Permalänk

Bra prestanda mätningsprogram?

Det är så här att min PC (P4 1.6 Ghz 256 ram) går långsamt. Vad rekommenderar ni för prestandamätningsprogram för att identifiera flaskhals eller vad jag ska lägga mina pengar på för att förbättra prestanden så att maskinen går någorlunda snabbare. Tack på förhand

Mvh Johan R

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Du behöver nog byte det mesta, eftersom det är en gammal P4 på 1,6Ghz så är det antingen sd-ram eller rd-ram, som är utdött.. så du måste nog byta både moderkort och Processor och Minnen för att få en snabb burk..

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800XASUS Prime X570-P64 GB DDR4WD Black SN850 M.2 - 1TBNvidia GeForce GTX 1060 6 GBCorsair RM750X V2DEEPCOOL GAMMAXX L240 V2Fractal Design Define R5

Permalänk
Medlem

ett tips är att kolla på Kompletts olika uppgraderingspaket, är rätt förmånligt

Visa signatur

Speldator: Antec Sonata II| AMD64 4000+| 2 GB RAM| GeForce 7800GT | ASUS A8N-E|WD Raptor 74 GB 10k RPM | Syncmaster 19N 19" TFT
Server: Chieftech Matrix Fulltower| 1.2 Ghz AMD T-Bird | GeForce2 GTS| 768 MB RAM| 2.1 TB HD

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KulanZ
Du behöver nog byte det mesta, eftersom det är en gammal P4 på 1,6Ghz så är det antingen sd-ram eller rd-ram, som är utdött.. så du måste nog byta både moderkort och Processor och Minnen för att få en snabb burk..

Nja, helt utdött är det ju inte. Det går att få tag på, köpte 512MB från Dustin för inte så länge sedan. Däremot blir det dyrare än vad nyare minnen kostar.
Snabbhet är ju relativt, vad skall burken användas till? Skall du spela på den så rekommerar jag dig att byta upp dig, men vill du bara köra dina befintliga program med lite bättre prestanda så kan du ju köpa till lite minne. Du märker att du behöver minne om hårddisken ligger och jobbar så fort du skall göra något. (processorn lägger ned data i Swap-fil på hårddisken för att minnet är fullt)

Visa signatur

~Pelle~