man måste ladda dem 5-6ggr innan de når full kapacitet. Min X40 har börjat tappa kapacitet nu efter ett år har det gått ned från 2,5h till ca 2h
Enligt det där programet vad det nu heter i XP (sitter i linux nu som vanligt och kan ej kolla) hade batteriet laddats upp ca 80ggr.

Klippt från: cat /proc/acpi/battery/BAT0/info

design capacity: 27360 mWh last full capacity: 19410 mWh

Det kommer aldrig över 20000mWh längre..

Permalänk
Medlem

kan ju säga att ni hade rätt när det gäller storleken. 12.1" räcker gott och väl. det blir inte för litet. bara sjukt smidigt. laptopen är ju minimal men ändå inte för liten.

Permalänk
Medlem

nu befinner min X41 samma ö som mig.. nämligen Hisingen.. blir till att hämta ut den efter skolan idag då.. julafton kommer tidig iår..

Visa signatur

d3d3LmRpY29ycC5zZQ==

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av .di
nu befinner min X41 samma ö som mig.. nämligen Hisingen.. blir till att hämta ut den efter skolan idag då.. julafton kommer tidig iår..

Trevligt

Permalänk
Medlem
Citat:

tror inte du kommer bli missnöjd. mycket fin och välbyggd dator. den andas kvalitet.

sitter just nu i ett café på skolan, föreläsning om 20 min. mmm vad bekvämt med laptop.

Permalänk
Medlem

är SÅÅÅÅ sugen på en ThinkPad T43 UC3F7SW

Intel® Pentium® M Processor 760 2.00GHz 2MB
Microsoft Windows XP Professional
512MB/ 2GB/PC2-4200 DDR2 SDRAM
80GB (ATA-100 (Enhanced IDE))

15'' 1400x1050TFT FlexView display with wide viewing angle and high density
ATI Mobility RADEON x300
2.7776Kgs

hjärta.

Visa signatur

Ingenting bara fungerar, det går att gräva i precis alla settings.

Permalänk
Medlem

kan meddela att dustin har fått in sina t43or nu för den som är intresserad. men ack så glad jag är att jag bytte. X41an är perfekt för mina behov. mums.

Permalänk
Medlem

ringde du in och frågade..?? för deras hemsida har inte ändrat nåt..

mm.. ksw.. den är inte dem inte.. men 14" skulle nog bara bättre.. fast det är kanske inte så stor skillnad.. synd bara att den är så dyrt..

sitter och läser "service och felsökning" boken som kom med X41.. hittade ett fel.. står att det är 2.5" HDD.. =P

Visa signatur

d3d3LmRpY29ycC5zZQ==

Permalänk
Medlem

vad skulle vara fel med att det är en 2,5" hdd?

dustin: http://www.dustin.se/dacsaportal/?ProdID=5010084684

*drool*

Visa signatur

Permalänk
Medlem

tja.. det är ju en 1.8" hdd i X4x serien.. eller är jag ute och cyklar..??

förresten.. ska man ladda batteriet innan man börjar använda den..??

nej nej.. denna här ska man ha.. =P

ThinkPad T43P

eller varför inte denna som är lite mindre.. 14" 1400x1050

Visa signatur

d3d3LmRpY29ycC5zZQ==

Permalänk
Medlem
Citat:

ringde du in och frågade..?? för deras hemsida har inte ändrat nåt..

mm.. ksw.. den är inte dem inte.. men 14" skulle nog bara bättre.. fast det är kanske inte så stor skillnad.. synd bara att den är så dyrt..

sitter och läser "service och felsökning" boken som kom med X41.. hittade ett fel.. står att det är 2.5" HDD.. =P

nej en kompis som har beställde sin samtidigt som jag beställde min t43a, hans har blivit skickad nu.

Permalänk
Medlem

oki.. sitte och pillar min X41 nu sitter och funderar om man inte ska göra en ren installation.. tycker att det är lite väl mycke skit i datorn..

har tur.. inga döda pixlar.. men tycker att hdd klickar lite.. inte överdrivet högt.. men lite.. men det är väl kanske för att jag inte är van med att ha en hdd så nära örat..

