Permalänk
Hedersmedlem

Det är inget fel på ljudkvaliteten i spelaren. Det folk har klagat på är det inbyggda skyddet som KANSKE finns på alla spelare i Europa. Jag har inte hört att det har blivit konfirmerat än. Alla verkar dock vara ense om att det är tillräckligt högt för applelurarna iaf. Jag kan med 99% säkerhet säga att du inte kommer ha några problem att driva de flesta lurar på Nanon. Det vill säga om du inte har ett par Sennheiser HD600/650

Kvalitet på ljudet beror självklart mer på vilka lurar du väljer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pdaddy

JA fick lite kompisrabbat på Nanon (inte mycke alls, 80 kr bara mer kan han ej ge).
Så 3000 med försäkringen, 2980 tror ja de va.

Men då på OnOFF alltså.

Pdaddy

"bättre en dålig kompis än ingen kompis alls" som ordspråket går. men att sälja en värdelös försäkring gör inte ens dåliga kompisar.. =/

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zie
Det är inget fel på ljudkvaliteten i spelaren. Det folk har klagat på är det inbyggda skyddet som KANSKE finns på alla spelare i Europa. Jag har inte hört att det har blivit konfirmerat än. Alla verkar dock vara ense om att det är tillräckligt högt för applelurarna iaf. Jag kan med 99% säkerhet säga att du inte kommer ha några problem att driva de flesta lurar på Nanon. Det vill säga om du inte har ett par Sennheiser HD600/650

Kvalitet på ljudet beror självklart mer på vilka lurar du väljer.

Lägg till Sennhesier HD570 i listan, maxvolym ger en hyfsad och behaglig ljudnivå, men det går inte att höja det där lilla extra som man vill i vissa låtar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Forumare
Var i Luleå ligger den butiken?

Gör lumpen i boden just nu så jag skulle kunna åka dit och köpa en...

Vid Loet, Storgatan 63 tror jag.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
"bättre en dålig kompis än ingen kompis alls" som ordspråket går. men att sälja en värdelös försäkring gör inte ens dåliga kompisar.. =/

Vad med den är värdelös?

Undrar eftersom jag alltid har sönder mina prylar och det vore trevligt att slippa ta ansvaret för det själv.

Visa signatur

"Oneofakind: Jag hamnade på akuten på grund av en bowlingolycka"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
"bättre en dålig kompis än ingen kompis alls" som ordspråket går. men att sälja en värdelös försäkring gör inte ens dåliga kompisar.. =/

Jag undrar också vad som är värdelöst ? ..

Han fråga bara, ja sa Hmmmm, faan de kan ju va bra.. Han höll me då skärmen kan knäckas rätt lätt mm.

Pdaddy

Visa signatur

Antec P180 | Antec TPII550W | ASUS A8N-E | AMD X2 4400+ | CORSAIR TWINX2048-3200CL2 | ASUS 7800GTX | Samsung 250Gb hdd | Raptor 74Gb hdd | G5 Mus | G15 Keybd | Hyndai L90D+ |

Permalänk
Medlem

ja han frågade säkert, de glömmer dom inte. (finns nått om det i en annan tråd för ett par dar sen)

värdelöst är vad du kommer märka att den är när du behöver försäkringen om ett par år. "vad är en sunkig iPod värd nu Gunnar?" "500 spänn, erbjud han en Sandisk 256mb istället!"

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Hörlurar ingår alltså i priset när man beställer från apple.se?

Permalänk
Medlem

ja

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Malm
Lägg till Sennhesier HD570 i listan, maxvolym ger en hyfsad och behaglig ljudnivå, men det går inte att höja det där lilla extra som man vill i vissa låtar.

Vi kan säga att alla högimpedanslurar inte riktigt kommer få det där extra som man vill ha. Som referens för alla som inte riktigt fattar vad jag svamlar om: Kolla vilken impedans dina tänkta lurar har om du är osäker. Vanligtvis ligger detta på 16 eller 32 Ohm och det är inte föränn du kommer upp i runt 64+ Ohm det börjar spela någon roll.

Permalänk

Jag fick hem min iPod Nano idag!

Visa signatur

Microsoft Longhorn operating system is going to be Windows Vista. As in “a view into the distance” which surely refers to the prolonged development timeline of the OS

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av turbonallen
Jag fick hem min iPod Nano idag!

Några repor än då? ^^

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Krydda_08
Några repor än då? ^^

Den fungerar finfint. Och om den nu skulle få en skråma nånstans tror jag inte att musiken kommer att låta sämre för det.

Visa signatur

Microsoft Longhorn operating system is going to be Windows Vista. As in “a view into the distance” which surely refers to the prolonged development timeline of the OS

Permalänk
Medlem

baa en fråga... kasnke självklart... man har garanti på hörlurar och usb kabeln oxå?

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xelar
baa en fråga... kasnke självklart... man har garanti på hörlurar och usb kabeln oxå?

Yes, garantin gäller allt.

Permalänk
Inaktiv

Jag har en fråga angående iPod garantin, mina hörlurar fungerar inge vidare längre. Kan jag få ett par nya och samtidigt behålla min gamla?

Permalänk
Hedersmedlem

Hur tusan skulle det gå till? Garanti fungerar inte på det sättet

Permalänk

Ingen värdeminskning eller avskrivning på Onoffs försäkring, dessutom tror jag att mp3-spelare är en utav de försäkringar företagen tjänar minst på.

