Permalänk
Medlem

TT Big Typhoon på Abit AN8 SLI?

tjena! jo det är såhär att jag beställer ny dator om nårra dagar och har redan bestämt mig för vad jag ska ha. Ska bl.a. ha ett Abit AN8 SLI med den nya heatpipekylningen på chipset. Har även tänkt att ha en thermaltake Big typhoon som ska kyla CPU då såklart, men, är det någon som vet om denna får plats på detta kortet? så den inte slår i heatpipen eller nått sånt. Har sökt osv men inte hittat så mycket.. skulle vara väldigt tacksam om någon kunde hjälpa mig

Visa signatur

Corsair Obsidian 550D - Gigabyte Z68X-UD3H-B3 - Intel Core i5 2500K @ 4,4 GHz - 8GB Corsair Vengeance 1600MHz LP - Asus Radeon HD7870 2GB DCUII - OCZ Agility 3 120GB SSD - Seagate Barracuda 1TB 7200rpm 64MB - Fractal Design Tesla 650W 80+ - Fujitsu SL23T-1 LED - Logitech diNovo Edge & Logitech Performance Mouse MX

Permalänk

Re: TT Big Typhoon på Abit AN8 SLI?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av HawkHo
tjena! jo det är såhär att jag beställer ny dator om nårra dagar och har redan bestämt mig för vad jag ska ha. Ska bl.a. ha ett Abit AN8 SLI med den nya heatpipekylningen på chipset. Har även tänkt att ha en thermaltake Big typhoon som ska kyla CPU då såklart, men, är det någon som vet om denna får plats på detta kortet? så den inte slår i heatpipen eller nått sånt. Har sökt osv men inte hittat så mycket.. skulle vara väldigt tacksam om någon kunde hjälpa mig

Jag har nylinge införskattat mig en Big Typhoon jag med. Och jag blev nästintill mörkrädd över storleken.

Visa signatur

Alldeles för många datorer.. :>

Permalänk
Medlem

hehe jo, jag vet att den är stor.. men, ungefär hur högt upp börjar själva flänsen om man mäter från moderkortet.

Är det verkligen ingen som vet nånting om detta?

Visa signatur

Corsair Obsidian 550D - Gigabyte Z68X-UD3H-B3 - Intel Core i5 2500K @ 4,4 GHz - 8GB Corsair Vengeance 1600MHz LP - Asus Radeon HD7870 2GB DCUII - OCZ Agility 3 120GB SSD - Seagate Barracuda 1TB 7200rpm 64MB - Fractal Design Tesla 650W 80+ - Fujitsu SL23T-1 LED - Logitech diNovo Edge & Logitech Performance Mouse MX

Permalänk
Medlem

Jag skulle också vilja ha svar på detta. Jag har hört att folk har problem med att skruvarna är för korta för att den ska kunna monteras på ett AV8, och AV8 och AN8 bör ju vara snarlika, såtillvida att PCB'ns och processorsockelns tjocklek bör vara lika.

Nån som kan skina lita ljus över detta?

Permalänk
Medlem

har fått svar

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Kunde inte montera TT tower 112 på mitt An8 sli så om det är samma monteringssätt så är jag tveksam.

Det verkar som att TT kräver 4 st skruvhål när AN8 sli bara har de två för original fläkten.
Sedan ligger massa krestar i vägen för H-beslagen som TT stöder sig emot på baksidan av mobbot.

Ser så ut även för Big: http://www.thermaltake.com/coolers/4in1heatpipe/cl-p0114bigty...

Sorligt då jag nu får tänka om hela kylningen. Kör med en Vaporchill micro så länge som är lätt att montera...

Men jag hoppas jag har fel såklart....

Permalänk
Medlem

Du har fel Jag monterade fast en tt big typhoon senast igår på mitt an8 sli, man får med en skumgummi grej som man sätter mellan "lödgrejjerna" på baksidan och H-clipet som man använder som ny backplate.

Permalänk
Medlem

Men du... Den sitter alltså där fint och utan att klämma sönder nått å grejer?

Förutom att det är små kretsar ivägen på baksidan (som verkar tjockare än skumgummi-H:et) så finns det ju bara de 2 skruvhålen på mobbot för boxade fläkten. TT kräver väll 4st, hur löste du det?

Permalänk
Medlem

jag har inte märkt några problem än iaf med att något har blivit krossat...fast visst var jag lite orolig att något skulle hända när jag satte dit den...men den är ju gjord för att skydda. Och det räcker med två skruvar, om du kollar i instruktionerna så står det att det räcker med två.

Permalänk
Medlem

det är väl en skumgummi grej och en plastgrej så det inte ska kunna tränga igenom

Visa signatur

AMD athlon 64 3000+ venice @2,5ghz 1,49 vcore l TT big typhoon l Gainward geforce 6600gt l DFI Lanparty UT nf4 sli-d l Twinmos speed premium PC3500 2x512MB CL2.5 Winbond BH-5 217mhz@248mhz 3,6v l TT xaser tsunami l Tagan 480 w l seagate barracuda 250 gb

Permalänk
Medlem

De små kretsarna verkar tjockare än skummgummit...
Men jag kanske ska ge den en nya chans.

Tack.