Hur installera ny Firmware på Linkys router WRT54G?? + fråga!

Permalänk
Medlem

Hur installera ny Firmware på Linkys router WRT54G?? + fråga!

Har laddat ner senaste firmwaret... den är i en bin fil. Hur uppdaterar jag skiten till routern?

Sen undrar jag om det finns någon svensk nybörjarguide elelr liknande till Linksys routern?

Om inte så undrar jag hur man ställer in att man måste skriva in ett lösenord för att kunna ansluta till den routern.
Har 2 datorer som alltid ska ha tillgång till routern. Sen vill jag att andra ska kunna ansluta.. men bara med lösernord... vill inte ha några modemkapare

Permalänk
Medlem

läst manualen?

Permalänk
Medlem

japp.. men inte mycket till manual... fick bara med nån installationsguide....

Permalänk
Permalänk
Medlem

laddade ner senaste firmwaren... gick in i webgränssnittet och skulle först återställa fabriksinställningarna... den sa att det misslyckades.. och sen dess får jag inte igång routern att fungera...
internet funkar inte genom routern och jag kommer inte in i webgränssnittet...

vad är fel?

Permalänk
Medlem

prova att hålla inne reset-knappen i 30 sek.

Permalänk
Medlem

funkar inte...
ska jag göra det med alla sladdar i eller inga inga i...?
spelar nån roll?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av matte2k
laddade ner senaste firmwaren... gick in i webgränssnittet och skulle först återställa fabriksinställningarna... den sa att det misslyckades.. och sen dess får jag inte igång routern att fungera...
internet funkar inte genom routern och jag kommer inte in i webgränssnittet...

vad är fel?

Hände exakt samma sak hos mig... provade allt, efter ett tag blev jag så jävla lack att jag gick och bytte routern.

Permalänk
Medlem

Här finns ett antal olika metoder:

http://homepage.ntlworld.com/linksysinfo/revival/

Lycka till!

Permalänk
Permalänk
Medlem

Tydligen vanligt att man "brickar" den här routern. JTAG (finns i länkarna ovan) är det som brukar fungera vid den här typen av problem.

Permalänk
Medlem

Så nu har jag bytt ut Routern mot en ny... men vill uppdatera till senaste Firmwaren... eller den bästa.... var hittar jag dne och hur går jag tillväga för att inte få ovanstående problem igen?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av matte2k
Så nu har jag bytt ut Routern mot en ny... men vill uppdatera till senaste Firmwaren... eller den bästa.... var hittar jag dne och hur går jag tillväga för att inte få ovanstående problem igen?

Du ska till linksys då såklart. Sedan måste du ha ett firmware som är avsett till din hårdvarurevision. Det börjar blir rätt många revisioner av den här lilla skitburken så kolla så att du får rätt. Sedan ffins ju alla de här alternativa FW, där får man vara ännu försiktigare.

Permalänk
Medlem

gisses.. hur svårt kan det va... leta upp filen på linksys hemsida

sen går du in under firmware upgrade.. bläddrar efter *.bin filen och trycker på "upgrade"

sen rör du ingenting.. bara vänta tills de klart