Permalänk

Frågor ang moddning.

Hejsan, Jag håller på med en undersökning angående moddning till ett företag här i örnsköldsvik.
Jag vill ställa ett par frågor, och se vart de leder.

Fråga 1. Vad är medelåldern på dom som moddar?

EDIT: Fråga 2. Hur mycket tid har just du lagt ner på chassit?

EDIT: Fråga 3. Hur mycket pengar har just du lagt ner på chassit?

Fråga 4. Snyggaste moddade chassit? (bild helst)

Fråga 5. Nån som skulle tänka sig jobba som "dator moddare"?

Tack på förhand.

Permalänk

Formulärsvar

Fråga 1: Skulle tro mellan 15-27 (Är själv 22)

EDIT-> Fråga 2: otaliga timmar eftersom att jag har förmågan att aldrig bli nöjd med kablar mm. *EXTRA FAKTA: Mitt kommande chassi skulle jag tipa på att det kommer att ta ca 50-100 timmar*

EDIT-> Fråga 3: Utan moderkort mm så skulle jag gissa på... Hmm, just detta chassit.. 2kr kanske om jag inte överdriver då. *EXTRA FAKTA: Mitt kommande chassi har jag en planerad budget på 500-1000kr*

Fråga 4: Svår fråga, Många är snygga pga deras olika idéer och stilar.. Men jag måste nog säga att GoTall's eller Wolwerine här på SC har en fin fight om den platsen, måste säga att det är omöjligt att svara på tyvärr.

Fråga 5: GoTaLL har en liten försäljning har jag för mig av moddning... Och ja, jag skulle lätt kunna jobba som moddare på ett företag för att designa och bygga nya chassin med olika stilar, allt ifrån clean and simple till Advance design

Snabbfakta om mig:
Ålder: 22
Chassi: Lätt moddifierat
Föredrar stilen: Smooth

Visa signatur

SpeedOfLight member @ ZATZY.com

Permalänk
Medlem

Fråga han på www.elitemodd.com

Tror han heter "elitemodd" här på sweclockers

EDIT: nu funkar länken

Visa signatur

*AM3 X3, Gtx 560ti, 8gb corsair DDR3 1333mhz*
http:///

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av trinitas
Fråga han på www.Elitmodd.com

Tror han heter "elitmodd" här på sweclockers

hmm, "sidan kan inte visas" iaf.
Okej, skall kolla på det.
Tack för svaret.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Proffsmoddare

Fråga 1: vet faktiskt inte...men är själv 17

Fråga 2: säger som SpeedOfLight

Fråga 3: säger som SpeedOfLight

Fråga 4: säger som SpeedOfLight, det är i och för sig många andra duktiga moddare här på sweclockers men jag tror nog att gotall och [WP@]Wolverine slåss om första platsen

Fråga 5: Jofan klart jag skulle kunna göra det...det är bland de bästa jag vet!...fyfan vad kul de är, har även tänkt att starta en moddnings butik någon stans här i sverige

fakta om mig:
Ålder: 17
Chassi: inte så mycket moddat nu men de kommer bli de :D..(mitt chassi på avataren)
Föredrar: vet faktiskt inte...gillar både cleant och även ganska tungt designade chassin.

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GoTaLL
www.gravyr.dontexist.com

Det ska jag göra, om man läser i svaren så är du den en av dom allra bästa.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sup3rioR

Fråga 1: vet faktiskt inte...men är själv 17

Fråga 2: säger som SpeedOfLight

Fråga 3: säger som SpeedOfLight

Fråga 4: säger som SpeedOfLight, det är i och för sig många andra duktiga moddare här på sweclockers men jag tror nog att gotall och [WP@]Wolverine slåss om första platsen

Fråga 5: Jofan klart jag skulle kunna göra det...det är bland de bästa jag vet!...fyfan vad kul de är, har även tänkt att starta en moddnings butik någon stans här i sverige

fakta om mig:
Ålder: 17
Chassi: inte så mycket moddat nu men de kommer bli de ..(mitt chassi på avataren)
Föredrar: vet faktiskt inte...gillar både cleant och även ganska tungt designade chassin.

