[MMORPG] Star Trek Online

Permalänk
Avstängd

[MMORPG] Star Trek Online

Yo!

Jag har aldrig spelat något MMO-spel, men blir Star Trek Online så bra som det verkar, ja, då jävlar skall jag spela!

"Star Trek Online is a massively multiplayer online game where you will join Starfleet and explore the greatest wonders and discoveries from our galaxy and beyond. You will team up with thousands of other players as you advance from Starfleet Academy and master your skills aboard a starship. Your journey will take you to far-away posts at the fringes of known space where you will carry out missions to establish contact with new civilizations while protecting the values of the Federation during a time of rising tensions. Rising through the ranks will test your abilities as a warrior, diplomat, explorer, and most importantly: a leader. Play your cards right and you will one day become Captain of your own starship and chart your own course to the final frontier."

Inofficiell sida: http://startrek.perpetual.com/

Jag hoppas verkligen att spelet känns som Star Trek och inte som något halvdant mumbo jumbo.

Något releasdatum finns ännu inte, men på FAQ-sidan kan man hitta detta:
"When are the beta and release dates?
We are not yet ready to announce beta or release timing information. Development of STO is expected to take at least 2 years."

När det det skrevs vet jag dock inte, så 2 år kanske inte säger så mycket. Jag hoppas dock att det inte dröjer allt för länge, för jag är ordentligt ivrig.

Vad tror ni om detta? Finns det någon möjlighet att man kan fortsätta tycka om Star Trek efter att detta har släppts?

(Tråden kanske är lite tidig, men det får gå)

Visa signatur

Space, the final frontier

It's not what you've got, it's how you use it, som gamle Ray Stevens sa.

Permalänk

Jag tror och hoppas att det kommer bli ett kanonspel för alla star trek-nördar som jag. Har inte heller spelat något mmorpg förut men detta är givet. Tyvärr ligger det långt in i framtiden ännu, det känns inte som om det kommer släppas förrän en bra bit in på 2007. Men det är väl bättre att det tar tid så de får göra det ordentligt än att släppa nåt skräp.

Finns ett inofficiellt forum för de som knappt kan vänta, de håller redan på att sätta ihop besättningar och sånt..

Edit: Ny adress, http://stgu.com/startrekonline/

Permalänk
Medlem

Jag hoppas väldigt mycket på detta spel. Men har blivit smått orolig sen jag fick reda på att spelet inte kommer vara pvp baserat :/

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Sapphire 9070xt pulse| Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk
Medlem

tyvärr så tvivlar jag på att dom kan överföra atmosfären från star trek till ett mmo så jag räknar med att bli väldigt besviken som den trekkie jag är. men det är helt givet att det kommer köpas och testas så fort det kommer.

Permalänk
Medlem

Var det någon mer än jag som läste nånstans att man kunde ha en egen kabin? WOOO!! Eller undra vad som händer när man dör? Ska bli intressant och se när det dyker upp. Vart besatt för några år sedan, satt arbetslös och glodde igenom ALLA serier.. det var minsann att leva livet i lyx

Visa signatur

2600k@ 4,4 Vattenkylt med en Noctua 120mm @ 7v. 16 gig Corsair Dominator. GTX 1050 Ti Passivtkylt. Corsair RM550 80 Gold. Corsair M4 ssd 256 gig. Asus Sabertooth p67. (Takfläkten låter mer än själva datorn).

Permalänk
Korsordsguru

Mm, väntar på detta spel! Skulle vara roligt att vara en 400 pers på ett skepp och ge sig på borgsen och annat mysigt. PvP är inget som intresserar mig direkt, men vore ju väldigt roligt att slåss mot skepp som styrs av riktiga människor också.

USS Sweclockers anyone?

Edit: Kan tillägga att om jag inte pluggar något när detta spel släpps så ska jag också spela det som fan! Fan det är ingen idé att börja längta nu, kommer bara bli smärtsam väntan då.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

fint, hoppas det finns plats för en fältskär.

<---

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Korsordsguru

Oh ja, vill nog själv köra på engineering eller security. Skulle inte våga ha ansvar för ett helt skepp med flera hundra pers i, i alla fall.

Kollar på TOS nu btw angående din avatar, satans vad en del avsnitt är sega.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

jag tror också att detta spelet kommer att vara skit kul. Skall helt klart pröva det.

Permalänk
Medlem

någon som vet när det kommer? vill mig minnas 2006.

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Sapphire 9070xt pulse| Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk
Korsordsguru

Ja de började med spelet i somras (2005 då), och det står att det krävs minst 2 år för projektet, och en beta-version kan väntas någon gång i år.

Visa signatur
Permalänk

Detta kan nog bli extremt lyckat. Men väldigt mycket beror nog på spelarna. Det krävs nog att folk verkligen går in för sin roll som besättningsmän, och gör sitt bästa för att återskapa Star Trek stämningen. Med tanke på att det finns väldigt mycket Star Trek nördar där ute, och många av dem nog kommer spela det här spelet, har jag ganska höga förhoppningar.

