Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ilstallione
Jag skulle vilja säga att den är betydligt sämre än genomsnittet. Kornig, oskarp och taskiga färger på något odefinierbart sätt. Nu jämför jag med Acer 5021 och min Viewsonic VX910, och skillnaden är verkligen enorm.

hmm.. du har inte möjlighet att jämföra din med en anna x1'a? För jag upplever inte min skärm som så, funderar på om du fått ett dåligt ex eller nått..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ilstallione
Jag skulle vilja säga att den är betydligt sämre än genomsnittet. Kornig, oskarp och taskiga färger på något odefinierbart sätt. Nu jämför jag med Acer 5021 och min Viewsonic VX910, och skillnaden är verkligen enorm.

Om jag inte minns fel så har Acer 5021 den glansiga skärmen och då är det såklart en stor skillnad. Men för att vara en matt skärm, så tycker jag den är helt okej. Jag är nöjd änsålänge. Har haft en Hp och en Acer tidigare med matta skärmar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av head
Sitter och kollar lite efter lösningar så att man kan koppla datorn till tv'n..
Hittade den här grejen: http://komplett.se/k/ki.asp?sku=103667&cks=PRL
Tror ni en sån fungerar?

jag har oxå precis fått hem min Dell X1 med 1280MB internminne och 60GB hd
hittils så har jag inte några bekymmer men jag undrar som ovanstående hur man lättast kopplar datorn till en TV? den har en vga utgång om jag inte är helt ute och cyklar...

sen undrar jag om någon testat detta batteri
Extra 6-Cell 54WHr Batteri ???
hur mkt tyngre blir datorn av detta och hur mkt längre kan man använda datorn utan nät tro?

dell kör en hel del galna "driver" jag fick min för ca 15500kr inklusive 3 års drulle fsk genom att bara säga att jag var student (vilket jag iof är men de kolla det inte på ngt sätt)

Visa signatur

markus

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av head

hmm.. du har inte möjlighet att jämföra din med en anna x1'a? För jag upplever inte min skärm som så, funderar på om du fått ett dåligt ex eller nått..

Har jämfört den med andra bärbara dock inte någon X1. Tror inte det är fel på skärmen uatn den är helt enkelt inte bättre än så.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Salle_83

Om jag inte minns fel så har Acer 5021 den glansiga skärmen och då är det såklart en stor skillnad. Men för att vara en matt skärm, så tycker jag den är helt okej. Jag är nöjd änsålänge. Har haft en Hp och en Acer tidigare med matta skärmar.

Se ovan

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av markusw
jag har oxå precis fått hem min Dell X1 med 1280MB internminne och 60GB hd
hittils så har jag inte några bekymmer men jag undrar som ovanstående hur man lättast kopplar datorn till en TV? den har en vga utgång om jag inte är helt ute och cyklar...

sen undrar jag om någon testat detta batteri
Extra 6-Cell 54WHr Batteri ???
hur mkt tyngre blir datorn av detta och hur mkt längre kan man använda datorn utan nät tro?

dell kör en hel del galna "driver" jag fick min för ca 15500kr inklusive 3 års drulle fsk genom att bara säga att jag var student (vilket jag iof är men de kolla det inte på ngt sätt)

Helt otroligt! Fick du ett så bra pris genom att bara ringa dem? Nu har de ju sänkt prestandan på X1:an, numera är 20 gb disk och 256 mb minne standard... :S

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MPV
Helt otroligt! Fick du ett så bra pris genom att bara ringa dem? Nu har de ju sänkt prestandan på X1:an, numera är 20 gb disk och 256 mb minne standard... :S

jo de kör som sagt en hel del "galna driver" emellanåt, gäller bara att träffa rätt med sin order! har även tänkt o beställa en skärm men väntar som sagt på rätt tillfälle...

Någon som har hittat en passande väska till Dell x1:an??? köpte deras Leather slip case och den funkar väl sådär, nästan så att x1:an är lite för liten för den...dessutom vill jag helst ha tag i en passande ryggsäck, förslag någon?

Vidare så vill jag även ansluta datorn till en TV, har hittat dessa två alternativ, nån som testat o kanske kan berätta om det funkar?

saxat från netonnet:
Modell: Deltaco VGA till TV
Art nr: 099599
Beskrivning: Mycket portabel VGA till TV konverter. Den stödjer upplösning upp till 1280x1024 i 60Hz. Ström tas från datorns USB-port. Passar utmärkt för PC-spelande eller PC-DVD från din dator till TV.
Avdelning: Data > Grafik & TV-kort
Pris: 399:-
från komplett:
http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=103667&cks=PRL

Visa signatur

markus

Permalänk
Medlem

Om jag skaffar en X1:a så blir det självklart att köpa till någon sådan lösning. Någon som har testat och vet om det fungerar bra?

Permalänk
Medlem

Varför har dom sänkt prestandan på X1an ?

Permalänk
Medlem

...det var väl bara en "drive".

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av koppp
Varför har dom sänkt prestandan på X1an ?

lägre kostnader för dell...