stora kartonger, var finns dem?

Permalänk
Medlem

stora kartonger, var finns dem?

har en kanske konstig fråga, men jag undrar var man får tag på stora (kanske 90x50x60cm) kartonger? finns det någon speciell affär som säljer kartonger? frågade på Willys här i stan men dom slängde sina kartonger så fort dom packat upp varorna ur dem.

så om någon vet en affär eller liknande där det kan finnas stora kartonger att få eller köpa får gärna tipsa om dessa.

(kartongen ska användas vid transport av gods)

Permalänk
Medlem

Testat andra affärer? Ica, Konsum, Hemköp, Spar?

Permalänk
Medlem

jo, men risken finns ju att det är samma skit där, men ska givetvis kolla, vill bara höra om det finns någon som vet något ställe som har kartonger.

Permalänk
Medlem

Shurgard Self Storage har flyttlådor om det kan vara till hjälp. Säljs i 10-pack om jag minns rätt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AnkanII
Shurgard Self Storage har flyttlådor om det kan vara till hjälp. Säljs i 10-pack om jag minns rätt.

aha, vet du möjligtvis vad dessa kostar?

Permalänk
Medlem

har för mig de ligger runt 30-60kr-klassen. Det är 5 eller 10-pack, kommer inte riktigt ihåg. Finns även mindre lådor för böcekr, vanlig flyttlåda, stor flyttlåda, osv. Såg på deras sida (www.shurgard.se) att de har en affär i Uppsala, såg att du bor där.

Hursomhellst, är detta för dyrt kan du kolla på blocket efter begagnade, finns folk som säljer där.

Permalänk
Medlem

Annars kan du ju be en affär att lägga undan kartonger till dig.

Visa signatur

"Åh, kära nån, vilken dag. Jag är så full av intryck." /Ernst Kirchsteiger

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av omni
aha, vet du möjligtvis vad dessa kostar?

Från 19kr enl deras hemsida.

http://www.shurgard.se/swe/index.htm

Visa signatur

(: pɐʞɔolʞ ⇂⇂`ᄐ sʍopuıʍ ålq uǝ

Permalänk
Medlem

bingo, hittade en stor fet kartong på vinden, men tack så hemskt mycket för all hjälp, nu vet jag vars jag skaffar kartong nästa gång

fraggel: fan vad blind jag är, var ju in där o kika o leta i menyerna men såg aldrig nå priser, så var det mitt framför nästan på en

Permalänk
Medlem

Nästa gång kan du söka efter en embalagegrossist, tex procurator eller papperskedjan.

De brukar ligga i någon företagsby/industriområde.

Annars är butiker som säljer tv-apparater ett bra tips, om du vill ha begagnade.

Visa signatur

Om ni skriver till mig, var god citera

Permalänk
Hedersmedlem

Nu är ju "skadan" redan skedd, men till nästa gång: Sweclockers är ett datorforum.

*tråd låst*