Förstår inte vad som är så svårt med fråga 2-3 men men, säger ni det så. skall kolla över frågorna.

Permalänk
Medlem

Fråga 1: Inte en aning.. har sett folk som är i 40 års åldern som moddar, är själv 17

Fråga 2: säger som SpeedOfLight

Fråga 3: säger som SpeedOfLight

Fråga 4: Tja, Orac3 är grym, men jag har också sett massa andra fina lådor som jag diggar, cleana och fina lådor.

Fråga 5: Oooh ja, absolut! Särskillt om jag hade fått någonstanns att vara, pengar att starta med och en drös verktyg. (gärna massvis med material också)

Snabbfakta om mig:
Ålder: 17
Chassi: Småmoddat, dåligt med pengar hela tiden..
Föredrar stilen: Clean, retro och någon blandning av det.
Avskyr stilen: Färdigmoddat, stora fönster överallt, tonvis med ccfl rör etc överallt.

Visa signatur

Intel E8400 @ 3.9ghz | Asus P5E | 4x2gb Corsair Dominator TWIN2X | Gigabyte GeForce GTX 460 OC 1GB | Western Digital Velociraptor 320gb | 4x1.5TB blandad lagring | Corsair VX 550w | Lian Li A71FB

Permalänk
Medlem

Fråga 1: Vetefan.

Fråga 2: säger som SpeedOfLight

Fråga 3: säger som SpeedOfLight

Fråga 4: Wolverines Hellraiserkub, den kommer jag nog alltid se som snyggaste modden. Om inte annat så är även Illuwatars lilla Mini-itx-dator också förjävla fin.

Fråga 5: Tveksamt.

Snabbfakta om mig:
Ålder: 17
Chassi: Moddat, dock inget som är gjort för syns skull.
Föredrar stilen: Enfärgade lådor, utan massa slumpmässigt utplacerade graveringar här och där.

Visa signatur

AMD64 x2 4400+ | Asus M2N-E | 2048mb DDR2 | GeForce 6600GT | WD 200gb S-ATA | Zalman 9500A

Permalänk

Tack för alla svar, Jag har fixat till frågorna nu, Så dom är nog lättare att svara på nu.

Permalänk
Medlem

modding :>

1. Har inte en aning, själv är jag 16.

2. Hmm, beror på vilket man talar om men jag har väll lagt ner olika lång tid på varje chassi, längsta måste nog varit en vecka på min router.

3. 500 kanske

4. Svårt att säga =/ Något av GoTall's eller Wolwerine's

5. nja, skulle nog skämmas om GoTall eller Wolwerine var i närheten...

Visa signatur

<3

Permalänk

Re: modding :&gt;

Citat:

Ursprungligen inskrivet av macan
1. Har inte en aning, själv är jag 16.

2. Hmm, beror på vilket man talar om men jag har väll lagt ner olika lång tid på varje chassi, längsta måste nog varit en vecka på min router.

3. 500 kanske

4. Svårt att säga =/ Något av GoTall's eller Wolwerine's

5. nja, skulle nog skämmas om GoTall eller Wolwerine var i närheten...

Hehe, Vem skulle inte skämmas då?

Har du bild på din router? och hur har du moddat den som?

Permalänk
Medlem

Re: Frågor ang moddning.

Ursprungligen inskrivet av BurningBaby
Hejsan, Jag håller på med en undersökning angående moddning till ett företag här i örnsköldsvik.
Jag vill ställa ett par frågor, och se vart de leder.

Fråga 1. Vad är medelåldern på dom som moddar?

EDIT: Fråga 2. Hur mycket tid har just du lagt ner på chassit?

EDIT: Fråga 3. Hur mycket pengar har just du lagt ner på chassit?