Visa signatur

d3d3LmRpY29ycC5zZQ==

Permalänk
Medlem

Satan vad sugen man blir på att köpa en nu Synd att man är fattig student bara

Visa signatur

"People who invent random theories which only defend the vendor must have
been beaten as children. Beaten with sticks."
- Theo de Raadt

Permalänk
Medlem
Citat:

oki.. sitte och pillar min X41 nu sitter och funderar om man inte ska göra en ren installation.. tycker att det är lite väl mycke skit i datorn..

har tur.. inga döda pixlar.. men tycker att hdd klickar lite.. inte överdrivet högt.. men lite.. men det är väl kanske för att jag inte är van med att ha en hdd så nära örat..

känns inte som det är så mycket skit installerat. lite grann, men det går att ta bort utan att göra en helt ny installation känns det som. själv har jag spenderat en hel dag på att få in Arch Linux på en USB-sticka för som jag kan boota från. nu bootar den iaf just vid såna här tillfällen saknar man cd-läsare.

Permalänk
Medlem

jag tar tillbaka det där med att jag inte hade några döda pixlar.. såg en nyss uppe i den högra hörnet.. som tur är är dessa pixlar så små att jag knapp såg att den var död..

annars kan jag bara säga att jag älskar datorn.. fast det som stör mig lite är nog att det ligger en så massa mappar under C:\ fast det är nog bara jag.. tycker om att ha allt struktuerad.. alla program under en mapp.. osv.. men men.. få se hur det blir med det..

nån som vet om man kan göra en ren installation av XP utan en massa program från IBM.. och om man senare kan installera det som man vill ha från IBM.. som hdd skyddet och fingertryckläsare..??

Visa signatur

d3d3LmRpY29ycC5zZQ==

Permalänk
Medlem

får man inte med en extern cd som man kan boota ifrån eller? :S

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ksw
får man inte med en extern cd som man kan boota ifrån eller? :S

nehe du. då hade jag spenderat hela gårdagen med att försöka boota från min usb-sticka.

Permalänk
Medlem

Jag bootar slax från mitt usb minne + att jag har knoppix och Whax som iso på hdd som jag laddar med grub for windows.

Permalänk
Medlem

skulle gärna vilja se lite bilder på x41... börjar bli sugen på en sådan... bilder på hur stor den är mm

Visa signatur

Grejer jag tycker om: OpenBSD, FreeBSD samt Gentoo

Permalänk
Medlem

men jisses vad gay att man inte får med en cd när man köper en x41a.
antar att man får köpa en usb baserad dvd/cdbrännare och använda den ?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ksw
men jisses vad gay att man inte får med en cd när man köper en x41a.
antar att man får köpa en usb baserad dvd/cdbrännare och använda den ?

Stämmer. Dom borde ju skicka med en extern som tex. acer.

Visa signatur

Jag tänkte skriva något klyftigt här

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 4bstract
Stämmer. Dom borde ju skicka med en extern som tex. acer.

Men då skulle den kosta mer...

Permalänk
Medlem

ska eventuellt köpa en extern cd-brännare beg. nu på onsdag för 300kr.. får hoppas att den går att boota från.. sen så har jag beställt recovery cd från ibm..

Visa signatur

d3d3LmRpY29ycC5zZQ==

Permalänk
Medlem
Citat:

ska eventuellt köpa en extern cd-brännare beg. nu på onsdag för 300kr.. får hoppas att den går att boota från.. sen så har jag beställt recovery cd från ibm..

Kostar recovery cdn något?

Visa signatur

Jag tänkte skriva något klyftigt här

Permalänk
Medlem

det kostar inget så länge du har garanti kvar sa supporten.. skulle ta ca 9dagar då dem skickas från Stor Brittanien..

förresten.. någon som vet om det finns en väska som är bra.. för datorn och några böcker..??

Visa signatur

d3d3LmRpY29ycC5zZQ==

Permalänk
Medlem

det borde väl funka med ett överdrag i neopren, och sen slänga ner den i en axelväska, typ evrest som stadium säljer? har en sådan av största varianten, och jag kan lätt klämma ner en 17" XPS 2 i den. så näst största borde passa bra för en x41...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

jag har faktis en sån väska.. har tillochmed sprättat upp den och fodrat den med skumgummi.. hade den som en kamera väska.. men tycker att det är ganska jobbig och obekvämt att ha axelväska.. är uteefter en rygg-väska.. avsett för laptops och böcker.. kollat in lite på Targus..

Visa signatur

d3d3LmRpY29ycC5zZQ==

Permalänk
Medlem

typ nått sånthär: http://www.amazon.com/exec/obidos/tg/detail/-/B000694NDU/102-...

som man slänger ner i ryggan.

Visa signatur