Visa signatur

Hör ropen skalla: Mer CO-OP åt oss alla!
Fanboys är kapitalismens svar på religiösa fundamentalister.
Upplysning für alle: www.thesciencenetwork.org www.transhumanism.org

Permalänk
Medlem

Skulle vara fränt om Kaptenen på skutan skulle säga grejer som "polarize the hull" eller "evasive manuvers" i strid, och sen "target their wepons"
och "manual override" och alla hederliga gammla uttryck. Grejer som vilken warp hastighet det skall åkas i, eller bara impulse Allt ska vara med.

tilloch med Syndromet med att allting blir uppgraderat/modifierat manuelt hela tiden som det blev i varenda avsnitt i sererna.

Visa signatur

2600k@ 4,4 Vattenkylt med en Noctua 120mm @ 7v. 16 gig Corsair Dominator. GTX 1050 Ti Passivtkylt. Corsair RM550 80 Gold. Corsair M4 ssd 256 gig. Asus Sabertooth p67. (Takfläkten låter mer än själva datorn).

Permalänk
Medlem

"Borgkub närmar sig, alla får panik, sjabblar och blir snart en i gänget" - "2 veckors praktikplats på Klingonspanare med 3 muntra storväxta kamrater på 10m3" - "terapisessioner hos Troi" ..ah, möjligheterna svindlar!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Om man kan vara Borg tänker jag lätt köpa det.

Visa signatur

[b](..O'-')...O * \(x_X)/[/b]

Permalänk
Medlem

verkar tyvärr inte som det Resistance is futile

Visa signatur

Permalänk
Korsordsguru

http://www.hailingfrequency.co.uk/episodes/episode15/episode1... Intervju med "Executive Producer Daron Stinnett". Börjar vid 02:40 eller så.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

min första tanke är.. det här kommer bli en flopp.

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Entusiast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blaze101

vem vet kollade rätt så mycke Star Trek the next generation när jag var mindre (tror jag kolla alla) å alla babylon 5 så är smått intresserad av hur detta kommer bli

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blaze101

Kanske men så fort betan kommer så åker mitt wow ut genom fönstret

Visa signatur

Permalänk
Medlem

mjo men jag floppar detta med följande anledningar.

1. Det är ett licensspel
2. Det är startrek, som är en grym serie men har det nånsin kommit ett riktigt bra startrek spel?
3. kommer utvecklas av Perpetual Entertainment.. en okänd tillverkare utan andra spel under bältet.
4. Det försöker bli klart så snabbt som möjligt för att haka på den pågående mmo trenden.

Mark my words.. floppy flopp

ta en titt på det här angående utvecklaren
http://www.perpetual.com/pages/employment.html

Ser ut att vara redigt nystartat med tanke på att dom söker allt folk man behöver för att göra ett spel.

....fan va grinig jag låter

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Avstängd

Nä men, trodde inte att den här tråden hade fått några svar. Det verkar ju som att STO lever ännu. Trevligt att det är såpass många som är intresserade av Star Trek också.

Tänker ofta på spelet och jag hoppas verkligen att det blir riktigt Star Trek med allt vad det innebär. Star Trek ftw bro'!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

kan väl ta o uppdatera min länk då.
http://www.perpetual.com/jobs/

Dom söker ju lagom mycket folk faktiskt... typ ett helt team.
känns som det kommer bli en dålig kopia av eve online.

Visa signatur

Permalänk
Geeks
SweClockers

*Flyttad*

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet 1–3 » SweClockers chefredaktör 2007–2015 (Team Jonas, Emil, Jacob och Ytterberg)

Permalänk
Medlem

lite tufft att det utvecklas i San Francisco iaf..

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
lite tufft att det utvecklas i San Francisco iaf..

Ja, sannerligen Det kanske inte är någon slump?

Visa signatur

Permalänk

Vad det är hypat med all MMORPG spel nu förtiden då, läser "Age of Conan" på väg, sagan om ringen var det tal om också, och en jävla massa. Är det bara för att företag har sett att WoW drar in pengar svinet bara för att folk betalar i månaden ? Tror hela MMORPG scenen kommer rasa inom en snar framtid därför också det här spelet.
Men vi får se.

Permalänk
Medlem

optimism efterlyses.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gurkläsk
Vad det är hypat med all MMORPG spel nu förtiden då, läser "Age of Conan" på väg, sagan om ringen var det tal om också, och en jävla massa. Är det bara för att företag har sett att WoW drar in pengar svinet bara för att folk betalar i månaden ? Tror hela MMORPG scenen kommer rasa inom en snar framtid därför också det här spelet.
Men vi får se.

Grejen med (bra) MMO:s är att de håller i längden. Håller med om att det är många under utveckling nu, men de söker sig inte till exakt samma publik. Tycker bara det är skönt att se hur FPS-spel har börjat vila ner sig lite.

Internet var bara en fluga det med.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Feltherr
Grejen med (bra) MMO:s är att de håller i längden. Håller med om att det är många under utveckling nu, men de söker sig inte till exakt samma publik. Tycker bara det är skönt att se hur FPS-spel har börjat vila ner sig lite.

Internet var bara en fluga det med.

Jag hoppas verkligen inte att STO besudlas av en massa 1337-killar med moppemusch och hoodtröja - eller ännu värre: den feminina motsatsen till moppemuschkillarna.

Nja, nu ska jag inte vara sådan, jag vill inte att STO ska vara tillgängligt endast för den inbitne Star Trek-fanatikern, men: Logic dictates: Ett Star Trek-spel borde bli dubbelt så skoj med "de rätta" spelarna.

Tänk om det blir en totalflopp...

Visa signatur