Fråga 4. Snyggaste moddade chassit? (bild helst)

Fråga 5. Nån som skulle tänka sig jobba som "dator moddare"?

Tack på förhand.

#1. Skulle tippa på 25, (är 18 sjv) om man tänker runt om i världen..

#2. ~24 timmar.

#3. ~1000.-

#4.

( http://www.pc-max.de/forum/article.php?oldid=15269&page=0 )
gillar oxå Think3r´s senaste, både praktiskt och snygg..
gotall´s stacker är oxå fin

#5. Absolut, om man hade kunskaper och om man tjänade på det så att allt går runt..

BurningBaby; http://www.elitEmodd.com

Visa signatur

Pennywise: Beep-beep Richie!

Permalänk
Medlem

Re: Re: modding :&amp;gt;

Citat:

Ursprungligen inskrivet av BurningBaby
Hehe, Vem skulle inte skämmas då?

Har du bild på din router? och hur har du moddat den som?

Snarare byggt en router i en liten händig låda. Man kan även packa ner lita Lan-kablage i lådan
Har tuvär ingen färdig bild på bygget då jag måste hitta sladden till kameran.
Bild:
http://www.home.no/kvarki/6006.jpg

Den funkar super, har haft den igång nån månad nu.

Visa signatur

<3

Permalänk

Re: Re: Re: modding :&amp;amp;gt;

Citat:

Ursprungligen inskrivet av macan
Snarare byggt en router i en liten händig låda. Man kan även packa ner lita Lan-kablage i lådan
Har tuvär ingen färdig bild på bygget då jag måste hitta sladden till kameran.
Bild:
http://www.home.no/kvarki/6006.jpg

Den funkar super, har haft den igång nån månad nu.

hehe, najs.

Jag vill gärna se mer bilder på den, när den är klar.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Re: modding :&amp;amp;amp;gt;

Citat:

Ursprungligen inskrivet av BurningBaby
hehe, najs.

Jag vill gärna se mer bilder på den, när den är klar.

Så fort jag får tag på en digitalkamera så kan jag plåta hela härligheten

Visa signatur

<3

Permalänk
Proffsmoddare

1. Har igentligen ingen koll men 20-25 skulle jag tippa på. Själv är jag 33 och förmodligen gubbe i sammanhanget

2. Jag har ju gjort många chassin men som exempel tog mitt Hellaraiserbygge 300+ timmar

3. Hur mycket pengar jag spenderade på på det bygget är svårt att säga men jag skulle tippa runt 4000:- i total kostnad (material,verktyg,hårdvara mm mm)

4. Snyggaste chassit är svårt att säga men det finns en uppsjö
G-gnomes Orac3

Crimson Sky´s Doom3 bygge

Macromans Marcro Black

Joungne´s Hypercube

Detta var ett par exempel men jag skulle kunna rada upp 50st byggen till som alla är helt otroliga

5. Vem skulle INTE vilja jobba som datormoddare

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk

wolverine:

lägg upp fler bilder på fler snygga chassin..:D

kul med inspiration

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.

Permalänk

1. runt 15 - 27 år

2. hmm några dagar tror jag har laggt ner iaf tiden går fort när man har roligt

3. hmm 3500 köpte jag alla komponenter i den här datan för utom pci graffet och 200 gigarn. sen har jag köppt lite allt möjligt. för 1200 + 1500 + 1300 + ett antal kablar mm så 7500 pluss lite godis.. men har fler planer

4. finns många snygga

5. lätt.. tror det är lite krångel att få det och gå runt bara

Permalänk

1. 14 - 25 år tror jag.

2. Åtskilliga, kanske lägger just nu 4-5 timmar i veckan.

3. Tappade räkningen vid ca 10 000:- Då räknar jag med min kylning också som modding. Utan den är det nog 10k ändå men

4. Doom 3 chassit. Sedan var det någon här som polerade osv i sitt lian li, sååååå stilrent och vackert. Helt tårögd blev man.