Så det lönar sig nog allt.

Visa signatur

"Oneofakind: Jag hamnade på akuten på grund av en bowlingolycka"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av .mp3
Jag har en fråga angående iPod garantin, mina hörlurar fungerar inge vidare längre. Kan jag få ett par nya och samtidigt behålla min gamla?

Nej…
Men om Apple tycker du skall ha nya, beror ju på varför du är missnöjd, så brukar de inte vilja ha tillbaka de gamla (för frakten kostar ju mer än lurarna )

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk
Medlem

NU HAR JA IPDOD NANO !!

Efter mycke ågrän och ihärdigt väntade så sket jag i den ja köpt från OnOff men ej fått.

Visste att Siba hade 10st 4 gb vit, så när ja skulle ner till Södertälje så svängde jag förbi och köpte en *mohahah*. Så imorgon ska ja förbi OnOff å lösa in mitt kvitto så ja får tillbaka pengarna :), ja får helt enkelt skita i drulle försäkringen, de kunde ta allt från 1-3 veckor innan de skulel få in min Svarta.

Satt på min Decalgirl cristal protector direct, han dock få en repa på baksidan under apliceringen , snacka om repkänslig.

Det är min första I-pod å jag hatar redan I-tunes å sättet man för över filerna. Blir irreterad på att den sorterar ut låtar i ett album där det kanske är en annna artist eller sångare med i.. Så nu har man trippla album på nanon me vissa artister och endast en låt i den.. WHAT DO I DO ?

Pdaddy

Visa signatur

Antec P180 | Antec TPII550W | ASUS A8N-E | AMD X2 4400+ | CORSAIR TWINX2048-3200CL2 | ASUS 7800GTX | Samsung 250Gb hdd | Raptor 74Gb hdd | G5 Mus | G15 Keybd | Hyndai L90D+ |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pdaddy
WHAT DO I DO ?

Lägg den infon i annan tag eller tagga som "ingår i samling"

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tva
Lägg den infon i annan tag eller tagga som "ingår i samling"

? va *hehe* ja rär mig säkert'

JA rekomenderar verkligen decalgirl cristal clear protection.. Den ha skyddet äver displayen också, så man slipper display skydds lapparna.

M

Visa signatur

Antec P180 | Antec TPII550W | ASUS A8N-E | AMD X2 4400+ | CORSAIR TWINX2048-3200CL2 | ASUS 7800GTX | Samsung 250Gb hdd | Raptor 74Gb hdd | G5 Mus | G15 Keybd | Hyndai L90D+ |

Permalänk
Medlem

nån som vet någon affär som har 2gb vita inne? i skåne området. hellst Lund/malmö

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pdaddy

JA rekomenderar verkligen decalgirl cristal clear protection.. Den ha skyddet äver displayen också, så man slipper display skydds lapparna.

M

gött o höra har ju beställt den jue

skulle vara heeelt underbart om du kunde slänga upp lite mer info om hur du gjorde, resultatet o så vidare.... kasnke nån bild på appliceringen eller resultatet? :D:D:D

snälla, snälla... finns verkligen inte mycket om de på nätet, bara spekulationer tackar så mye på förhand

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xelar
gött o höra har ju beställt den jue

skulle vara heeelt underbart om du kunde slänga upp lite mer info om hur du gjorde, resultatet o så vidare.... kasnke nån bild på appliceringen eller resultatet? :D:D:D

snälla, snälla... finns verkligen inte mycket om de på nätet, bara spekulationer tackar så mye på förhand

Ähh bild behövs ej..

Decalgild skyddsfilm är som vilket klistemärke som helst..

Du får ett blad med fram och baksida. Bara ta loss å aplicera, fördelen med cristal är att den inte har nåt mönster eller liknande. På de viset så är inte apliceringen å inpassningen lika nogrann.
Det ända negativa är att displayen inte blir lika klar som utan skyddet, lite grynigare eller va man ska säga.

Pdaddy

Visa signatur

Antec P180 | Antec TPII550W | ASUS A8N-E | AMD X2 4400+ | CORSAIR TWINX2048-3200CL2 | ASUS 7800GTX | Samsung 250Gb hdd | Raptor 74Gb hdd | G5 Mus | G15 Keybd | Hyndai L90D+ |

Permalänk
Medlem

okej thnx men man behöver inte använda nått såpavatten som man gjort med invible shield? flera användare på ipod.se har ju sagt att de va krångligt att sätta på men det tycker itne du? skönt o få lite hopp

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Men guuud vad less jag blev idag då. "Din leverans har blivit framflyttad, vi kommer skicka din ipod 6:e oktober... FAAN, dom skulle egenteligen ha skickat den den 29/9 Det var det dom sa först..

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

Enligt TNT så finns nu min iPod i stan iaf. Nu gäller det bara att råka vara hemma när det ringer på dörren. Inte lätt när man måste gå i skolan också

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av armis
Enligt TNT så finns nu min iPod i stan iaf. Nu gäller det bara att råka vara hemma när det ringer på dörren. Inte lätt när man måste gå i skolan också

äsch.... vad är viktigast? skolan eller din nano? tänkte la de... baa o ringa o sjukanmäla sig

Visa signatur