5. Nae, men wolverine och gotall och elitemodd borde starta ett företag

Visa signatur

amd64@vatten, no more. Mini-itx.
Min kompis är överkluckad.

Permalänk
Medlem

Hej!

1. Tror som övriga, runt 25års åldern, är själv 15.

2. Har moddat flera chassin, men den senaste höll jag på med ungefär 3/4 år, dock så kunde jag inte modda så ofta, därför tog det tid ( http://galleri.sweclockers.com/galleri_visa.php?chassi_id=863... ).

3. Beror på om man ska räkna med kylningen, men med färg och allt så landar det nog på ett par tusen

4. Grymt svårt att avgöra, men gillar orac3s chassin, sedan så är gotall och wolverine väldigt händiga, men deras chassin faller ändå inte helt i min smak, för mycket klotter med alla gravyrer, men annars mycket fint.

5. Kanske det, vet inte riktigt.
Gäller att skapa en business över det hela, man måste kunna försörja sig på det.

Snabbfakta:
Ålder: 15
Chassi: Väldigt modifierad.
Föredrar stilen: Heavy duty, stilrent.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [WP@]Wolverine
1. Har igentligen ingen koll men 20-25 skulle jag tippa på. Själv är jag 33 och förmodligen gubbe i sammanhanget

HEHE jag på 38 är ju snart pensionär då

2. Mitt senaste tog cirka 5 timmar, min wooden webspider tog säkert 40 timmar.

3. senaste inget då jobbet betalade det lilla som behövdes, till spidern cirka 400 :-

4. min!! "skämt". Det är svårt att säga men de flesta hemmabyggen tycker jag har någon del som tilltalar. Här på swec finns väl ingen som överträffar dynamiska duon Wolverine och Gotall

5. Med obegränade tillgångar för "utveckling" hade et varit skitkul.

EDIT: Vore skoj om swec kunde sätta Wolve och Gotall i ett rum med chassin och verktyg 1 vecka och se vad det slutade med

Visa signatur

Stationär: Intel core i5 2500K, MSI Z68A-GD65(G3), 16 Gb ram, MSI GTX 560 Ti 448 cores 1280 Mb SLI, 120 Gb SSD, ca 7 Tb hd, Win 7 Pro x64
Bärbar: ACER 8943G Intel Core I5 430M, 8 Gb ram, Radeon HD5850 1 Gb, 60 Gb ssd + 500 Gb hd, Win 7 Pro x64
Platta: Huawei Mediapad 7", 1,2 Ghz dualcore, 8 Gb ram, 3G, Android 3.2

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fiddeli

EDIT: Vore skoj om swec kunde sätta Wolve och Gotall i ett rum med chassin och verktyg 1 vecka och se vad det slutade med [/B]

Oja!!! Det hade varit nått det.

Permalänk

Fråga 4.

Det snyggaste chassit jag sett är nog Orac3

Visa signatur

all work and no play makes jack a dull boy

Permalänk

Jag tackar jätte mycket för alla svar, jätte kul att man fick så bra respons. Jag är mycket nöjd.

Permalänk

Re: Frågor ang moddning.

Fråga 1. Vet ej mellan 15-30 år är själv
Fråga 2. på allihop c:a200h

Fråga 3. 1500 då dt är ett hemma bygge

Fråga 4. Min miniserver me ingen bild

Fråga 5. Jag lätt det är ju det roligaste som finns

Visa signatur

Amd Ryzen 5 3600 | Sapphire Radeon 5600 xt Pulse| 16gb |Corsair Carbide Spec-05

Permalänk

jag skulle vilka jobba på ställen där de smälterner datorer eller köpr/får gamla halv trasiga datorer o sätter iho o ta en o annan ska.. bör vara en del fina chassin för moddning iaf..

*1 är 16 år.. det finns de som är 12 år här på swec mer de som moddar grymt fina är runt 18-30 år..

fråga 5 är nog lite halvt besvarad längre upp

Visa signatur

I am Extrazz.